Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taxíky pro Američany neoplývají krásou

aktualizováno 
Auto přesně takové, jak ho kreslí děti. Auto tak hranaté a jednoduché, že bude v žebříčcích nejošklivějších vozů útočit na první příčky. Ale také praktické auto pro taxislužbu.

Standard Taxi mohou tankovat benzin nebo plyn | foto: Standard Taxi

Takový je vůz značky Standard Taxi, která sídlí v městě Troy v americkém státě Michigan. "Vymysleli jsme novou podobu pro taxíky,“ hlásá slogan automobilky. Její auta se mají dožívat dlouhověkosti, majitelům zaručí levný provoz a jednoduchou údržbu.

K tomu všemu ale mají vyjít vstříc městským lidem, kteří pravidelně nastupují do aut taxislužby. Díky svému prostoru a pohodlí. Výsuvná plošinka navíc usnadní život handicapovaným na vozíčku.

Určitou podobnost k vozům Standard Taxi lze určitě najít mezi tradičními londýnskými taxíky. Také ony jsou veskrze staromódní a hranaté a hlavně odlišné od běžné automobilové produkce.

Americké metropole jsou nyní zaplaveny flotilami žlutých limuzín, které nabízejí příležitostné svezení. Spojené státy však v poslední době hodně přemýšlejí o budoucnosti osobní dopravy. Na obzoru jsou tam auta hospodárnější a menší, než je nyní zvykem.

Standard Taxi je přesto docela velkým autem. Do délky má pět metrů, vysoké a široké je zhruba dva metry. Díky tomu pojme čtyři cestující ve svém zadním traktu a jednoho vozíčkáře vedle šoféra.

O pohon nového amerického taxíku se stará šestiválec s objemem 4,3 litru a výkonem 150 koní polykající benzin, LPG nebo zemní plyn.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.