Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nový nápad na průhledné kamiony. Vzadu mají mít čtyři obrazovky

aktualizováno 
Předjíždět nákladní automobil na úzké cestě bývá často sázkou do loterie. Pokud chce řidič opravdu risknout předjíždění, musí se často několikrát pokusit vjet do protisměru, aby se ujistil, že má na manévr dost času. Samsung chce podobným problémům předejít a umožnit, aby se řidiči podívali skrz nákladní auto.

Princip takzvaného průhledného kamionu, který by korejský výrobce rád uvedl na trh, je jednoduchý. Kamera na přední části nákladního kamionu bude snímat dopravní provoz před vozidlem a svůj signál bude bezdrátově vysílat do velkého displeje na zadní části, který je složen ze čtyř velkých obrazovek.

Řidiči, kteří budou chtít kamion předjíždět, tak nemusí podnikat riskantní výlety do protisměru, aby se třeba jen ujistili, zda si mohou takový manévr dovolit. Situaci před nákladním autem jednoduše uvidí na obrazovce.

Ta by podle výrobce měla být viditelná i v případě, že bude vystavena přímému slunečnímu svitu, díky systému nočního vidění najde své použití i po západu slunce. Korejci technologii otestovali v reálném silničním provozu v Argentině, kde se podle jejich vyjádření skvěle osvědčil.

Podobné nápady se v posledních letech objevují po celém světě. Jeden z nich představilo v roce 2009 ruské designové studio Art Lebedev, před dvěma lety propagoval svůj nápad také výzkumný tým z univerzity v portugalském Portu. Přečtěte si: Předjíždění bude hračka, vyvíjí se systém vidění skrz kamiony a busy.

Předchozí návrhy ale počítaly s náročnou technologií komunikace mezi vozidly technologie (V2V), portugalští vývojáři například plánovali zabudování drahých LCD displejů přímo do vozů řidiče.

Otázkou zůstává, zda výrobce najde pochopení u samotných dopravců, kterým finančně poměrně náročná technologie nepřinese žádné benefity. Vždyť se výrobci tahačů dodnes nedohodli se staviteli návěsů na jednotném systému, který by umožnil jednoduchou zástavbu couvací (parkovací) kamery. 





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.