Diskuze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Příběh těžké Tatry 813
Děkujeme za pochopení.
J48a51r82o37s52l73a53v 94N17o88v85á48k
Nejlepší je ten závěr: "Armáda ČR se rozloučila s posledními raketomety v roce 2010 a v současné době žádnými zbraňovými systémy této kategorie nedisponuje. "
J81o14z47e77f 39B46e15v96i86l23a89q29u56a
Pekný článok...len mi prišlo trochu smutno z toho, koľko podnikov jednoducho "zaniklo" ...len preto, že mali dočinenia s vojenskou výrobou.
P.S.:Moja najobľúbenejšia Tatrovka bola "kačena" - Tatra 805 v sanitnej úprave pre armádu...lebo mala kachle na tuhé palivo! A to bolo na "cvičáku" k nezaplateniu
J92a82r32o81s18l19a30v 57M73a89l98i54k
Byl jsem na vojně v Klecanech. Dole u Vltavy byl lom. kde se těžil a zpracovával kámen. Z lomu byla cesta do Klecan hodně do kopce a vedla kolem konce kasáren. To kamení vozily Tatry 111 a později Tatry 138. Občas jsme je stopli a svezli nás. Byla to báječná vozidla a ten zvuk s plným nákladem. Na to se nedá zapomenout..
P31e74t76r 13B92a28č20a24v17č38í69k
A kdybyste věděli co to dokázalo s pontony! Rusáci při stavbě mostu na Dunaji čuměli jak vyorané myši!
M22a89r84t36i94n 83O34l60e62š80n58ý
Nádherná mašina – nadčasový tvary!
Š22t98ě78p65á90n 18T23ó48t33h
a která... za měl nejhezčí 813... Děda jezdil na 111 a ta byla taky úžasná
K18a70r38e93l 93S94e79i15d48l
K tématu, probíranému v diskuzi:
"Tatra chce vzduchem chlazený motor splňující Euro 6, byla by jediná na světě"
K64a22r95e69l 27S34e93i62d89l
Z článku:
"...Nový agregát by tak splňoval emisní normu Euro 6. Kopřivnická automobilka nabízela vzduchem chlazené naftové motory do emisní normy Euro 5, což byl světový unikát. Žádný jiný výrobce totiž tuto koncepci nenabízel..."
M65a48r90c50e25l 85Š82e79v29č40í58k
Pekný článok, šikovní konštruktéri, veľmi dobré čítanie.
Len sa mi nezdá uvádzaný tlak v pneumatikách (0,8 - 4 bary). U nákladných áut býva tlak v pneumatikách uvádzaný od 5,5 do 9,5 barov.
J26a30n 55F86r87i81d23r97i10c88h
Dneska mívají hlavně vzadu dvoumontáže, tady měla velký balóny, kde je obecne potřeba menší tlak.
J80i57ř41í 93S77c33h52m81i54d70t
Tak s tímhle jsem jezdil na vojně, převážně jsem vozil na přívěsu tanky T55, na tu dobu to bylo pohodlné vozidlo, posilovače, bufík, perfektní výhled z té výšky, dobrá vychytávka bylo centrální dofukování, takže defekty se řešily vždy až v klidu v kasárnách, akorát to bylo trochu hlučné, ten vzduchem chlazený 12 válec byl vlastně uprostřed kabiny i když se to snažili odhlučnit, tak s nástupcem 815 se to nedalo vůbec srovnat.
R74a48d56i32m 44P65o19l80á44š20e95k
Buďto z filmových záznamů těch zkoušek zmíněných v článku nebo dodatečně vytvořilo tiskové oddělení Tatrovky výborný propagační film. Je tam vidět podvozek Kolosu jak překonává ony zmíněné překážky a všelijaké kopečky a hromady nebo jak se brodí hlubokou vodou přes běžnou řeku, že je vidět jen hlava a ramena řidiče a trubka sání vzduchu k motoru a potom zdolává běžný říční břeh. Vytvořil itaky i propagační film k osobní tatře 613 nebo k nákladním tatrám 148. A docela dobré, s příslušným , na propagační filmy velice dobrým dějem.
Za socíku je občas pouštěli v kopřivnickém kině a myslím je taky pouštěli ve velkém sále tehdejší správní budovy Tatrovky (dneska správní budova úřadu Kopřivnice) pro veřejnost například učňům a studentům a podobně pro nábory zaměstnanců.
Na youtube jsem je hledal marně, možná jsem ale nepoužil správní klíčová slova.
Dneska mohou být tyto filmy snad v kopřivnickém museu. Doufám, že nejsou zničeny, byla by to velká škoda.
Bohužel po 1968 tito kreativní lid v propagačním oddělení zřejmě nesouhlasili s ruskou okupací a tak toto oddělení rozprášili. Od té doby pak Tatrovka produkovala, aspoň co je mně známo, pouze knižní ročenky a drobné předměty jako odznáčky nebo modely tatrovek.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Prodej obchodního prostoru 170 m2, pozemek 359 m2 - Příbor, okres Nový Jičín
nábřeží Rudoarmějců, Příbor, okres Nový Jičín
3 990 000 Kč