Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Adaptivní tempomaty někdy nevidí motocykly

V době, kdy se řeší rizika a přínosy autonomních nebo plně roboticky řízených automobilů, zveřejnil nizozemský automobilový institut RDW výsledky testů současných adaptivních tempomatů. Právě tyto tempomaty a asistenční systémy udržování v jízdním pruhu jsou přitom průkopníky pro plně autonomní vozidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V11í19t 63K19o90u59b91a

13. 4. 2018 8:50

Tempomat používám hodně a adaptivní bych používal také, ale soustředím se stejně jako když jedu za sebe. Svěřit při rychlosti 130 km/h život své rodiny něčemu, co je vyrobeno v Číně bych neudělal

0 0
možnosti

adaptivni tempomaty -> mrtvi motorkari ci cykliste; denni sviceni -> potkavam spoustu aut v noci co nesviti normalnima svetlama (v Praze)

vsechny automatizace vedou akorat k tomu, ze lidi prestavaji ridit a prestavaji umet ridit a sledovat situaci kolem sebe. nemluve o nemale pravdepodobnosti selhani systemu. je to cesta do pekel. Rv

0 0
možnosti

Adaptivní tempomaty rozhodně neslouží k tomu, aby za nás sledovaly provoz na silnici. K tomu máme svoje oči. A mozek... Bohužel spousta řidičů vůbec neumí adaptivní tempomat používat, stejně jako ostatní elektronické vymoženosti. A v autoškolách mají často na výcvik auta "holátka", takže ani tam se to řidiči nenaučí.

0 0
možnosti

Je rozdíl, když někdo neumí něco pužívat, a když je pro někoho lepší si místo hlídání vymožeností řídit věci rovnou sám... Protože ty vymoženosti fungují na devadesát procent (podle Vás), je pro mě jednodušší a míň unavující a monotónní,než tupě hlídat, kdy nastane těch deset, rovnou aktivně řídit... Níž jsem popsal konkrétní situaci, kterou adaptivní tempomat nezvládne, a nebo alespoń ne dobře. A přemýšlet dopředu, že to tempomat nezvládne, na chvíli ho deaktivovat, udělat manévr v podstatě sám a znovu něco aktivovat je pro mě daleko složitější, než sundat ve správný okamžik na správnou dobu nohu z plynu...

1 0
možnosti

Adaptivní tempomaty hlavně neumí předvídat, proto je nepoužívám. Jet až za kamion, tam zabrzdit na 80, pak dát blinkr, vyjet v té osmdesátce do levého, kde všichni lítají 160 a víc, potom teprve zrychlovat, je neplynulé, zbytečné a v dnešním provozu skoro sebevražda. Jezdím jako osobní řidič a posádka ani nesmí poznat, že se v provozu něco děje. Odhaduju, jak rychle se ke mně v zrcátkách blíží rychlejší auto, jaká je mezera mezi kamiony, většinou to vyřeším jen sundáním nohy z plynu a včasným zrychlováním. Při přejíždění do levého už mám zase plnou rychlost.

5 0
možnosti

Proč si kupujete za drahý peníze auto s adaptivním tempomatem, když ho vůbec neumíte používat?

1 1
možnosti

M92a66r26e13k 13S25a21j57d71a

10. 4. 2018 21:42

Beru na vedomi :-P

0 0
možnosti

Třeba při několika hodinové noční jízdě zásadně tempomat nepoužívám, mikrospánek je sfiňa, a jak už ani ten plyn člověk nemusí hlídat to jde raz naraz, ale čím víc těch el.nesmyslů tim lidi přestávají u některých věcí přemýšlet.

3 0
možnosti

Adaptivní tempomat + asistent jízdy v pruzích a můžete v noci na dálnici i na chvíli zavřít oči a odpočinout si. Jen tedy, jak vyplývá z článku, nesmíte dojet motorku...

0 0
možnosti

M53i53l69a21n 69N79ě60m52e67c

10. 4. 2018 17:43

Ouha. Že by se při vývoji na něco nemyslelo?

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Horší je, že adaptivní tempomaty často neaktivují brzdová světla (pokud brzdí motorem), nebo se zpožděním či až na poslední chvíli při prudkém dobržďování. Řidič za Vámi se o problému či Vašem zpomalení dozvídá se zpožděním. U mne tempomat aktivuje světla při manuálním snížení o 10 kmh.

2 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

"často si řada řidičů navykne věnovat se i jiným věcem než jen řízení" - Tahle věta by snad mohla posloužit jako podklad pro zákaz tempomatů. Bohužel je totiž pravdivá...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...