Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

aktualizováno 
Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen | foto: Volkswagen

Američané letos v létě přišli na novou funkci v řídícím softwaru automatické převodovky s interním označením AL 551 u šestiválcového motoru. Je spojena se systémem rozpoznávání úhlu natočení volantu. Pokud totiž řidič neotočí volantem po startu o více než patnáct stupňů (to je případ jízdy na válcové zkušebně, kde má auto vyrovnaná kola do přímého směru), přepne se logika řazení do speciálního režimu s nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2. Jakmile dojde k většímu vychýlení volantem, je opětovně aktivován běžný režim řazení, v něm ovšem auto udávaných hodnot nedosahuje.

Jakých aut se to týká? Pravděpodobně všech, které byly vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou původem od ZF, ta totiž nese zmíněné interní označení AL551 a najdete ji např. v modelech A6, A8, Q5, Q7 s velkými silnými motory. Podle informací německého listu Bild am Sonntag používal ingolstadtský výrobce takový software pár let a přestal s tím letos v květnu (CARB nový typ podvodného softwaru objevil u staršího auta). Podobně jako v USA však bylo s údaji o spotřebě podle všeho manipulováno i v Evropě. Audi v návaznosti na tato zjištění propustilo několik zodpovědných techniků.

Automobilka se zatím k nové kauze nevyjádřila. V USA v současné době probíhá vyšetřování prvního emisního skandálu, který se v případě Audi týká vznětových třílitrových šestiválců. V nich byl nainstalován software, který rozpoznal měření emisí a upravil nastavení pohonné jednotky s ohledem na co nejnižší emise NOx, jejichž limity pak vozy v reálném provozu výrazně překračovaly. Výrobci hrozí, že bude muset zpětně vykoupit tisíce aut.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Audi A4 2.0 TDI 2016 ·
Audi A4 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 30 007 km, diesel
490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz