Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Technika F1 vyráží na silnici. McLaren MP4-12C vystřelí na dvoustovku pod 10 sekund

  11:00aktualizováno  11:00
McLaren se prvními informacemi a obrázky nového supersportu MP4-12C pochlubil už loni. Postupně však britský výrobce zveřejňuje další detaily. Do prodeje se dravá novinka dostane až v příštím roce.

McLaren MP4-12C | foto: McLaren

Spolupráce s Mercedesem je minulostí a nový supersport MP4-12C je tedy kompletně dílem britského výrobce z Wokingu. Novinka, která si bere na mušku třeba Porsche 911 Turbo, Ferrari 458 Italia nebo Lamborghini Gallardo, má nabídnout skvělé jízdní zážitky a excelentní výkonové parametry.

McLaren MP4-12C

Předností žihadla, které McLaren vypustí do sériového provozu, je nízká hmotnost. C v názvu značí Carbon a právě z uhlíkových vláken je postaveno šasi nového supersportu. To výrobce pojmenoval Carbon MonoCell. Novinka bude vážit okolo 1300 kilogramů a podle výrobce by tak měl být nový McLaren oproti konkurenci lehčí o 75 kilogramů.

Stačí připomenout, že McLaren byl prvním týmem, který používal u vozu Formule 1 karbonové šasi. A to už v roce 1981 u modelu MP4/1. Prvenství si McLaren s karbonovým šasi připisuje i u cestovního vozu. Tím byl model F1 z roku 1997. Za připomínku stojí i nejúspěšnější vůz s karbonovým šasi - Mercedes-Benz SLR McLaren, kterého se prodaly mezi roky 2003 až 2009 přes dva tisíce kusů.

McLaren MP4-12C

Další redukce hmotnosti se týká brzd. Oproti běžně používaným keramickým kotoučům McLaren použil brzdy ukované z hliníkové slitiny. Když jsme u brzd, stojí za zmínku technologie Brake Steer. Je to systém potlačující v zatáčkách nedotáčivost tím, že přibrzďuje zadní vnitřní kolo. Tímto systémem se mohl pochlubit již McLaren F1. Nechybí také výsuvná aerodynamická brzda.

Vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly s označením M838T našel místo uprostřed vozu. Motor poskytuje maximální výkon 600 koní a maximální točivý moment 600 Nm. Osmdesát procent točivého momentu je dostupných již okolo 2000 ot./min. Motor má dvojité variabilní časování ventilů a vytočit ho lze až k 8500 ot./min.

McLaren MP4-12C

Poháněná jsou pouze zadní kola, na které se přenáší síla motoru pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky SSG (Seamless Shift Gearbox). Nastavit lze jízdní režimy pro normální jízdu, sportovní a pro jízdu na uzavřeném okruhu.

Jelikož půjde nový McLaren do prodeje až za rok, jsou k dispozici pouze předběžné parametry vozu. Na stovku by měl McLaren MP4-12C vystřelit za 3,5 sekundy, na dvoustovku potom pod 10 sekund. Maximální rychlost překročí 320 km/h. Britský výrobce také slibuje, že nový supersport zvládne ujet čtvrtmíli za méně než 11 sekund, 100-0 km/h ubrzdí pod tři sekundy (na méně než 30 metrech) a 200-0 km/h pod pět sekund.

Přes špičkové parametry poskytne nový McLaren i dostatečný jízdní komfort. Chybět nebude sedmipalcový dotykový displej pro navigaci, pomocí kterého bude možné nastavovat i telematiku, dvouzónová klimatizace nebo kvalitní a výkonná hudební souprava.

Nový McLaren MP4-12C se začne prodávat až na jaře roku 2011. Zastoupení bude mít McLaren v 19 zemích po celém světě. Prozatím výrobce cenu odhaduje mezi 125 000 až 175 000 librami, tedy v přepočtu mezi 3,5 až 5 miliony korun. Konečnou cenu spolu s finálními výkonovými parametry výrobce oznámí ve druhé polovině letošního roku.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.