Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nový nápad na průhledné kamiony. Vzadu mají mít čtyři obrazovky

aktualizováno 
Předjíždět nákladní automobil na úzké cestě bývá často sázkou do loterie. Pokud chce řidič opravdu risknout předjíždění, musí se často několikrát pokusit vjet do protisměru, aby se ujistil, že má na manévr dost času. Samsung chce podobným problémům předejít a umožnit, aby se řidiči podívali skrz nákladní auto.

Princip takzvaného průhledného kamionu, který by korejský výrobce rád uvedl na trh, je jednoduchý. Kamera na přední části nákladního kamionu bude snímat dopravní provoz před vozidlem a svůj signál bude bezdrátově vysílat do velkého displeje na zadní části, který je složen ze čtyř velkých obrazovek.

Řidiči, kteří budou chtít kamion předjíždět, tak nemusí podnikat riskantní výlety do protisměru, aby se třeba jen ujistili, zda si mohou takový manévr dovolit. Situaci před nákladním autem jednoduše uvidí na obrazovce.

Ta by podle výrobce měla být viditelná i v případě, že bude vystavena přímému slunečnímu svitu, díky systému nočního vidění najde své použití i po západu slunce. Korejci technologii otestovali v reálném silničním provozu v Argentině, kde se podle jejich vyjádření skvěle osvědčil.

Podobné nápady se v posledních letech objevují po celém světě. Jeden z nich představilo v roce 2009 ruské designové studio Art Lebedev, před dvěma lety propagoval svůj nápad také výzkumný tým z univerzity v portugalském Portu. Přečtěte si: Předjíždění bude hračka, vyvíjí se systém vidění skrz kamiony a busy.

Předchozí návrhy ale počítaly s náročnou technologií komunikace mezi vozidly technologie (V2V), portugalští vývojáři například plánovali zabudování drahých LCD displejů přímo do vozů řidiče.

Otázkou zůstává, zda výrobce najde pochopení u samotných dopravců, kterým finančně poměrně náročná technologie nepřinese žádné benefity. Vždyť se výrobci tahačů dodnes nedohodli se staviteli návěsů na jednotném systému, který by umožnil jednoduchou zástavbu couvací (parkovací) kamery. 




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Taxi dělá sexy těla

Sexy kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018

Kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018 je tu a zas je to pokoukání. Konkurence kalendáře Pirelli s umělohmotnými...

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.