Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tesla vysává baterie z trhu, může za to nefunkční Gigafactory

Problémy s rozběhem výroby v obří továrně Gigafactory se nepodílí jen na tristních ekonomických výsledcích Tesly, ale mohou i za hrozící nedostatek baterií na celosvětovém trhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Tak Tesla už to má spočítané. Volkswagen ohlásil, že zdvojnásobuje výrobu a že od Nového roku bude produkovat 70! vozů e-Golf denně. Dokonce kvůli tomu přešli na dvousměnný provoz. Tak když už nic, tak tohle Teslu určitě zničí. ;-D

0 0
možnosti
MT

A neslo by prechodne pouzit monoclanky ?

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 1
možnosti
DP

Vy jste evidentne sectely ;-D Zjistete si neco o nabijeni elektromobilu. 10hodin nabijeli ti trolove proto, ze nabijeli z obycejne 230V 16A zasuvky od EWE ( mistni dodavatel zelene energie ) a vybrali si to proto, ze AutoBild uz od pocatku elektromobily nema v lasce. Na jejich FB profilu je pod jejich prispevky k elektromobilum dost kritickych hlasu na jejich plivani. Pritom v oblasti kde testovali ( Mnichov ) meli v dosahu dojezdu 22kW DC nabijecku a pres koncovku ChaDeMo ( Nissan ) mohli nabit baterie za 24minut a stalo by je to 3 EURa. Joo kdo chce psa bit hul si vzdycky najde.

S EV se clovek musi naucit jezdit. A kdyz se nauci tak napriklad se zminovanym Ioniqem ve clanku ujede podstatne delsi vzdalenost nez je 191Km. https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo treba zde: 351Km. R^

5 4
možnosti
PHH

Řekl bych že je to dobrý článek. Vyvážený. Tesla má potíže s bateriemi, to je jasné, ale ještě to neznamená, že končí. Myslím, že Tesla model 3 ještě bude mít velký úspěch. I když, mám dojem, že je to, ostatně jako všechno od Tesly, na hraně. :-)

0 0
možnosti
PO

P71a20v27e51l 32O53t36i72s21k

19. 12. 2017 13:13

Elektromobilita v současné podobě má několik problémů, bohužel podstatných. Samozřejmě infrastruktura, ale ta by se s přibýváním elektromobilů samozřejmě postupně zlepšovala, stejně jako se zlepšovalo pokrytí signálem při nástupu mobilních telefonů. Jenže tady ta podobnost končí. Mobily byly sice zkraje taky drahé a telefonování bylo drahé, ale přesto se rozšířily poměrně rychle, a pozor bez nějakých nařízení a zákazů. A proč, no protože přinesly koncovým uživatelům větší komfort a pohodlí, prostě mobily docela rychle nahradily pevné linky, protože přinášejí zcela jasně mnoho výhod. A v neposlední řadě se na tom výrobci a provozovatelé sítí dost napakovali. Jenže u elektromobilů skoro nic z toho neplatí, uživatelské vlastnosti momentálně nejsou natolik lepší než u klasických aut, aby je lidi začali kupovat ve velkém i přes vysokou cenu, prostě nedokážou klasické auto plnohodnotně nahradit, ba co víc mělo byt o být lepší, ale není. S tou ekologičností to taky není úplně tak slavné jak se nám snaží mnozí namluvit, ale budiž. No a další věc zisk pro výrobce, ten tady není ono je to úzce spojeno s těmi uživatelskými vlastnostmi, které nejsou tak dobré aby za to lidi zaplatili hromadu peněz. Ono Tesla jako taková s ničím novým převratným nepřišla, baterie jim dělá Panasonic a byly tu už předtím . I elektromotory a samotné elektroauta se zkoušejí desítky let, ale nikdy se neprosadily proti spalovacím autům. V podstatě každý velký výrobce aut vyrábí nějaké to elektrické auto nebo alespon hybrida, ale dělají to jen proto aby snížili tzv. flotilové emise a nemuseli platit tučné pokuty. Oni by mnozí samozřejmě zvládli vyrábět e-auta ve velkém, a problém je v zisku, který tady prostě není a kdyby nasadili cenu aby na tom vydělávali, tak by to už bylo úplně neprodejné. A to je problém Tesla je zatím pořád jen bezedná díra na peníze, ana nějaký výrazný obrat to v dohledné době nevypadá. Docela mne udivuje ta trpělivost investorů. Ale normální je generovat zisk.

