Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taxislužby svezou opilého řidiče a přiberou i jeho auto

  17:34aktualizováno  17:34
- Ať po pár skleničkách alkoholu, nebo ráno, kdy se tělo zmítá v kocovině, stále existuje možnost, jak se dostat i s autem do vytouženého cíle. Stačí zvednout sluchátko a zavolat taxislužbu. V Praze dokonce existuje firma Drink SOS, jež slouží téměř výhradně řidičům, kterým alkohol právě zkřížil plány.
Každá větší taxislužba se dušuje, že je schopna vyslat auto s dvojicí řidičů. Jeden z taxikářů pak usedne za volant zákazníkova auta, druhý jede v závěsu, aby se spolu, poté co odvezou podnapilého domů, mohli vrátit zpět. Háček však může být v tom, že pokud taxikář jízdu s autem zákazníka nezvládne a vůz nabourá, čeká na majitele auta tahanice o náhradu škody. "Škodu by musel zaplatit řidič, ale podle statistik bourají taxikáři jen výjimečně," tvrdí majitel pražské taxislužby Jiří Kvasnička. Vše je o něco jednodušší, pokud má auto havarijní pojistku, pak bude majitel na taxikáři požadovat jen spoluúčast.
Podle spolumajitele pražské firmy Drink SOS Martina Beneše, počítá jejich nabídka i s možnou nehodou. "Máme uzavřenou pojistku na naši podnikatelskou činnost, ze které bychom v případě nehody škodu uhradili." Že je o takové služby docela zájem, potvrzuje slovy: "Nejezdíme jenom po Praze, často vozíme lidi po středočeských městech, ale jednou už jsme vezli zákazníka i s jeho autem do Ostravy." Taková cesta přišla tehdy podnikatele, který se zapomněl u skleničky alkoholu, pět tisíc korun. Někdy se k převozu řidičů i aut vážou humorné příběhy. "Jednou jsme vezli jednu mladou dámu, ta nám řekla, že chce na Prosek, a usnula. Tam nám trvalo desítky minut, než jsme ji probudili. Museli jsme dámu lechtat a občas jsme s ní notně zatřepali, protože spala jako dudek," popisuje Martin Beneš. "Ale nevozíme jen opilé lidi. Volají lidé, kteří vypili jedno pivo a musí se někam i s autem dostat, volají i naprosto střízliví.
Když třeba napadne sníh, volají nás čerství držitelé řidičáku. Měli jsme i případ, že jsme vezli úplně nové auto. Majitel měl takovou radost, že si koupil auto, že to hned zapil."
Za ujetý kilometr se zákazníkovým autem si firma Drink SOS účtuje pětadvacet korun, platí se i za přistavení vozu - maximálně dvaasedmdesát korun. Při mimoměstských vyjížďkách je cena smluvní. Běžní taxikáři nemají většinou na tuto službu ceník, ceny jsou buď smluvní, nebo se účtuje taxa za dva vyslané vozy (v Praze stojí ujetý kilometr jednoho vozu maximálně sedmnáct korun, někde jsou sazby vyšší, nižší jsou v malých městech). Některé firmy takovou službu hodnotí součtem ceny za jeden vůz a ceny za čekání, která hodnotí práci druhého řidiče.
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.