Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

  14:11aktualizováno  14:11
Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tesla Motors

Automobilka se k této možnosti zatím nevyjádřila, již dříve uvedla, že má zájem na objasnění tragédie.

Řidič tesly minulý čtvrtek v kantonu Ticino z neznámých důvodů ztratil kontrolu nad řízením a narazil do středových svodidel; vůz se po srážce převrátil a vzňal.

Švýcarští hasiči předpokládají, že za vznícení může přehřátý lithium-iontový akumulátor. Přehřátí mohlo podle hasičů nastat tak, že vlivem nárazu se v akumulátoru spustil nekontrolovatelný termický proces a baterie se po dosažení kritické teploty vzňala.

Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou rychlostí, zda byl puštěný autopilot, známo není. Během používání této funkce, kterou jsou vybaveny také jiné autonomní vozy, se již stalo několik vážných nehod i s úmrtími. 

Shodou okolností v pátek narazila tesla, konkrétně Model S, v americkém Utahu do kamionu. Řidička vypověděla, že měla puštěné automatické řízení a v době nehody se věnovala mobilnímu telefonu.

Jak se hasí elektromobil

Na uhašení tesly je třeba 12 tisíc litrů vody

Sám výrobce elektromobilů Tesla dodává záchranným složkám popis instrukcí, jak požár hasit. Nejde jen o způsob likvidace samotného požáru, nutné je i použití speciálních ochranných pomůcek kvůli toxickým výparům z baterií. Vůz se následně musí ještě 48 hodin sledovat – pro případ, že by baterie opětovně vzplanuly. Na vůz je třeba nasypat obrovské množství písku nebo jej doslova zaplavit vodou, Tesla hovoří o 12 tisících litrů.

Autoři: ,



Nejčtenější

Bezklíčové startování: pohodlí, které může zabíjet

Test systémů bezkíčkového odemykání aut

V USA sčítají počet lidí, které zabil oxid uhelnatý poté, co zapomněli v garáži zhasnout motor u auta s bezklíčovým...

EU nechce mrtvé na silnicích. Nařídí další bezpečnostní výbavu aut

Parkovací kameru má dnes většina luxusních aut, připlatit si za ni můžete i do

Evropská unie si dala za cíl snížit počet mrtvých z automobilových nehod do roku 2050 na nulu. Prvním konkrétním...



Škoda chystá výrobu nástupce Rapidu, ochutnávku čekejte v březnu 2019

Škoda Karoq

V Mladé Boleslavi už se začíná chystat výrobní linka, ze které by měl v budoucnu sjíždět nástupce Škody Rapid....

Soumrak autosalonů pokračuje. Z pařížské přehlídky se odhlásil i Volkswagen

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Značka Volkswagen ze stejnojmenné automobilové skupiny, do které patří mimo jiné i Škoda, oficiálně oznámila, že se...

Nejdůležitější na ovládání klimatizace je včas ji vypnout

Ilustrační foto

Klimatizace se dnes běžnou výbavou aut, ale ovládat ji správně, abyste nebyli nastydlí, vyžaduje dodržovat pár...

Další z rubriky

I bohatá Evropa ráda ušetří. Levné dacie jdou na odbyt

Dacia Duster

Na západoevropském trhu si za posledních deset let nejvíce z prodávaných automobilových značek polepšila Dacia. Její...

Nižší daň na stlačený zemní plyn pro auta zůstane do roku 2025

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Zástupci plynárenských firem se dohodli s vládou na zachování snížené spotřební daně z plynu pro automobily do roku...

Autoland Česko: závislost na vývozu aut roste, nejvíce směřují do Německa

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Českému vývozu do Evropské unie dominují osobní auta, jejichž podíl na celkovém exportu do Unie byl loni 12 procent, to...

Najdete na iDNES.cz