Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terénní obr XXXL: Alton F650 XUV

aktualizováno 
I přes rostoucí obavy o provozní náklady vozů stále Američané milují velké vozy. Jedním z těch největších je obří kreace Alton F650 XUV, která se veze na vlně stále populárních rádoby terénních vozů.

Obří SUV Alton F650 XUV | foto: Autoblog.com

Na autosalonu v Chicagu představila společnost Alton Truck Manufacturing opravdového krále silnic – obří automobil, pro který neexistují kategorie. Model F650 XUV vychází z už tak velkého pick-upu Ford F650, kompletní přestavbou z něj však vznikne automobil, který je někde na pomezí dodávky a tanku.

Ve všech ohledech je však překonává. Obří nejsou jen rozměry, ale především hmotnost celé pojízdné kreatury – celková hmotnost totiž může překročit 11 tun. V souvislosti s ní už rozhodně nijak masivně nepůsobí motor Caterpillar s objemem 7,2 litru a obřím točivým momentem.

Obří SUV Alton F650 XUV

Při přestavbě zbude z původního náklaďáčku prakticky jen podvozek a některé prvky čela karoserie, jinak je vše nové. Proto také stojí celá kreace nemalých 200 000 dolarů – tedy více než tři a půl milionu korun.

Za odměnu dostanete nejen automobil, jehož rozměry nemají obdoby, ale také pořádnou výbavu. Podlaha vozu je dřevěná, v autě najdete 42 reproduktorů a minimálně dva šestnáctipalcové LCD displeje. To ale není vše – výbavě totiž vévodí 42 palcová plazmová televize a čtyři počítače.

Obří SUV Alton F650 XUV

Vzhledem k ceně možná bude vadit lacině působící přístrojová deska a ovládací prvky, které pocházejí z původního fordu. Pokud by se vám však kvůli nim někdo posmíval, můžete ho v klidu přejet i s jeho směšně malým autem...

zdroj: autoblog.com

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.