Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopřivnické Tatře se letos daří, přijímá nové zaměstnance

  18:48aktualizováno  18:48
Kopřivnická automobilka Tatra chce letos prodat přes tisíc aut, nejvíce za posledních pět let. Nabírá proto nové zaměstnance, k současným 850 jich potřebuje najít dalších 80.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Tržby kopřivnické firmy loni přesáhly hranici 3,7 miliardy korun, což je o 24 procent více než v roce 2013. Zisk firmy za loňský rok se blíží 500 milionům korun před zdaněním. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722).

„Tatra je dneska prosperující firma, která stoupá strmě vzhůru. Firma, která byla v situaci, že v roce 2012 málem poslala na úřad práce 1 500 lidí, za loňský rok odvádí ze zisku více než 70 milionů korun na daních,“ řekl předseda představenstva.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu...

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

V roce 2013 se automobilka kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní majitelé, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

„Tatra roste, roste poměrně rychle. Víme, co bychom měli dělat zhruba do března příštího roku,“ řekl Rusek. Ale všechny kontrakty do konce března ještě podnik nemá podepsané.

Fotogalerie

„Máme nějaké dodací termíny dohodnuté se zákazníky, tak někdy třeba ještě trošku otálíme s podpisem těch kontraktů, abychom se nedostali potom do zpoždění s dodávkami. Nicméně hlavní starostí Tatry jako podniku je jak zorganizovat výrobu a zejména kde nabrat další zaměstnance, abychom dokázali plnit požadavky, které se na nás hrnou,“ řekl Rusek.

Tatra podle něj urgentně potřebuje přijmout do výroby 60 až 80 lidí. Shání zejména obráběče. Kvalifikovaných schopných pracovníků je však podle Ruska nedostatek. „Nutně potřebujeme sehnat lidi k obráběcím strojům, abychom dokázali vyrobit víc náprav, víc centrálních rour, víc podvozků. Nabízíme jim řádově 20 tisíc měsíčně,“ řekl Rusek.

Tatra má nyní zhruba 850 zaměstnanců. Dalších asi 500 lidí zaměstnávají dceřiné společnosti Taforge a Tafonco.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.