Jízda v novém Audi A6 je jako festival splašených koní

  14:30aktualizováno  14:30
Uvnitř i zvenčí vypadá nové Audi A6 jako vlajková loď A8, jen je o něco menší a má trochu jiná světla. Ale to není na škodu - kdo by se nechtěl podobat králi silnic? Na silnici je nový model takřka bezchybný, jak jsme vyzkoušeli během našeho testu.

„Ťuk, ťuk, ťuk,“ klepe mi něco do plynového pedálu. Co to? Na palubní desce svítí zelený symbol boty. „Neblbni,“ říká mi tím nová A6, „sundej nohu z plynu“ – nemá smysl přidávat, moje navigace ví, že za chvíli je omezení na padesátku. Nebo křižovatka.

Hledáte levné povinné ručení? Porovnejte si nabídky ještě dnes.

Jedna z funkcí „chytrého auta“ se jmenuje Predicitive Efficiency Assist, tedy něco jako asistent efektivní jízdy. Pokud si ji chcete užít a jet stylem brzda-plyn, nic vám v tom nebrání – klepání je jen takové lehké upozornění.

Dobře, před křižovatkou ubereme, ale hned za ní zase přidáme – a co teprve na konci obce, tam začne festival splašených koní! Máme jich pod pedálem 340, což je na usedlý sedan luxusní třídy víc než dost. Třílitrový šestiválcový benzin s dvoustupňovým turbodmychadlem – to vymazává turboefekt citelný u dieselové verze – vystřelí auto na stovku za pět sekund. Je to zvíře – ovšem ne extra hladové, protože ani velmi ostrá jízda nevytáhne z nádrže více než 11 litrů.

Fotogalerie

Natáčecí zadní náprava mu pomáhá ostře projíždět i utažené zatáčky, pohon všech kol nazvaný Ultra Quattro (zadní kola se připojují díky bleskovým výpočtům milisekundy předtím, než by nastala ztráta přilnavosti) zase eliminuje nedotáčivost. Jet ostře s pískotem pneumatik není vůbec problém, ale přitom si vůbec nepřipadáte, že by o něco šlo. Auto se ani nehne, záď ze stopy neuhne. Takže přestože jsme přijeli na prezentaci důstojné limuzíny, chechtáme se při řezání zatáček, jako bychom testovali nějaký sporťák. Tak je nová A6 dobrá.

Skvělý je i základ

A ještě lepší zpráva je, že její kvalita se neomezuje jen na špičkový model, nově označený 55 TFSI. Na jízdu z letiště jsme vyfasovali základní dvoulitrový čtyřválcový diesel, který na českém trhu bude dostupný až začátkem příštího roku.

No, základní... úplně nový motor umí 150 kW – tedy jen o deset méně, než měl třílitrový šestiválec v minulé generaci. A jede víc než dostatečn. Pokud pomineme prestiž, většině lidí by takový motor musel stačit. Vytáčí se víc než šestiválec, při rychlé jízdě ucítíte turbodíru, ale při klidné vůbec. Během ní si vezme 6,5 litru nafty, při razantní projížďce v kopcovitém terénu jsme pak jezdili za 7,4 litru. Obojí je víc než rozumné.

Audi A6
Audi A6

A vůbec nejlepší novinkou je, že i základ má skvělý podvozek – k tomu, aby famózně zvládl ostrou kličkovanou na okreskách, nepotřebuje vzduchové odpružení jako šestiválce ani jejich natáčecí zadní nápravu. Masivní tlumiče s proměnlivou tuhostí hezky izolují většinu nerovností včetně velkých dlažebních kostek. V dynamickém módu podvozek mírně ztuhne, ale celkově je neustále nesmírně komfortní, vzduchové odpružení k tomu přidává ještě typické vláčné pohupování.

Mistr odhlučnění

Á propos, izolace. V nové A6 je tak dobrá, že byste do ní mohli zavřít i Radovana Krejčíře – i kdyby křičel, jak je nevinný, přes dvojitá okna a nová těsnění dveří by nebyl slyšet. Šestkové audi je hlavně luxusní limuzína a jako taková má jen o chloupek horší komfort než vlajková loď A8. Zvenčí je odlišíte hlavně podle světel (šestka je má vpředu vykousnutá) a kratšího čumáku.

Audi A6

Používá také spoustu moderních technologií včetně 48voltového generátoru, který startuje motor a umí dodávat autu energii i při vypnutém motoru – A6 tak plachtí automaticky až do 160 km/h, když jsou k tomu vhodné podmínky, stejně tak dojíždí k semaforům. Upřímně, vůbec jsme to nezaznamenali a úspora by měla být kolem 0,7 litru paliva na 100 km.

Oproti současné sedmé generaci A6 působí novinka nesrovnatelně luxusněji, otázkou je, zda a kolik si za to automobilka nechá připlatit. Základní cena dieselu byla dosud 1,1 milionu; tu novou se dozvíme za pár týdnů, až osmá generace vtrhne na náš trh.



Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Když rolls svlékne střechu, je z něj výletní jachta na rozpálený asfalt

Rolls-Royce Dawn

Není osobitějšího krále automobilového světa. Rolls-Royce je esencí dokonalosti a stárne stejně dobře jako víno....

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...



Najdete na iDNES.cz