Tata Nano

Tata Nano | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Tata do formule 1, Subaru ven z rallye

  • 29
Zdá se, že v automobilovém sportu bude po novém roce opravdu všechno naruby. Subaru a Suzuki přestávají závodit v rallye, Honda končí ve formuli 1 a Ferrari bude propagovat lacinou indickou automobilku.

Podle italské tiskové agentury ANSA se do formule 1 vydává indický kolos Tata. Automobilka, která spolupracuje s italským Fiatem, bude v příští sezoně sponzorovat tým Ferrari.

Dnes to ve Fioranu oznámili prezident Fiatu Luca di Montezemolo a šéf stáje Scuderia Ferrari Stefano Domenicali. Tata se tak stane vůbec první indickou automobilkou, která ke královské disciplíně motosportu přičichne.

O tom, zda se bude Tata pokoušet propagovat své nejlevnější auto světa Nano ve společnosti rudých monopostů z Maranella, můžeme prozatím jen spekulovat.

Honda minulý týden oznámila, že se v důsledku celosvětové ekonomické krize, která zasáhla především automobilky, stahuje z formule 1. Nově se začíná spekulovat o možném převzetí hondí stáje koncernem PSA. Francouzská automobilka vyrábějící peugeoty a citroëny to zatím vehementně popírá.

Porsche zase opouští americkou sérii vytrvalostních okruhových závodů Le Mans Series. Züffenhausenská automobilka stahuje ze závodů svůj tovární tým závodící se speciálem RS Spyder v kategorii P2, dále ale bude podporovat soukromé týmy jezdící s modely 911 GT3 RSR v GT2.

Odchod ze své výsostné disciplíny - mistrovství světa v rallye - oznámilo v těchto dnech Subaru. Automobilka, která úspěch svého kultovního modelu Impreza STI postavila právě na účasti v seriálu rallye, se z tratí mistrovství světa stahuje už pro následující sezonu.

Skoncovat se závoděním na rallyeových tratích mistrovství světa hned po své první sezoně se rozhodlo také Suzuki. Důvod je stejný: je krize, nejsou peníze.