Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Adaptivní tempomaty někdy nevidí motocykly

V době, kdy se řeší rizika a přínosy autonomních nebo plně roboticky řízených automobilů, zveřejnil nizozemský automobilový institut RDW výsledky testů současných adaptivních tempomatů. Právě tyto tempomaty a asistenční systémy udržování v jízdním pruhu jsou přitom průkopníky pro plně autonomní vozidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

V71í17t 50K28o62u58b79a

13. 4. 2018 8:50

Tempomat používám hodně a adaptivní bych používal také, ale soustředím se stejně jako když jedu za sebe. Svěřit při rychlosti 130 km/h život své rodiny něčemu, co je vyrobeno v Číně bych neudělal

0 0
možnosti
VN

adaptivni tempomaty -> mrtvi motorkari ci cykliste; denni sviceni -> potkavam spoustu aut v noci co nesviti normalnima svetlama (v Praze)

vsechny automatizace vedou akorat k tomu, ze lidi prestavaji ridit a prestavaji umet ridit a sledovat situaci kolem sebe. nemluve o nemale pravdepodobnosti selhani systemu. je to cesta do pekel. Rv

0 0
možnosti
AV

Adaptivní tempomaty rozhodně neslouží k tomu, aby za nás sledovaly provoz na silnici. K tomu máme svoje oči. A mozek... Bohužel spousta řidičů vůbec neumí adaptivní tempomat používat, stejně jako ostatní elektronické vymoženosti. A v autoškolách mají často na výcvik auta "holátka", takže ani tam se to řidiči nenaučí.

0 0
možnosti
JL

Je rozdíl, když někdo neumí něco pužívat, a když je pro někoho lepší si místo hlídání vymožeností řídit věci rovnou sám... Protože ty vymoženosti fungují na devadesát procent (podle Vás), je pro mě jednodušší a míň unavující a monotónní,než tupě hlídat, kdy nastane těch deset, rovnou aktivně řídit... Níž jsem popsal konkrétní situaci, kterou adaptivní tempomat nezvládne, a nebo alespoń ne dobře. A přemýšlet dopředu, že to tempomat nezvládne, na chvíli ho deaktivovat, udělat manévr v podstatě sám a znovu něco aktivovat je pro mě daleko složitější, než sundat ve správný okamžik na správnou dobu nohu z plynu...

1 0
možnosti
JL

Adaptivní tempomaty hlavně neumí předvídat, proto je nepoužívám. Jet až za kamion, tam zabrzdit na 80, pak dát blinkr, vyjet v té osmdesátce do levého, kde všichni lítají 160 a víc, potom teprve zrychlovat, je neplynulé, zbytečné a v dnešním provozu skoro sebevražda. Jezdím jako osobní řidič a posádka ani nesmí poznat, že se v provozu něco děje. Odhaduju, jak rychle se ke mně v zrcátkách blíží rychlejší auto, jaká je mezera mezi kamiony, většinou to vyřeším jen sundáním nohy z plynu a včasným zrychlováním. Při přejíždění do levého už mám zase plnou rychlost.

5 0
možnosti
AV

Proč si kupujete za drahý peníze auto s adaptivním tempomatem, když ho vůbec neumíte používat?

1 1
možnosti
MS

M24a73r54e13k 38S76a32j68d35a

10. 4. 2018 21:42

Beru na vedomi :-P

0 0
možnosti
VB

Třeba při několika hodinové noční jízdě zásadně tempomat nepoužívám, mikrospánek je sfiňa, a jak už ani ten plyn člověk nemusí hlídat to jde raz naraz, ale čím víc těch el.nesmyslů tim lidi přestávají u některých věcí přemýšlet.

3 0
možnosti
MM

Adaptivní tempomat + asistent jízdy v pruzích a můžete v noci na dálnici i na chvíli zavřít oči a odpočinout si. Jen tedy, jak vyplývá z článku, nesmíte dojet motorku...

0 0
možnosti
MN

M34i76l88a44n 81N63ě19m18e28c

10. 4. 2018 17:43

Ouha. Že by se při vývoji na něco nemyslelo?

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
VK

Horší je, že adaptivní tempomaty často neaktivují brzdová světla (pokud brzdí motorem), nebo se zpožděním či až na poslední chvíli při prudkém dobržďování. Řidič za Vámi se o problému či Vašem zpomalení dozvídá se zpožděním. U mne tempomat aktivuje světla při manuálním snížení o 10 kmh.

2 3
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti
JK

"často si řada řidičů navykne věnovat se i jiným věcem než jen řízení" - Tahle věta by snad mohla posloužit jako podklad pro zákaz tempomatů. Bohužel je totiž pravdivá...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!