Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tělesně postižení koupí auto s výhodou

aktualizováno 
Škodu Octavia kombi vybral z testované pětice za nejvhodnější pro tělesně postiženého řidiče Martin Kovář, který sám s tělesným handicapem absolvoval už přes 400 tisíc kilometrů. "Oceňuji její užitné i jízdní vlastnosti," říká. "I vozík nakládám dobře - ale je třeba přiznat, že o nic lépe než do Škody Felicia, která je o třídu níž." Za výhodu pro tělesně postiženého člověka Martin Kovář považuje fakt, že nový vůz kvalit Škody Octavia může při všech výhodách a slevách v nejlevnější verzi pořídit už za zhruba 186 tisíc korun a kombi kupříkladu s úsporným motorem 1.9 SDI lze koupit za 246 tisíc korun. "Handicapovaný motorista má nárok na vrácení DPH a na příspěvek na koupi automobilu," informuje Martin Kovář. "Vyřizování není poslední dobou složité - nové nebo i starší auto může mít postižený řidič do dvou měsíců," pokračuje Martin Kovář, který působí jako poradce ministra práce a sociálních věcí. "Stalo se pravidlem, že příspěvek na koupi automobilu a další úlevy dostává bez složitého posuzování člověk, kterému okresní úřad přiznal zhruba třetí stupeň výhod, tedy ZTP/P, což značí člověka zdravotně těžce postiženého s průvodcem." Příspěvky jsou pochopitelně i na jiná nová nebo starší auta. "Z testovaných vozů dál považuji za vhodné pro tělesně postižené lidi či pro rodiny s tělesně handicapovaným nebo starým a hůř pohyblivým člověkem Toyotu Yaris Verso a Peugeota Partner," informuje Martin Kovář. "Zvlášť toyota má dobré jízdní vlastnosti, je hezká a velmi oceňuji výborný přístup do kufru, který má nízkou hranu a dveře otevírané do strany. U partnera chválím posuvné dveře na obou stranách a mimořádně velký zavazadlový prostor, na jehož vyklopené dveře se ovšem z vozíku těžko dosáhne." Renaulta Scénic označil Martin Kovář za designově velmi hezký a snad až příliš měkký automobil, který ho však zklamal vnitřním prostorem. "Ničím zvlášť příjemným, co bych mohl doporučit tělesně postiženým lidem, mě nezaujal Opel Agila," uvádí Martin Kovář.
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.