Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Silák od Tatry bude tahat obří potrubí

aktualizováno 
Kopřivnická automobilka Tatra na začátku září vyrobila další unikátní vozidlo pro německého zákazníka. Modifikované provedení řady Tatra Force bude uvnitř výrobního závodu převážet až 18 metrů dlouhé trubky.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je určená pro převoz až 18ti metrových trubek uvnitř německého výrobního závodu. | foto: Tatra Trucks

Tatře se pod novým vedením daří. Jen loni prodala 850 vozidel, z toho přibližně tři čtvrtiny produkce směřovaly do zahraničí, například do Norska, Saúdské Arábie nebo Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na klíčový trh do Indie.

Fotogalerie

V bohaté kopřivnické produkci se tak začaly objevovat i zajímavé speciály. Nedávno Tatra dokonce vyrobila osminápravový tahač na převážení vrtné soupravy, který se zapsal do historických tabulek (více zde).

Další zajímavý speciál představila automobilka tento měsíc. Tatra Force 790R74 12x6.2 bude v areálu německé firmy převážet až 18 metrů dlouhý náklad, nosnost celého vozidla se pak pohybuje kolem 45 tun. Základními požadavky firmy byla kromě nosnosti také nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost a maximální rychlost 25 km/h.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je poháněná standardním vzduchem chlazeným motorem Tatra o výkonu 300 kW/2100 Nm v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou a jednostupňovým přídavným převodem.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má celkem čtyři řiditelné nápravy, dvě z nich s pomocí elektro-hydraulického systému. Poháněny jsou pak první, třetí a čtvrtá náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun.

Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední...

Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2 × 13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak ve dvojmontáži pneumatiky 13 R22,5.

Dvoumístná kabina je na silákovi namontována ve snížené poloze a je nesklopná, protože motor je uložen až za ní. Německý dealer vozů Tatra by měl v nejbližších dnech nainstalovat na rám vozidla speciální držáky na převoz nákladu a poté ho předá zákazníkovi.

Tatra Force 790R74 12x6.2

Rozvor: 2 150 + 2 600 + 1 450 +1 500 + 1 650 mm
Celková délka: 13 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 2 035 mm
Obrysový průměr zatáčení: 25 metrů
Hmotnost podvozku: 15 720 kg
Celkově technicky přípustná hmotnost: 66 tun

Jiný tatrovácký speciál je připraven na těžbu plynu:

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.