Jízda v novém Audi A6 je jako festival splašených koní

  14:30
Uvnitř i zvenčí vypadá nové Audi A6 jako vlajková loď A8, jen je o něco menší a má trochu jiná světla. Ale to není na škodu - kdo by se nechtěl podobat králi silnic? Na silnici je nový model takřka bezchybný, jak jsme vyzkoušeli během našeho testu.

„Ťuk, ťuk, ťuk,“ klepe mi něco do plynového pedálu. Co to? Na palubní desce svítí zelený symbol boty. „Neblbni,“ říká mi tím nová A6, „sundej nohu z plynu“ – nemá smysl přidávat, moje navigace ví, že za chvíli je omezení na padesátku. Nebo křižovatka.

Hledáte levné povinné ručení? Porovnejte si nabídky ještě dnes.

Jedna z funkcí „chytrého auta“ se jmenuje Predicitive Efficiency Assist, tedy něco jako asistent efektivní jízdy. Pokud si ji chcete užít a jet stylem brzda-plyn, nic vám v tom nebrání – klepání je jen takové lehké upozornění.

Dobře, před křižovatkou ubereme, ale hned za ní zase přidáme – a co teprve na konci obce, tam začne festival splašených koní! Máme jich pod pedálem 340, což je na usedlý sedan luxusní třídy víc než dost. Třílitrový šestiválcový benzin s dvoustupňovým turbodmychadlem – to vymazává turboefekt citelný u dieselové verze – vystřelí auto na stovku za pět sekund. Je to zvíře – ovšem ne extra hladové, protože ani velmi ostrá jízda nevytáhne z nádrže více než 11 litrů.

Natáčecí zadní náprava mu pomáhá ostře projíždět i utažené zatáčky, pohon všech kol nazvaný Ultra Quattro (zadní kola se připojují díky bleskovým výpočtům milisekundy předtím, než by nastala ztráta přilnavosti) zase eliminuje nedotáčivost. Jet ostře s pískotem pneumatik není vůbec problém, ale přitom si vůbec nepřipadáte, že by o něco šlo. Auto se ani nehne, záď ze stopy neuhne. Takže přestože jsme přijeli na prezentaci důstojné limuzíny, chechtáme se při řezání zatáček, jako bychom testovali nějaký sporťák. Tak je nová A6 dobrá.

Skvělý je i základ

A ještě lepší zpráva je, že její kvalita se neomezuje jen na špičkový model, nově označený 55 TFSI. Na jízdu z letiště jsme vyfasovali základní dvoulitrový čtyřválcový diesel, který na českém trhu bude dostupný až začátkem příštího roku.

No, základní... úplně nový motor umí 150 kW – tedy jen o deset méně, než měl třílitrový šestiválec v minulé generaci. A jede víc než dostatečn. Pokud pomineme prestiž, většině lidí by takový motor musel stačit. Vytáčí se víc než šestiválec, při rychlé jízdě ucítíte turbodíru, ale při klidné vůbec. Během ní si vezme 6,5 litru nafty, při razantní projížďce v kopcovitém terénu jsme pak jezdili za 7,4 litru. Obojí je víc než rozumné.

Audi A6
Audi A6

A vůbec nejlepší novinkou je, že i základ má skvělý podvozek – k tomu, aby famózně zvládl ostrou kličkovanou na okreskách, nepotřebuje vzduchové odpružení jako šestiválce ani jejich natáčecí zadní nápravu. Masivní tlumiče s proměnlivou tuhostí hezky izolují většinu nerovností včetně velkých dlažebních kostek. V dynamickém módu podvozek mírně ztuhne, ale celkově je neustále nesmírně komfortní, vzduchové odpružení k tomu přidává ještě typické vláčné pohupování.

Mistr odhlučnění

Á propos, izolace. V nové A6 je tak dobrá, že byste do ní mohli zavřít i Radovana Krejčíře – i kdyby křičel, jak je nevinný, přes dvojitá okna a nová těsnění dveří by nebyl slyšet. Šestkové audi je hlavně luxusní limuzína a jako taková má jen o chloupek horší komfort než vlajková loď A8. Zvenčí je odlišíte hlavně podle světel (šestka je má vpředu vykousnutá) a kratšího čumáku.

Audi A6

Používá také spoustu moderních technologií včetně 48voltového generátoru, který startuje motor a umí dodávat autu energii i při vypnutém motoru – A6 tak plachtí automaticky až do 160 km/h, když jsou k tomu vhodné podmínky, stejně tak dojíždí k semaforům. Upřímně, vůbec jsme to nezaznamenali a úspora by měla být kolem 0,7 litru paliva na 100 km.

Oproti současné sedmé generaci A6 působí novinka nesrovnatelně luxusněji, otázkou je, zda a kolik si za to automobilka nechá připlatit. Základní cena dieselu byla dosud 1,1 milionu; tu novou se dozvíme za pár týdnů, až osmá generace vtrhne na náš trh.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...