Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Táto, půjč mi dnes prosím auto!

  12:20aktualizováno  15. prosince 15:18
Ratolest s novým řidičákem za volantem auta, to jsou bezesné noci každého rodiče. Volvo přináší řešení, kterým mohou krotit závodivé choutky svých dětí. Speciální klíč, který omezí maximální rychlost auta. Dalším příspěvkem k bezpečnosti je systém, který zajistí, že se řidič s alkoholem v krvi s volvem neprojede.

Poslouchej maminku!

Nejvyšší rychlost, kterou mohou řidiči beztrestně jezdit na našich silnicích je dálniční stotřicítka. Na okreskách a městech je to samozřejmě ještě méně.

Slovo rodičů ale může být postaveno nad zákon a nezbedný syn za volantem tatínkova mnohasetkoňového bouráku se projede maximálně devadesátkou.

Mezinárodní výzkumy ukazují, že ve statistikách nehod jsou nadprůměrně zastoupeni mladí lidé. Riziko, že mladého člověka ve věku od 18 do 25 let potká dopravní nehoda, je podle statistik EU v porovnání s osobami ve věku mezi 26 a 50 lety více než dvojnásobné. Nehody mladých lidí často pramení z vysoké rychlosti ve spojení s nedostatečnými zkušenostmi, což je smrtící kombinace. Říkají zástupce švédské automobilky.

V některých evropských zemích jsou již vydávány „řidičské průkazy pro mladé řidiče“, kteří po stanovenou dobu nesmí překročit rychlost 90 km/h. Tato skutečnost je indikována značkou s číslicí 90 umístěnou na vozidle.

Zdroj: Volvo

V jednoduchosti je síla

Myšlenka je jednoduchá. Speciální klíč je možné naprogramovat na zvolenou maximální rychlost - Volvo doporučuje pro prvořidiče devadesátku, a řidič se rychleji nesveze, i kdyby prošlápl podlahu pod pedálem plynu.

Starostliví rodiče nejsou jedinou cílovou skupinou nového švédského vynálezu. Systém mohou v zájmu bezpečnosti a úspor dostat například nákladní automobily, zajišťující rozvoz zboží. "Dodávky, které neopouští hranice města nepotřebují překračovat osmdesátku," říká Ingrid Skogsmová, ředitelka bezpečnostního střediska Volva.

Alkohol není řidič

Další systém, kterým je vybaveno experimentální volvo, znemožní jízdu s autem, je-li řidič "pod vlivem". Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

„Víme, že velké množství automobilových nehod se závažnými následky nebo se smrtelnými zraněními je způsobeno řidiči, kteří do vozidla usednou pod vlivem alkoholu. Podle Evropské komise na evropských silnicích při nehodách zaviněných alkoholem ročně zemře přibližně 10 000 osob. Při řadě nehod dochází k závažným zraněním také proto, že řidiči a jejich spolujezdci nemají zapnuté bezpečnostní pásy,“ říká Ingrid Skogsmová.

Čtěte také: Po pivu za volant? Už neodjedete!

Řidiči, kteří jsou veřejným nebezpečím a nerozpakují se po pár sklenkách usednout za volant mají v Americe utrum. Ohlídá je totiž Smart Start. Speciální zařízení o velikosti mobilního telefonu se propojí se startováním auta a znemožní řidiči "pod vlivem" jízdu ...VÍCE

Volvo Amazon z padesátých let

Speciální klíč je možné naprogramovat na zvolenou maximální rychlost - Volvo doporučuje pro prvořidiče devadesátku

Dalším příspěvkem k bezpečnosti je systém, který zajistí, že se řidič s alkoholem v krvi s volvem neprojede.

Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.