Americký spotřebitelský časopis odrazuje od Tesly 3, špatně brzdí

aktualizováno 
Vlivný americký magazín Consumer Reports nedoporučuje koupi Modelu 3 od společnosti Tesla. Údajně má příliš dlouhou brzdnou dráhu. Podle testu ji má delší než velký pick-up typu Ford F-150.

Americký časopis Consumer Reports podrobil Model 3 podrobnému zkoumání, ze kterého auto nevyšlo moc dobře. I když se redaktorům testování líbilo a bylo vzrušující, auto mělo „velké chyby“ a jeho nákup nedoporučili. Kritizovali ho za příliš dlouhou brzdnou dráhu a obtížně použitelný centrální dotykový displej.

Fotogalerie

Podle měření redakce Tesla Model 3 zastaví z rychlosti 100 km/h za 46 metrů, což bylo nejvíc z testovaných automobilů podobné velikosti a o 2,1 metru víc než brzdná dráha velkého pick-upu Ford F-150. Tesla ve své reakci uvedla, že podle jejího měření zastaví auto za 40,5 metru při použití 18palcových pneumatik Michelin a za 38,5 metru s jinými běžnými pneumatikami. A „na rozdíl od jiných výrobců je připravena neustále zlepšovat svůj produkt“.

Další nepříjemnou zprávou pro Teslu je, že o víkendu znovu havaroval její Model S v oblasti San Francisca a řidič při této nehodě zemřel. Auto sjelo ze silnice a spadlo do asi 20 metrů vzdálené vodní nádrže. Podle prvních informací auto jelo rychleji než povolený limit 35 mil/h. Nyní je předmětem vyšetřování, zda je to pravda a zda byl v době nehody zapnutý autopilot.

Představení nových verzí Modelu 3

Výrobce elektromobilů Tesla prodělal jen za první čtvrtletí letošního roku 710 milionů dolarů. Zakladatel Elon Musk neustále uklidňuje zákazníky a investory a sám průběžně dokupuje další akcie své firmy. 

Automobilka Tesla se potýká se ztrátami. Možná ji zachrání Soros

Naposled zvýšil podíl o další čtyři procenta na současných zhruba 22 procenta. O víkendu také oznámil uvedení sportovní verze modelu 3, která se mají postavit BMW M3. Model 3 Performance má pokořit 100 km/h už za 3,5 s a dosahovat maximální rychlosti kolem 250 km/h. Cena bude 78 tisíc dolarů.

„Bude to jako BMW M3, ale o 15 procent rychlejší a lepší,“ uvedl Musk na svém twitterovém účtu. To vypadá slibně, bohužel se zatím stále nepodařilo naplno a bez problémů rozjet výrobu základní verze s cenovkou 35 tisíc dolarů.

Autoři:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Autonomní auta budeme v ulicích potkávat do deseti let, tvrdí expert

Samořiditelné Audi A7

Plně autonomní auta budeme v ostrém provozu běžně potkávat do deseti let. Už nyní jsou totiž podle profesora ČVUT...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Fiat Chrysler prodá divizi Magneti Marelli, která působí i v Česku

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek.

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles se dohodla, že prodá divizi pro výrobu součástek Magneti Marelli...



Najdete na iDNES.cz