Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízda v novém Audi A6 je jako festival splašených koní

  14:30aktualizováno  14:30
Uvnitř i zvenčí vypadá nové Audi A6 jako vlajková loď A8, jen je o něco menší a má trochu jiná světla. Ale to není na škodu - kdo by se nechtěl podobat králi silnic? Na silnici je nový model takřka bezchybný, jak jsme vyzkoušeli během našeho testu.

„Ťuk, ťuk, ťuk,“ klepe mi něco do plynového pedálu. Co to? Na palubní desce svítí zelený symbol boty. „Neblbni,“ říká mi tím nová A6, „sundej nohu z plynu“ – nemá smysl přidávat, moje navigace ví, že za chvíli je omezení na padesátku. Nebo křižovatka.

Hledáte levné povinné ručení? Porovnejte si nabídky ještě dnes.

Jedna z funkcí „chytrého auta“ se jmenuje Predicitive Efficiency Assist, tedy něco jako asistent efektivní jízdy. Pokud si ji chcete užít a jet stylem brzda-plyn, nic vám v tom nebrání – klepání je jen takové lehké upozornění.

Dobře, před křižovatkou ubereme, ale hned za ní zase přidáme – a co teprve na konci obce, tam začne festival splašených koní! Máme jich pod pedálem 340, což je na usedlý sedan luxusní třídy víc než dost. Třílitrový šestiválcový benzin s dvoustupňovým turbodmychadlem – to vymazává turboefekt citelný u dieselové verze – vystřelí auto na stovku za pět sekund. Je to zvíře – ovšem ne extra hladové, protože ani velmi ostrá jízda nevytáhne z nádrže více než 11 litrů.

Fotogalerie

Natáčecí zadní náprava mu pomáhá ostře projíždět i utažené zatáčky, pohon všech kol nazvaný Ultra Quattro (zadní kola se připojují díky bleskovým výpočtům milisekundy předtím, než by nastala ztráta přilnavosti) zase eliminuje nedotáčivost. Jet ostře s pískotem pneumatik není vůbec problém, ale přitom si vůbec nepřipadáte, že by o něco šlo. Auto se ani nehne, záď ze stopy neuhne. Takže přestože jsme přijeli na prezentaci důstojné limuzíny, chechtáme se při řezání zatáček, jako bychom testovali nějaký sporťák. Tak je nová A6 dobrá.

Skvělý je i základ

A ještě lepší zpráva je, že její kvalita se neomezuje jen na špičkový model, nově označený 55 TFSI. Na jízdu z letiště jsme vyfasovali základní dvoulitrový čtyřválcový diesel, který na českém trhu bude dostupný až začátkem příštího roku.

No, základní... úplně nový motor umí 150 kW – tedy jen o deset méně, než měl třílitrový šestiválec v minulé generaci. A jede víc než dostatečn. Pokud pomineme prestiž, většině lidí by takový motor musel stačit. Vytáčí se víc než šestiválec, při rychlé jízdě ucítíte turbodíru, ale při klidné vůbec. Během ní si vezme 6,5 litru nafty, při razantní projížďce v kopcovitém terénu jsme pak jezdili za 7,4 litru. Obojí je víc než rozumné.

Audi A6
Audi A6

A vůbec nejlepší novinkou je, že i základ má skvělý podvozek – k tomu, aby famózně zvládl ostrou kličkovanou na okreskách, nepotřebuje vzduchové odpružení jako šestiválce ani jejich natáčecí zadní nápravu. Masivní tlumiče s proměnlivou tuhostí hezky izolují většinu nerovností včetně velkých dlažebních kostek. V dynamickém módu podvozek mírně ztuhne, ale celkově je neustále nesmírně komfortní, vzduchové odpružení k tomu přidává ještě typické vláčné pohupování.

Mistr odhlučnění

Á propos, izolace. V nové A6 je tak dobrá, že byste do ní mohli zavřít i Radovana Krejčíře – i kdyby křičel, jak je nevinný, přes dvojitá okna a nová těsnění dveří by nebyl slyšet. Šestkové audi je hlavně luxusní limuzína a jako taková má jen o chloupek horší komfort než vlajková loď A8. Zvenčí je odlišíte hlavně podle světel (šestka je má vpředu vykousnutá) a kratšího čumáku.

Audi A6

Používá také spoustu moderních technologií včetně 48voltového generátoru, který startuje motor a umí dodávat autu energii i při vypnutém motoru – A6 tak plachtí automaticky až do 160 km/h, když jsou k tomu vhodné podmínky, stejně tak dojíždí k semaforům. Upřímně, vůbec jsme to nezaznamenali a úspora by měla být kolem 0,7 litru paliva na 100 km.

Oproti současné sedmé generaci A6 působí novinka nesrovnatelně luxusněji, otázkou je, zda a kolik si za to automobilka nechá připlatit. Základní cena dieselu byla dosud 1,1 milionu; tu novou se dozvíme za pár týdnů, až osmá generace vtrhne na náš trh.



Nejčtenější

V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř

Ilustrační snímek

Na italských dálnicích je dnes zcela běžná cena za litr benzinu 1,7 eura, to je 45 korun, ověřil reportér iDNES.cz...

Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Použitý filtr pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco...



Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Ilustrační snímek

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší....

Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Další z rubriky

Dobito za hodinu. Najeli jsme tisíc kilometrů v novém elektrickém nissanu

Nissan Leaf

Vyzkoušeli jsme nový elektromobil Nissan Leaf. Podívejte se na naši stručnou videoreportáž po ujetí bezmála tisícovky...

Zelený koncept ukazuje novou škodovku. Už jsme v ní jeli

Škoda Vision X

Zářivě zelený koncept Vision X vyšperkovaný křišťálem ukazuje, jak bude vypadat nová škodovka. Vzácný prototyp za...

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Ford Focus

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností,...

Subaru Legacy 2,0 R Active 5MT
Subaru Legacy 2,0 R Active 5MT

r.v. 2006, naj. 159 213 km, benzín
159 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz