Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Elektronika není všemocná. Autopilot tesly naboural

  9:10aktualizováno  9:10
Spoléhat se slepě na asistenční systémy a svěřovat jim řízení se nemusí vyplatit, přesvědčil se o tom řidič Tesly S, který v hustém provozu na švýcarské dálnici naboural do dodávky.

Řidič tesly jménem Chris jel v koloně po dálnici A1 ze Sant Gallenu do Winterthuru. Ovládání auta částečně předal adaptivnímu tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu. Auto však nezareagovalo na porouchanou dodávku odstavenou u levé krajnice.

Chris přiznal, že se spoléhal na reakce auta. Adaptivní tempomat totiž umí sám zpomalit, případně zastavit za předjedoucím vozidlem. „Když auto správně zpomalí tisíckrát, budete mu věřit, že to příště udělá taky,“ hájí se Chris. Auto je také vybavené systémem nouzového brzdění.

Tesla v rámci balíku funkcionalit, díky kterému umí jezdit v částečně autonomním režimu (tedy bez zásahu řidiče), také zvládne sama vykružovat oblouky a udržovat směr mezi čárami namalovanými na silnici. „Auto drželo směr velmi dobře, ale rozhodlo se zrychlit a systém nouzového brzdění vůbec nezareagoval,“ popisuje. Auto jelo podle řidiče rychlostí kolem 20 km/h a začalo zrychlovat a pak šofér zasáhl, střetu už však nezabránil. Chrisova tesla má zničený celý předek, oprava bude stát minimálně sto tisíc.

Tesla v uživatelském manuálu varuje, že adaptivní tempomat nemusí zachytit všechny překážky při rychlostech nad 80 kilometrů v hodině. Speciálně zmiňuje stojící vozidla v situacích, kdy auto jedoucí vpředu opustí jízdní pruh a stojící objekt, cyklista nebo chodec, se náhle objeví před vozem. Reálná situace na švýcarské dálnici byla velmi podobná.

Autor:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.