Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatra chce za dva roky opět vyrábět auta - retro modely

  13:07aktualizováno  13:23
Kopřivnická automobilka Tatra se chce v roce 2010 vrátit k výrobě osobních aut, kterou ukončila před 11 lety. Zvažuje výrobu dvou nebo tří retro modelů vycházejících ze slavných vozů značky v minulosti. Modely by měla určit anketa, která potrvá do konce srpna, uvedl generální ředitel Ronald Adams.

Tatra 603 | foto: Archiv Jana Tučka

Lidé budou moci prostřednictvím hlasovacích lístků v kopřivnickém muzeu nebo na internetu vybírat z deseti vozů. Patří mezi ně T57 a její varianta T57a, dále T75 a T570, T87, se kterou Hanzelka se Zikmundem objeli svět, T90, T97, vládní T603, populární Tatraplán T600 a T70.

Na základě výsledků ankety chce vedení firmy v příštím roce zadat studii možného obnovení výroby vybraných modelů, kalkulaci nákladů a ceny. O ceně nechce Adams spekulovat, nastínil pouze, že výroba podvozku vyjde na zhruba 20 000 dolarů (cca 315 000 Kč) a v podobné hladině se pohybuje i cena karoserie.

Vozy chce Tatra vyrábět v omezených sériích mezi 50 a 100 kusy pro sběratele a fandy značky.

"Náš plán není zavést masovou výrobu," podotkl Adams. "Půjde o klasické retro vozy v tradičním kabátu starých tatrovek, ale s moderním podvozkem a další technikou splňující dnešní požadavky na moderní vozy," dodal.

Na výběr je z těchto tatrovek:

Tatra 90Tatra 570Tatra 97



Tatra 87Tatra 603Tatra 600



Tatra 57aTatra 75Tatra 57



Tatra 70







Největší tuzemský výrobce nákladních aut vznikl v roce 1850 a automobily vyrábí od roku 1898. Zaměstnává 2 000 lidí a loni jeho brány opustilo 2 431 nákladních aut.

Kopřivnickou firmu od roku 2006 ovládají čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Ronaldem Adamsem. Asi osm procent akcií mají drobní akcionáři.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.