Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tata posílá nano do Evropy a vymýšlí nové, které se otočí na pětníku

  11:00aktualizováno  11:00
Před dvěma roky Ratan Tata, vládce indické automobilky, které dal jméno, prohlašoval, že jeho nejlacinější auto světa Nano dorazí za rok za dva do Evropy. Legrační, malá, úzká nana s designem kontejnerů na plastový odpad zatím na našich silnicích nepotkáváme. Ani na domácím trhu si nevede velkolepě.

Tata Nano Europa | foto: Tata

Indické nano to ale v Evropě možná nakonec přece jen zkusí. Plán na představení nejlevnějšího auta současnosti Evropě prozradil šéf automobilky Carl-Peter Forster. Žádné pevné plány v Evropě ale firma s tímto vozem dosud nemá. "Zatím nevíme. Určitě to ale zabere dva až tři roky," řekl Forster v rozhovoru s německým listem Frankfurter Rundschau.

Tata Nano se prodává za cenu mírně převyšující 2 000 dolarů (asi 35 000 Kč).  Nijak výjimečně se ale neprodává ani na domácím indickém trhu. Třeba v loňském říjnu prodala Tata jen 509 nan. V prosinci jich sice bylo desetkrát tolik,  prodejní čísla ale stále zůstávají za očekáváním. Odborníci to vysvětlují problematickou cílovou skupinou, kterou jsou v miliardové zemi chudí rolníci a nejnižší příjmové skupiny, jimž chce Tata nabídnout alternativu za kolo nebo skútr. Jenže ti, aby na auto dosáhli, musí žádat v bankách o půjčky, na které ale dosáhnou jen s komplikacemi. Přestože Tata při uvedení nana slibovala systém půjček speciálně na nano, moc se jí nedaří. Čtěte více zde

Pixel

Zhýčkaným Evropanům by se možná  víc než jednoduché nano líbilo sériové provedení konceptu, který se právě v těchto dnech představuje na autosalonu v Ženevě. Stylový a hodně zakulacený pixel odveze čtyři cestující, vypadá trochu jako stylovější přerostlý smart, ale stojí na základech obyčejného nana. Tata Pixel s délkou něco přes tři metry má pod kapotou tříválcový turbodiesel 1,2 litru, který má vystačit se 3,4 litry paliva na sto kilometrů jízdy.

Tata Pixel

Motor pohání zadní kola přes planetovou automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Pixel se hlavně chlubí řešením podvozku, které zajišťuje skvělý poloměr otáčení 2,6 metru. Přední kola se natočí do velkého úhlu, vnější zadní kolo se třeba při parkování točí jedním směrem, vnitřní pak opačným. Poloměr otáčení se tak zmenšuje a usnadní manévrování ve stísněných podmínkách.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.