Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

  14:11aktualizováno  14:11
Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tesla Motors

Automobilka se k této možnosti zatím nevyjádřila, již dříve uvedla, že má zájem na objasnění tragédie.

Řidič tesly minulý čtvrtek v kantonu Ticino z neznámých důvodů ztratil kontrolu nad řízením a narazil do středových svodidel; vůz se po srážce převrátil a vzňal.

Švýcarští hasiči předpokládají, že za vznícení může přehřátý lithium-iontový akumulátor. Přehřátí mohlo podle hasičů nastat tak, že vlivem nárazu se v akumulátoru spustil nekontrolovatelný termický proces a baterie se po dosažení kritické teploty vzňala.

Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou rychlostí, zda byl puštěný autopilot, známo není. Během používání této funkce, kterou jsou vybaveny také jiné autonomní vozy, se již stalo několik vážných nehod i s úmrtími. 

Shodou okolností v pátek narazila tesla, konkrétně Model S, v americkém Utahu do kamionu. Řidička vypověděla, že měla puštěné automatické řízení a v době nehody se věnovala mobilnímu telefonu.

Jak se hasí elektromobil

Na uhašení tesly je třeba 12 tisíc litrů vody

Sám výrobce elektromobilů Tesla dodává záchranným složkám popis instrukcí, jak požár hasit. Nejde jen o způsob likvidace samotného požáru, nutné je i použití speciálních ochranných pomůcek kvůli toxickým výparům z baterií. Vůz se následně musí ještě 48 hodin sledovat – pro případ, že by baterie opětovně vzplanuly. Na vůz je třeba nasypat obrovské množství písku nebo jej doslova zaplavit vodou, Tesla hovoří o 12 tisících litrů.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Dálniční známky pro rok 2019 už platí. Roční jsou modré

Dálniční kupony pro rok 2019

Dálniční známky pro rok 2019 jsou již v prodeji - platí od prvního prosince 2018 do konce ledna 2020. Využijete je tedy...

Najdete na iDNES.cz