8 1
možnosti
DP

Do jiste miry mate pravdu, ALE. Elektromobily se neprosadili driv proto, ze naftova lobby zkratka jakykoliv alternativum proti rope zadupala do zeme. Presne jako se snazi spousta lidi ted. Dehonestuji tento pohon a tvrdi obcas podobna slova jako vy. Cesi jsou naopak navic proti tomu narodem ktery neustale hleda proc neco nejde nez aby hledalo jak to lze.

Kdyby trh nechtel elektromobily, tak je nenakupuje. A podivejte se dnes. milion prodanych vozu na celem svete neni malo za tak kratkou dobu. Kdyz si k tomu pripoctete, ze spousta lidi EV chce, ale nema na nej nebo necha doslouzit to ktere ma a nasledne koupi. Tak ci onak ten pocet i podle statistik jednotlivych zemi se rok od roku zdvojnasobuje. Napr. v Nemecku byl narust prodeje o 137%. Coz je markatni narust.

O ta auta zkratka zajem je i v Cesku se prodalo loni 262 aut. A teprve letos je ten boom vice medializovany nez loni.

Ropa driv nebo pozdeji dojde a tak jako tak alternativni pohony budou jejich nastupci. Zda budou na baterie, vodik nebo CNG a nebo na neco zcela noveho. Samozrejme ta doba kdy ropa dojde je jeste za dlouho, ale cena kvuli ubytku pujde razantne vzhuru a lide nebudou chtit platit 40-50Kc za litr nafty nebo benzinu. Budou chtit mobilitu a pujdou po alternative. Nemaji na vyber. Tesla to rozproudila a dnes kazda automobilka jak jste sam napsal dela elektricke auto nebo hybridy. Souhlasim, ze je to i kvuli pokutam, ale zaroven nemuzou zaspat. A musi konkurenci dohanet.

Nova era uz zacala kam a jak se bude vyvijet je otazkou.

3 6
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, že Tesla vysává baterie z trhu, budou to zřejmě stejné zdroje, jaké se používají v NB, telefonu, aku nářadí.

A tomu, že po 8. letech tyto stejné zdroje příjdou jenom pouze pár procent kapacity prostě nevěřím.

Ukažte mě někdo Li-on zdroj v profesionálně používané vrtačce, který vydrží pět let.

Ukažte mě někdo aku nářadí, kde je eknomicky výhodné kupovat nový zdroj.

1 3
možnosti
MK

No do aut se opravdu nedavaji stejne baterky jako do aku vrtacky.

To ze jako nahradni dil ve vyrbni cene 100kc, prodava vzrobce za 2000 ma opet souvislost s auty jakou?

To je pomallu jako bych tvrdil, ze spalovaci motor nevydrzi vic jak 200 hodin v provozu, a jako dukaz pro svoje tvrzeni vytahl motorky z radiem rizenych modelu, jejich zivotnost je opravdu v radu nizsich stovek hodin...

1 1
možnosti
Foto

První elektromobil 1835.

Kolem roku 1900 bylo v USA víc elektromobilů, než aut se spalovacím motorem.

1 0
možnosti
JZ

J35i52ř22í 93Z78ý23k13a

19. 12. 2017 18:06

a? Leckdy vynálezy předběhnou svou dobu a na jejich praktickou využitelnost se musí počkat až k tomu bude vhodná doba

5 0
možnosti
RR

Je tady pořád humbuk kolem znečištění od spalovacích motorů aut, ale já myslím, že spíš by se mělo řešit znečištění od kontejnerových a nákladních lodí. jedna loď PANAMAX vyprodukuje tolik škodlivin tolik, jako 50 000 000 automobilů se spalovacím motorem, tzn. že 20 lodí se vyrovná automobilům v celém světě (je jich asi 1 mld.). Problém je, že těchto lodí pluje po oceánech a mořích až 15 000. Tohle je téma .....;-€;-€;-€;-€

4 3
možnosti
MT

I ty přijdou na řadu, nebojte se. Představte si, že se ráno probudíte a ropa není. Je to sice s nadsázkou, ale realita budoucnosti (a můžeme se hádat, zda za 10 nebo 100let). Ani ty lodě, ani spalovací auta dlouhodobou budoucnost opravdu nemají, dokud budou paliva získávat z fosilií.

A můžete tady klidně pokřikovat "po nás potopa a na své potomky kašleme".

1 1
možnosti
Foto

Už vidím, jak v Německu budou kvůli limitum na eko auta mít pořadnik, jak na trabant před 30. Roky :))

3 0
možnosti
MB

A tie zaoceánske kontajnerové lode, čo vozia baterky z Japonska do Usa idú tiež na elektriku?

6 0
možnosti
Foto

Jasně, dobíjejí od elektrických úhořů:-).

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...