Návštěvníci si budou moci ve Vysočanech vyzkoušet všechny vozy, které kalifornská firma vyrábí, tedy Model S, X i Model 3. Ceny aut bude určovat jednotný ceník pro celý český trh.
Dosud byli čeští zájemci o vozy Tesla odkázání na zahraniční prodejce, zejména v Německu a Rakousku; v Mnichově, Drážďanech a Vídni mají dokonce česky mluvícího prodejce. Do letošního jara museli Češi své vozy v zahraničí také servisovat.
Showroom Tesly sídlí ve stejném objektu s prodejcem luxusních a historických vozů Advantage Cars.
Společně s otevřením showroomu byl spuštěný také český konfigurátor na stránkách automobilky. Nejlevnější tesla je Model 3, který startuje na 1,2 milionech korun v případě provedení s čtyřsetkilometrovým dojezdem. Verze s dojezdem o 150 kilometrů delším je za 1 426 200 korun. Model 3 značka prezentuje jako „lidový“. Má být vstupenkou do světa elektromobility. To ovšem platí spíše pro americký trh.
Nejdražší teslou v nabídce je velké SUV se vzhůru vyklápěnými zadními dveřmi za téměř tři miliony korun ve vrcholovém provedení Performance. Nejdelší dojezd má sedan Model S, za auto se slibovaným dojezdem přes šest set kilometrů si automobilka účtuje více než dva a čtvrt milionu korun.
„Dodací lhůta je u všech modelů stanovena na začátek roku 2020. Záruka na vozy je v rámci Evropy dvouletá,“ uvádí magazín Smartmania. Na začátku letošního roku jezdilo v Česku asi 700 elektromobilů této značky
Prodej elektromobilů roste
Prodej nových elektromobilů na českém trhu v letošním prvním pololetí stoupl o pětinu na 324 aut s čistě elektrickým pohonem. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Prvenství mezi elektromobily od ledna do konce června získal Nissan s prodejem 87 aut, následují značky BMW a Volkswagen, které prodaly shodně 66 vozů. Na dalších místech skončily Hyundai se 40 a Tesla s 36 auty.
Americká automobilka Tesla, jejímž šéfem je miliardář Elon Musk, vyrábí výhradně vozy na elektrický pohon. V letošním třetím čtvrtletí jich firma prodala rekordních 97 000. Za celý rok plánuje Tesla dodat 360 000 až 400 000 vozů.
Od svého založení před 16 lety automobilka vykázala ztrátu celkem šest miliard USD (141,2 miliardy Kč). Musk již dříve uvedl, že cílem Tesly je být v letošním čtvrtém čtvrtletí v zisku.
Další showroomy
Musk slíbil v září letošního roku vstup na trhy východní Evropy. „Doufám, že na začátku příštího roku otevřeme na Slovensku, v Chorvatsku, Srbsku a ve většině východní Evropy,“ oznámil Musk. Podle magazínu International Bussines Times je v Evropě vzhledem k vysokému potenciálu poptávky potřeba 60 až 80 prodejen automobilky Tesla.
Obchodní model značky funguje jinak než u konkurence. Tesla odmítá tradiční model s mezičlánkem v podobě nezávislých firem, které fungují jako prodejci. Prosazuje přímý prodej po internetu. Kamenné obchody mají v jejím případě fungovat jako informační místa, kde si mohou zákazníci vozy prohlédnout. Auto se pak objednává online přímo na stránkách výrobce.
Otevření nových obchodů ve východní Evropě je dalším krokem v expanzi americké automobilky. Tesla to naplánovala přesně na chvíli, kdy tradiční značky představují své elektrické modely, které potřebují od příštího roku ve velkém „tlačit“ na trh (analýzu situace, která je pro automobilky krizová, čtěte zde).
1. března 2019 |