Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

aktualizováno 
Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen | foto: Volkswagen

Američané letos v létě přišli na novou funkci v řídícím softwaru automatické převodovky s interním označením AL 551 u šestiválcového motoru. Je spojena se systémem rozpoznávání úhlu natočení volantu. Pokud totiž řidič neotočí volantem po startu o více než patnáct stupňů (to je případ jízdy na válcové zkušebně, kde má auto vyrovnaná kola do přímého směru), přepne se logika řazení do speciálního režimu s nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2. Jakmile dojde k většímu vychýlení volantem, je opětovně aktivován běžný režim řazení, v něm ovšem auto udávaných hodnot nedosahuje.

Jakých aut se to týká? Pravděpodobně všech, které byly vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou původem od ZF, ta totiž nese zmíněné interní označení AL551 a najdete ji např. v modelech A6, A8, Q5, Q7 s velkými silnými motory. Podle informací německého listu Bild am Sonntag používal ingolstadtský výrobce takový software pár let a přestal s tím letos v květnu (CARB nový typ podvodného softwaru objevil u staršího auta). Podobně jako v USA však bylo s údaji o spotřebě podle všeho manipulováno i v Evropě. Audi v návaznosti na tato zjištění propustilo několik zodpovědných techniků.

Automobilka se zatím k nové kauze nevyjádřila. V USA v současné době probíhá vyšetřování prvního emisního skandálu, který se v případě Audi týká vznětových třílitrových šestiválců. V nich byl nainstalován software, který rozpoznal měření emisí a upravil nastavení pohonné jednotky s ohledem na co nejnižší emise NOx, jejichž limity pak vozy v reálném provozu výrazně překračovaly. Výrobci hrozí, že bude muset zpětně vykoupit tisíce aut.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.