Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesla ukončí bezplatné používání svých dobíjecích stanic

  16:31aktualizováno  16:31
Majitelé elektrických vozů Tesla už nebudou mít zdarma k dispozici celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla | foto: AP

Firma Tesla oznámila, že majitelé aut objednaných po 1. lednu 2017 získají zdarma kredit na nabití auta u extrarychlých dobíjecích stanic Tesly k ujetí vzdálenosti zhruba 1 000 mil (1 609 kilometrů). Po využití kreditu už budou majitelé vozů za dobití platit. Majitelé aut objednaných do konce letošního roku budou mít dobíjení stále zdarma.

Výši poplatku zatím automobilka nezveřejnila. Pouze uvedla, že dobíjení bude stát méně, než kolik by stál benzin do srovnatelného benzinového vozu. Cena by přitom mohla časem kolísat a bude se lišit v jednotlivých regionech podle toho, kolik tam stojí elektřina. Bližší podrobnosti chce firma zveřejnit později. Nárok na kredit zdarma by řidiči měli mít každoročně.

Zpráva automobilky znamená, že nabíjení zdarma se nebude pravděpodobně vztahovat na nový Model 3, jehož cena má činit 35 tisíc dolarů (860 tisíc korun). Toto auto se má začít vyrábět ve druhé polovině příštího roku a Tesla na ní shromažďuje předběžné objednávky.

Fotogalerie

Tesla má po celém světě 734 dobíjecích stanic. Po půlhodině nabíjení na jejích stanicích by měl být automobil schopen ujet vzdálenost 170 mil (274 kilometrů). V případě dobíjení u veřejných třicetiampérových stanic automobil po půlhodině dobíjení ujede podle Tesly jen deset mil (16,1 kilometru). Sedan Model S může na jedno plné dobití ujet 219 až 302 mil (352 až 486 kilometrů), v závislosti na baterii a softwaru.

Tesla uvedla, že cílem zavedení poplatku není zisk, nýbrž snaha rozšířit síť těchto dobíjecích stanic.

Tesla nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně-užitkový vůz (SUV) Model X, který se začal prodávat loni v září. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, což je první vůz této automobilky určený pro masový trh. V letošním roce očekává Tesla zvýšení odbytu z loňských 50 500 na téměř 80 tisíc vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.