Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Autonomní tesla jezdí jako řidič nedouk

aktualizováno 
Za takové chování na silnici by adept u zkoušek z řízení pohořel. Video, kde se Tesla chlubí svým robotickým řízením, odhalilo zmatkování, bezdůvodné zastavování a další nejisté manévry.

Tesla je módní automobilka stavějící elektromobily a silně se angažuje také v autonomní mobilitě. Její auta umí částečně sama jezdit a šéf firmy Elon Musk tlačí na změnu předpisů, aby auta řízená roboty dostala větší volnost. Dnes jsou plně autonomní vozy stále svázané přísnými předpisy a jezdí jen v režimu testování.

Tesla před časem uveřejnila video, na kterém se pochlubila plně automatizovanou jízdou v reálném provozu (o autopilotovi od Tesly čtěte více zde).

Zrychlený záběr z kabiny je velmi efektní, jenže když si video zpomalíte, zjistíte, že robot řídí velmi špatně. Leká se cyklistů, které sám předjíždí, zastavuje ihned po přejetí křižovatky, kde je velké nebezpečí střetu s dalším vozem, a dělá i další minely. Na další chyby se podívejte v našem videu.

Výrobci technologií pro autonomní řízení a s nimi i automobilky dnes tvrdí, že techniku mají připravenou, pozadu je prý legislativa, která robotická auta zbytečně brzdí. Ale možná to s řidičským uměním robotů tak skvělé nebude.

Pokud i lidé mimo Teslu dnes tvrdí, že je tato firma na špičce v systémech autonomního řízení a před konkurencí má náskok nějakých pět let, je otázka, zda vůbec o automatizovanou mobilitu v dohledné době stát.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.