Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tatramuzeum vystavuje pojízdnou kancelář a Husákovu limuzínu

aktualizováno 
Pojízdnou pracovní kancelář, Tatru 613-4 Mobicom či Tatru 613, ve které jezdil prezident bývalého režimu Gustav Husák si mohou nově prohlédnout návštěvníci Technického muzea Tatra v Kopřivnici.

Tatra 87 | foto: Tatra

Kromě těchto novinek nabízí muzeum k vidění na šedesát osobních a nákladních automobilů ze všech etap výroby doplněné podvozky, motory, modely designérskými návrhy, trofejemi ze sportovních klání, dobovými fotografiemi a různými raritami. V muzeu tak najdeme nejucelenější sbírku věnovanou kopřivnické vozovce, později proslavené jako fenomenální automobilka Tatra.

"Od začátku července tady máme prototyp pojízdné kanceláře Tatra 613-4 Mobicom, který byl Tatrou vymyšlen pro manažerský tým. Jeho vybavení je bohatší například o telefon, fax, video, televizi a navíc sedadlo spolujezdce je otáčivé, takže umožňuje týmu dokonalou komunikaci za jízdy," popsal nový automobil ředitel Regionálního muzea v Kopřivnici Lumír Kaválek s tím, že vůz byl pouze zapůjčen a k vidění bude v Kopřivnici minimálně do konce srpna.

Od minulého týdne mohou navíc návštěvníci oblíbeného muzea spatřit také Tatru 613, kterou vlastnil Gustáv Husák. "Je zapůjčena jedním soukromým majitelem z Prahy," doplnil Kaválek.

Ze stálých modelů návštěvníky určitě upoutá funkční replika prvního automobilu ve střední Evropě, Präsidentu, která byla v Kopřivnici dokončena v roce 1977. Nebo proslulé aerodynamické vozy jako Tatra T87 nebo pověstný kabriolet T600, věnovaný Stalinovi.

Od letošního května až do konce listopadu čeká navíc návštěvníky přehlídka prvních saských automobilů, zapůjčených z Muzea dopravy v Drážďanech.

Muzeum je otevřeno od úterý až do neděle vždy od 9 do 17 hodin. A těm, kterým nestačí Technické muzeum navštívit jen jednou či dvakrát do roka, nabízejí provozovatelé permanentku na 5 vstupů.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.