Diskuze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Příběh těžké Tatry 813
Děkujeme za pochopení.
J74a37r41o21s39l34a90v 48N57o81v45á11k
Nejlepší je ten závěr: "Armáda ČR se rozloučila s posledními raketomety v roce 2010 a v současné době žádnými zbraňovými systémy této kategorie nedisponuje. "
J98o21z18e40f 39B37e67v49i69l83a35q85u62a
Pekný článok...len mi prišlo trochu smutno z toho, koľko podnikov jednoducho "zaniklo" ...len preto, že mali dočinenia s vojenskou výrobou.
P.S.:Moja najobľúbenejšia Tatrovka bola "kačena" - Tatra 805 v sanitnej úprave pre armádu...lebo mala kachle na tuhé palivo! A to bolo na "cvičáku" k nezaplateniu
J36a87r29o60s26l22a55v 54M56a43l84i55k
Byl jsem na vojně v Klecanech. Dole u Vltavy byl lom. kde se těžil a zpracovával kámen. Z lomu byla cesta do Klecan hodně do kopce a vedla kolem konce kasáren. To kamení vozily Tatry 111 a později Tatry 138. Občas jsme je stopli a svezli nás. Byla to báječná vozidla a ten zvuk s plným nákladem. Na to se nedá zapomenout..
P34e73t60r 82B54a22č64a14v12č91í46k
A kdybyste věděli co to dokázalo s pontony! Rusáci při stavbě mostu na Dunaji čuměli jak vyorané myši!
M36a89r48t51i78n 79O34l27e24š22n68ý
Nádherná mašina – nadčasový tvary!
Š62t84ě83p86á65n 63T83ó94t51h
a která... za měl nejhezčí 813... Děda jezdil na 111 a ta byla taky úžasná
K22a49r44e20l 74S13e18i28d49l
K tématu, probíranému v diskuzi:
"Tatra chce vzduchem chlazený motor splňující Euro 6, byla by jediná na světě"
K11a73r44e50l 91S69e76i70d76l
Z článku:
"...Nový agregát by tak splňoval emisní normu Euro 6. Kopřivnická automobilka nabízela vzduchem chlazené naftové motory do emisní normy Euro 5, což byl světový unikát. Žádný jiný výrobce totiž tuto koncepci nenabízel..."
M25a70r43c40e71l 88Š75e95v88č58í80k
Pekný článok, šikovní konštruktéri, veľmi dobré čítanie.
Len sa mi nezdá uvádzaný tlak v pneumatikách (0,8 - 4 bary). U nákladných áut býva tlak v pneumatikách uvádzaný od 5,5 do 9,5 barov.
J96a90n 79F73r47i69d61r83i25c49h
Dneska mívají hlavně vzadu dvoumontáže, tady měla velký balóny, kde je obecne potřeba menší tlak.
J76i28ř69í 24S16c25h87m88i61d78t
Tak s tímhle jsem jezdil na vojně, převážně jsem vozil na přívěsu tanky T55, na tu dobu to bylo pohodlné vozidlo, posilovače, bufík, perfektní výhled z té výšky, dobrá vychytávka bylo centrální dofukování, takže defekty se řešily vždy až v klidu v kasárnách, akorát to bylo trochu hlučné, ten vzduchem chlazený 12 válec byl vlastně uprostřed kabiny i když se to snažili odhlučnit, tak s nástupcem 815 se to nedalo vůbec srovnat.
M80a77r19e72k 31C97e17r29n68y
Tatra nezna bratra....
R68a92d24i64m 53P11o88l13á32š16e22k
Buďto z filmových záznamů těch zkoušek zmíněných v článku nebo dodatečně vytvořilo tiskové oddělení Tatrovky výborný propagační film. Je tam vidět podvozek Kolosu jak překonává ony zmíněné překážky a všelijaké kopečky a hromady nebo jak se brodí hlubokou vodou přes běžnou řeku, že je vidět jen hlava a ramena řidiče a trubka sání vzduchu k motoru a potom zdolává běžný říční břeh. Vytvořil itaky i propagační film k osobní tatře 613 nebo k nákladním tatrám 148. A docela dobré, s příslušným , na propagační filmy velice dobrým dějem.
Za socíku je občas pouštěli v kopřivnickém kině a myslím je taky pouštěli ve velkém sále tehdejší správní budovy Tatrovky (dneska správní budova úřadu Kopřivnice) pro veřejnost například učňům a studentům a podobně pro nábory zaměstnanců.
Na youtube jsem je hledal marně, možná jsem ale nepoužil správní klíčová slova.
Dneska mohou být tyto filmy snad v kopřivnickém museu. Doufám, že nejsou zničeny, byla by to velká škoda.
Bohužel po 1968 tito kreativní lid v propagačním oddělení zřejmě nesouhlasili s ruskou okupací a tak toto oddělení rozprášili. Od té doby pak Tatrovka produkovala, aspoň co je mně známo, pouze knižní ročenky a drobné předměty jako odznáčky nebo modely tatrovek.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Prodej částečně zrekonstruovaného domu 4+kk ve Vladměřicích
Manětín - Vladměřice, okres Plzeň-sever
3 200 000 Kč