Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autopilot tesly v Číně boural. Pak raději zmizel z webu

  14:30aktualizováno  14:30
Americký výrobce elektromobilů Tesla odstranil ze své čínské internetové stránky slovo autopilot a výraz pro samořízené vozy. Předcházela tomu nehoda, po které si řidič v Pekingu stěžoval, že Tesla přecenila funkci autopilota, v jehož režimu se nehoda stala, a zmátla tak spotřebitele.

Tesla Model X | foto: Tesla Motors

Řidič tesly naboural tento měsíc na pekingské dálnici. Vůz se nedokázal vyhnout vozidlu stojícímu na levé straně a zasahujícímu do vozovky. K žádným zraněním nedošlo, ale na obou vozech pochopitelně vznikla škoda.

Jde o první takovou ohlášenou nehodu v Číně. V USA letos v květnu narazil automobil Tesla se zapnutým systémem samořízení do nákladního vozu. Řidič nehodu nepřežil (více zde). Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) poté uvedl, že elektrický vůz jel nedovolenou rychlostí.

Fotogalerie

„V Tesle neustále provádíme zlepšení, včetně překladů,“ sdělil mluvčí automobilky. Nesrovnalosti v různých jazykových mutacích firma řeší již mnoho týdnů a načasování se současnými událostmi nebo články podle ní nesouvisí.

Zmínky o autopilotovi a čínský termín, který lze přeložit jako samořízení, zmizely z čínského webu pro sedan Model S v neděli večer. Místo nich byla použita fráze přeložitelná jako řízení s asistencí.

Pro automobilku je nehoda dalším zádrhelem na čínském trhu, který je největším na světě. Americký výrobce elektromobilů zde zápasil již s problémy s distribucí a s nabíjením vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.