Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Teréňák z recyklovaných pneumatik má unikátní gumy, zatím jen na papíře

  14:25aktualizováno  14:25
Korejský výrobce pneumatik, firma Kumho, představil světu svou vizi SUV budoucnosti. Navrhovaný vůz je dvoudvéřový crossover elektromobil s unikátními pneumatikami, které se přizpůsobí povrchu.

Kumho Fortis | foto: Kumho Tires

Firma Kumho v roce 2005 zaměstnala Roba Doltona, bývalého designéra centra Fiat Advanced Design. Společnost se rozhodla využít jeho schopností a nechala jej navrhnout SUV budoucnosti. To je (čistě teoreticky) prošpikováno tou nejlepší technikou.

Dvoudvéřová obluda je poháněna čtyřmi elektromotory – v každém náboji kola se nachází jeden, každý s výkonem 100 koní. Energii motorům dodávají li-ion baterie. Automobil může použít prakticky libovolné uspořádání pohonu: od pohonu všech kol po výběr poháněné nápravy. V terénu se dá předpokládat i možnost pohonu pouze jediného kola, pokud to uzná elektronika za vhodné.

Kumho Fortis

Terénní schopnosti tohoto vozu by měly značně vylepšit speciální pneumatiky, které jsou na celém konceptu asi nejblíže říši science fiction. Povrch běhounu se totiž může přizpůsobovat aktuálním podmínkám. Pneumatiky tak na silnici mohou nabídnout nízkou hlučnost, nízký valivý odpor a vysoký komfort, zatímco v terénu se změní profil tak, aby pneumatiky poskytovaly maximální míru trakce.

Celého efektu je dosaženo díky vestavěným kovovým deskám. Ty jsou v případě, že je pneumatika zcela nafouknuta, schovány pod úrovní vzorku. V terénu se vzduch z pneumatik odpustí a kovové pláty pomohou vozu k lepšímu "zakousnutí se" do podloží.

Kumho Fortis

Na automobilu by také měly být použity materiály vyrobené z recyklovaných pneumatik. Dolton si představuje, že z nich mohou být nárazníky, dveře, kapota, víko kufru či spojler.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.