Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Teréňák s městskou spotřebou 21 litrů. To je nový Jeep Grand Cherokee

aktualizováno 
Od prosince vstupuje na český trh nový Jeep Grand Cherokee. Pohledný design americké klasiky si chce podmanit Evropany luxusem za přijatelnou cenu. Zatím ale chybí dieselový motor a benzinový osmiválec HEMI si ve městě řekne o 21 litrů paliva na sto kilometrů.

Jeep Grand Cherokee | foto: Jeep

Nový velký "čerokéz" se, alespoň na pohled, povedl. Designem se přiblížil konkurentům, je uhlazenější a lépe reflektuje poptávku po velkých SUV, které se do terénu dostanou jen občas a jejich hlavním úkolem je vzbuzovat respekt v běžném provozu.

Je jasné, že hlavním odbytištěm novinky bude severoamerický trh, kde s ohledem na cenu bude velmi ostrým konkurentem evropských prémiových SUV. Pro příklad, základní cena čtyřkolky Grand Cherokee je v USA 32 000 dolarů, BMW X5 startuje na 46 000 dolarech.

Jeep Grand Cherokee

U nás zatím byla stanovena jen cena špičkové verze Grand Cherokee Overland, za kterou si dovozce účtuje 1 539 000 korun za osmiválcový motor HEMI o objemu 5,7 litru a necelých 1,3 milionu za šestiválcový motor Pentastar 3,6 litru. Srovnatelná konkurence německých automobilek je dražší, ale nabízí bohatou paletu dieselových motorů. Ten se do nabídky Jeepu dostane až v druhém čtvrtletí příštího roku a zatím bez bližší specifikace.

Podvozek může mít adaptivní odpružení a u nás bude zatím v nabídce jen varianta s pohonem čtyř kol verze Quadra-Trac II a s mezinápravovou redukční převodovkou. Základní verze Grand Cherokee ale může mít poháněnou jen jednu nápravu. V USA to představuje úsporu dva tisíce dolarů, což je mimochodem stejná suma, jaká se připlácí za větší motor HEMI.

Jeep Grand Cherokee

Vnější design je jedna věc, pro úspěch v kategorii prémiových vozů je ale důležitý i interiér vozidla a nabízená výbava. V obou parametrech se novinka vytáhla. V nejvyšší výbavě nabízí v hojné míře kůži a pravé dřevo, což je patrné v detailech, které dříve americkým autům chyběly a které jim ubíraly v konkurenci evropských a japonských značek. Interiér nového Grand Cherokee neohromí sci-fi palubkou plnou displejů, ani nenabídne nějaké převratné designové kreace, ale působí moderně, útulně a přehledně.

Z bohatého výčtu výbavy stojí za zmínku třeba adaptivní tempomat, vyhřívání všech sedadel v interiéru se samostatným nastavením klimatizace pro přední a zadní sedadla, vyhřívání bloku motoru, zadní multimediální centrum s displeji v opěrkách, dvojité střešní okno se solárním panelem, adaptivní vzduchové odpružení, zadní parkovací kamera, elektronické hlídače rozjezdu do kopce nebo převrácení v terénu či stabilizace přívěsu.

Jeep Grand Cherokee

Z vnějšku zaujme zaoblená a uhlazenější přední část vozu, přesto maska chladiče jasně odkazuje na předchůdce. Ponton je tradičně mohutný s výraznými hranatými výřezy podběhů. Zadní část, především díky světlům, pak může vzdáleně připomínat první generaci BMW X5. Mohutnost auta podtrhují příplatková dvacetipalcová kola, základní velikostí jsou pak sedmnáctky. Nový Jeep Grand Cherokee přitom není úplná americká obluda. Na délku má jen 4,75 metru, což není zrovna závratná hodnota. Pohodlí pro posádku ale slibuje solidní rozvor 2,78 metru.

Evropského zákazníka může překvapit nabídka silnějšího z dvojice zážehových motorů. Osmiválec HEMI s objemem 5,7 litru má síly na rozdávání, disponuje 259 kilowatty a točivý moment má maximum na hodnotě 520 Nm. Za své luxusní služby se ale nechá královsky pohostit a to především ve městě. Výrobce uvádí městskou spotřebu 21,2 litru na sto kilometrů, mimo město už slibuje snesitelných 10 litrů. Kombinovaný provoz pak vychází na 14 litrů.

Je jasné, že na lepší prodejní čísla si bude muset v Evropě Chrysler počkat až po nástupu dieselové varianty. Dodejme, že slabší benzinový motor je samozřejmě úspornější, ale i tak je 16 litrů v městském cyklu poměrně hodně. Kombinovaná spotřeba už zní lépe: 8,8 litru je téměř poloviční hodnota než u spotřeby ve městě.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.