Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

  14:11aktualizováno  14:11
Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tesla Motors

Automobilka se k této možnosti zatím nevyjádřila, již dříve uvedla, že má zájem na objasnění tragédie.

Řidič tesly minulý čtvrtek v kantonu Ticino z neznámých důvodů ztratil kontrolu nad řízením a narazil do středových svodidel; vůz se po srážce převrátil a vzňal.

Švýcarští hasiči předpokládají, že za vznícení může přehřátý lithium-iontový akumulátor. Přehřátí mohlo podle hasičů nastat tak, že vlivem nárazu se v akumulátoru spustil nekontrolovatelný termický proces a baterie se po dosažení kritické teploty vzňala.

Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou rychlostí, zda byl puštěný autopilot, známo není. Během používání této funkce, kterou jsou vybaveny také jiné autonomní vozy, se již stalo několik vážných nehod i s úmrtími. 

Shodou okolností v pátek narazila tesla, konkrétně Model S, v americkém Utahu do kamionu. Řidička vypověděla, že měla puštěné automatické řízení a v době nehody se věnovala mobilnímu telefonu.

Jak se hasí elektromobil

Na uhašení tesly je třeba 12 tisíc litrů vody

Sám výrobce elektromobilů Tesla dodává záchranným složkám popis instrukcí, jak požár hasit. Nejde jen o způsob likvidace samotného požáru, nutné je i použití speciálních ochranných pomůcek kvůli toxickým výparům z baterií. Vůz se následně musí ještě 48 hodin sledovat – pro případ, že by baterie opětovně vzplanuly. Na vůz je třeba nasypat obrovské množství písku nebo jej doslova zaplavit vodou, Tesla hovoří o 12 tisících litrů.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Najdete na iDNES.cz