Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tata do formule 1, Subaru ven z rallye

  15:12aktualizováno  15:12
Zdá se, že v automobilovém sportu bude po novém roce opravdu všechno naruby. Subaru a Suzuki přestávají závodit v rallye, Honda končí ve formuli 1 a Ferrari bude propagovat lacinou indickou automobilku.

Tata Nano | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Podle italské tiskové agentury ANSA se do formule 1 vydává indický kolos Tata. Automobilka, která spolupracuje s italským Fiatem, bude v příští sezoně sponzorovat tým Ferrari.

Dnes to ve Fioranu oznámili prezident Fiatu Luca di Montezemolo a šéf stáje Scuderia Ferrari Stefano Domenicali. Tata se tak stane vůbec první indickou automobilkou, která ke královské disciplíně motosportu přičichne.

O tom, zda se bude Tata pokoušet propagovat své nejlevnější auto světa Nano ve společnosti rudých monopostů z Maranella, můžeme prozatím jen spekulovat.

Honda minulý týden oznámila, že se v důsledku celosvětové ekonomické krize, která zasáhla především automobilky, stahuje z formule 1. Nově se začíná spekulovat o možném převzetí hondí stáje koncernem PSA. Francouzská automobilka vyrábějící peugeoty a citroëny to zatím vehementně popírá.

Porsche zase opouští americkou sérii vytrvalostních okruhových závodů Le Mans Series. Züffenhausenská automobilka stahuje ze závodů svůj tovární tým závodící se speciálem RS Spyder v kategorii P2, dále ale bude podporovat soukromé týmy jezdící s modely 911 GT3 RSR v GT2.

Odchod ze své výsostné disciplíny - mistrovství světa v rallye - oznámilo v těchto dnech Subaru. Automobilka, která úspěch svého kultovního modelu Impreza STI postavila právě na účasti v seriálu rallye, se z tratí mistrovství světa stahuje už pro následující sezonu.

Skoncovat se závoděním na rallyeových tratích mistrovství světa hned po své první sezoně se rozhodlo také Suzuki. Důvod je stejný: je krize, nejsou peníze.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.