Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopřivnické Tatře se letos daří, přijímá nové zaměstnance

  18:48aktualizováno  18:48
Kopřivnická automobilka Tatra chce letos prodat přes tisíc aut, nejvíce za posledních pět let. Nabírá proto nové zaměstnance, k současným 850 jich potřebuje najít dalších 80.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Tržby kopřivnické firmy loni přesáhly hranici 3,7 miliardy korun, což je o 24 procent více než v roce 2013. Zisk firmy za loňský rok se blíží 500 milionům korun před zdaněním. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722).

„Tatra je dneska prosperující firma, která stoupá strmě vzhůru. Firma, která byla v situaci, že v roce 2012 málem poslala na úřad práce 1 500 lidí, za loňský rok odvádí ze zisku více než 70 milionů korun na daních,“ řekl předseda představenstva.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu...

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

V roce 2013 se automobilka kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní majitelé, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

„Tatra roste, roste poměrně rychle. Víme, co bychom měli dělat zhruba do března příštího roku,“ řekl Rusek. Ale všechny kontrakty do konce března ještě podnik nemá podepsané.

Fotogalerie

„Máme nějaké dodací termíny dohodnuté se zákazníky, tak někdy třeba ještě trošku otálíme s podpisem těch kontraktů, abychom se nedostali potom do zpoždění s dodávkami. Nicméně hlavní starostí Tatry jako podniku je jak zorganizovat výrobu a zejména kde nabrat další zaměstnance, abychom dokázali plnit požadavky, které se na nás hrnou,“ řekl Rusek.

Tatra podle něj urgentně potřebuje přijmout do výroby 60 až 80 lidí. Shání zejména obráběče. Kvalifikovaných schopných pracovníků je však podle Ruska nedostatek. „Nutně potřebujeme sehnat lidi k obráběcím strojům, abychom dokázali vyrobit víc náprav, víc centrálních rour, víc podvozků. Nabízíme jim řádově 20 tisíc měsíčně,“ řekl Rusek.

Tatra má nyní zhruba 850 zaměstnanců. Dalších asi 500 lidí zaměstnávají dceřiné společnosti Taforge a Tafonco.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

OBRAZEM: Designérský kousek na kolech. Karavan, který lze jen závidět

Vizualizace designového karavanu Romotow od novozélandského studia W2.

Zapomeňte na klasické hranaté karavany bez nápadu. Romotow je přívěs v unikátním designu. Stačí zmáčknout jediné...

Najdete na iDNES.cz