Diskuze

Adaptivní tempomaty někdy nevidí motocykly

V době, kdy se řeší rizika a přínosy autonomních nebo plně roboticky řízených automobilů, zveřejnil nizozemský automobilový institut RDW výsledky testů současných adaptivních tempomatů. Právě tyto tempomaty a asistenční systémy udržování v jízdním pruhu jsou přitom průkopníky pro plně autonomní vozidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V11í19t 63K19o90u59b91a

13. 4. 2018 8:50

Tempomat používám hodně a adaptivní bych používal také, ale soustředím se stejně jako když jedu za sebe. Svěřit při rychlosti 130 km/h život své rodiny něčemu, co je vyrobeno v Číně bych neudělal

0 0
možnosti

adaptivni tempomaty -> mrtvi motorkari ci cykliste; denni sviceni -> potkavam spoustu aut v noci co nesviti normalnima svetlama (v Praze)

vsechny automatizace vedou akorat k tomu, ze lidi prestavaji ridit a prestavaji umet ridit a sledovat situaci kolem sebe. nemluve o nemale pravdepodobnosti selhani systemu. je to cesta do pekel. Rv

0 0
možnosti

Adaptivní tempomaty rozhodně neslouží k tomu, aby za nás sledovaly provoz na silnici. K tomu máme svoje oči. A mozek... Bohužel spousta řidičů vůbec neumí adaptivní tempomat používat, stejně jako ostatní elektronické vymoženosti. A v autoškolách mají často na výcvik auta "holátka", takže ani tam se to řidiči nenaučí.

0 0
možnosti

Je rozdíl, když někdo neumí něco pužívat, a když je pro někoho lepší si místo hlídání vymožeností řídit věci rovnou sám... Protože ty vymoženosti fungují na devadesát procent (podle Vás), je pro mě jednodušší a míň unavující a monotónní,než tupě hlídat, kdy nastane těch deset, rovnou aktivně řídit... Níž jsem popsal konkrétní situaci, kterou adaptivní tempomat nezvládne, a nebo alespoń ne dobře. A přemýšlet dopředu, že to tempomat nezvládne, na chvíli ho deaktivovat, udělat manévr v podstatě sám a znovu něco aktivovat je pro mě daleko složitější, než sundat ve správný okamžik na správnou dobu nohu z plynu...

1 0
možnosti

Adaptivní tempomaty hlavně neumí předvídat, proto je nepoužívám. Jet až za kamion, tam zabrzdit na 80, pak dát blinkr, vyjet v té osmdesátce do levého, kde všichni lítají 160 a víc, potom teprve zrychlovat, je neplynulé, zbytečné a v dnešním provozu skoro sebevražda. Jezdím jako osobní řidič a posádka ani nesmí poznat, že se v provozu něco děje. Odhaduju, jak rychle se ke mně v zrcátkách blíží rychlejší auto, jaká je mezera mezi kamiony, většinou to vyřeším jen sundáním nohy z plynu a včasným zrychlováním. Při přejíždění do levého už mám zase plnou rychlost.

5 0
možnosti

Proč si kupujete za drahý peníze auto s adaptivním tempomatem, když ho vůbec neumíte používat?

1 1
možnosti

M92a66r26e13k 13S25a21j57d71a

10. 4. 2018 21:42

Beru na vedomi :-P

0 0
možnosti

Třeba při několika hodinové noční jízdě zásadně tempomat nepoužívám, mikrospánek je sfiňa, a jak už ani ten plyn člověk nemusí hlídat to jde raz naraz, ale čím víc těch el.nesmyslů tim lidi přestávají u některých věcí přemýšlet.

3 0
možnosti

Adaptivní tempomat + asistent jízdy v pruzích a můžete v noci na dálnici i na chvíli zavřít oči a odpočinout si. Jen tedy, jak vyplývá z článku, nesmíte dojet motorku...

0 0
možnosti

M53i53l69a21n 69N79ě60m52e67c

10. 4. 2018 17:43

Ouha. Že by se při vývoji na něco nemyslelo?

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Horší je, že adaptivní tempomaty často neaktivují brzdová světla (pokud brzdí motorem), nebo se zpožděním či až na poslední chvíli při prudkém dobržďování. Řidič za Vámi se o problému či Vašem zpomalení dozvídá se zpožděním. U mne tempomat aktivuje světla při manuálním snížení o 10 kmh.

2 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

"často si řada řidičů navykne věnovat se i jiným věcem než jen řízení" - Tahle věta by snad mohla posloužit jako podklad pro zákaz tempomatů. Bohužel je totiž pravdivá...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...