Alfa Romeo zachráněna. Italská sexbomba Giulia jezdí skvěle

Pět let se na ni čekalo, teď je záchrana italské značky tady. A v plné parádě, na ničem se nešetřilo. Hlavně ne na jízdních schopnostech. S novou Alfou Romeo Giulia jsme jeli jako první z Česka.

„Prostřednost trpět nebude nikdo z bohů či lidí,“ napsal římský básník Horatius Flaccus. Průměrnost je tedy bezcenná nejen při psaní básní, ale i při vzniku nových aut. A nová Alfa Romeo Giulia je rozhodně nadprůměrná, hlavně v jízdě a v množství zážitků, které řidiči dopřává. Však také o tom mluví nový slogan „La meccanica delle emozioni“, tedy něco jako mechanika, která vyvolává emoce. A těch bylo při prvních jízdách požehnaně.

Civilní závoďák

Alfa Romeo Giulia

Bude nejlepší říci to hned na začátku: toto je určitě nejlépe jezdící dieselové osobní auto, které se mi za poslední roky dostalo do ruky. Nemluvím teď o ostrých verzích hatchbacků jako VW Golf GTI nebo Ford Focus Rs, Giulia je opravdu sériový vůz střední třídy. Ovšem skvěle udělaný. Je vidět a cítit, že je dílem lidí, kteří staví famózně jezdící italskou automobilovou šlechtu Maserati.

Doširoka rozkročené nápravy s vycizelovanou geometrií zajišťuji skvělou přilnavost a brilantní jízdní vlastnosti. V první serpentině pilota ohromí, jak lehce a samozřejmě alfa zatáčí. Na fleku se otočí kolem vnitřního kola, zadek ovšem ani kousek neustřelí a gumy si písknou až v úplně extrémních serpentinách. Nadšené jízdní vlastnosti dává Giulii architektura, ke které se Alfa Romeo vrátila po dlouhých letech. Motor uložený podélně pod kapotou pohání kola zadní nápravy, díky tomu má ideální rozložení hmotnosti. Jen pro zajímavost: kardanová hřídel je vyrobena z karbonových vláken, což je sice drahé, ale lehké a pevné řešení.

Alfa Romeo Giulia

Přestože podvozek je sportovně tužší, nezapomíná na pohodlí. Ani na roztlučené okresce kola nelomozí, naopak nerovnosti moc pěkně odfiltruje. V kokpitu se všechno točí kolem šoféra, to on je ve středu všeho dění. Neohromuje se tu efektními budíky ani ambientním podsvícením, ale jízdou. Vnitřek je ve znamení střízlivé sportovní elegance. Už jen to startovací tlačítko na volantu je úžasné. Nechybí ani 8,8" displej navigace, citlivě zakomponovaný do palubní desky.

Hliník v hlavní roli

Vyzkoušeli jsme obě naftové varianty 2.2 JTD: slabší se 110 kW a manuálním šestikvaltem i silnější 132 kW s osmistupňovým automatem od německého ZF. Obří točivý moment turbodieselu 450 Nm zajišťuje fantastický tah a díky bleskově řadícímu automatu je jízda skvělým zážitkem.

Přestože jinde to nemusím, v Giulii mě opravdu bavilo řadit velkými pádly pod volantem. A spotřeba? Nic strašného: 6,9 litru. Ale i slabší manuální verze jela moc hezky, svižně. Řadička s kulatou hlavicí chodí po kratičkých přesných drahách, jak se na sporťák sluší. A nafty spotřebovala ještě o půl litru méně.

Za takové údaje může i důsledné „vylehčení“ celého auta, které má přední kapotu, dveře i nápravy z hliníku. Kromě něj použila Alfa Romeo poprvé nový materiál – sendvič ze dvou ocelových plátků, mezi nimiž je viskózní mikrovrstva tlumící vibrace. To vysvětluje neuvěřitelně odizolovaný motor i podvozek. Zevnitř auta prakticky není poznat, ani pocitově, ani sluchem, že pod kapotou tluče diesel.

Alfa Romeo Giulia

O českých cenách ještě moc nevíme, kromě té základní. Už s bohatou výbavou se bude naftový základ (později přijde i benzinový dvoulitr), slabší 110 kW 2.2 JTD, nabízet za 839 tisíc korun. A to je ve srovnání s nepočetnou konkurencí (např. BMW 3) velmi dobré.

Ze všeho řečeného je jasné, že máme tu čest s nejlepší alfou za posledních nejméně patnáct let. Giulia má být spasitelem celé značky, o jejímž konci se už několikrát spekulovalo. Teď k tomu není důvod, tato odpověď pochybovačům se povedla výtečně.

Čtyřlístek

Nejdravější giulia se jmenuje tradičně Quadrifoglio Verde čili „zelený čtyřlístek“. Na rozdíl od běžné giulie má elektronicky řízený podvozek s adaptivními tlumiči, závodní race mód (vypíná ESP), velkou část auta z karbonu (třeba přední kapotu) ale hlavně unikátní benzinové šestiválcové biturbo 2,9 litru s výkonem 375 kW a brutálním točivým momentem 600 Nm. Motor je celý z hliníku, což výrazně snižuje jeho hmotnost, a na jeho vývoji pracovali inženýři z Ferrari. A výsledná čísla tomu plně odpovídají: zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost 307 km/h. Bravo!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo

14. března 2024

Patentový úřad ve středu zveřejnil patentovou přihlášku mladoboleslavské škodovky s neskromným...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!
Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!

Hledáte udržitelnou a kvalitní hygienickou péči pro sebe i vaše miminko? Už dál nemusíte. Zapojte se do testování a vyzkoušejte produkty ECO by...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...