Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test autopůjčoven: pětina aut jsou vraky, v Turecku nabídnou whiskey

aktualizováno 
Blíží se chvíle, kdy se Evropa začne ve velkém stěhovat na pláže. Radost ze slunce a teplého moře však může zkazit auto z půjčovny, kterými se to v turistických místech jenom hemží. Autokluby varují: pozor na to, co v půjčovně podepisujete, a nabízené auto si pořádně prohlídněte.

Většina terénních aut z autopůjčoven v testu byla poškozená. | foto: ADAC

Dovolené začínají, a taky trable s půjčeným autem

Osmnáct evropských autoklubů už poněkolikáté před vypuknutím dovolenkové horečky podniklo velký test autopůjčoven pod hlavičkou instituce EuroTest.

Letos jejich zástupci vyrazili anonymně v roli běžných turistů do 60 půjčoven v Řecku, Itálii, Portugalsku, Španělsku, Turecku, Chorvatsku a na Maltě. Do míst, kam jezdí Evropané nejraději, Čechy nevyjímaje.

Test potvrdil výsledky z předešlých let: velké rozdíly v přístupu autopůjčoven. Větší část z navštívených půjčoven poskytuje svým klientům nedostatečné služby. A některé nabízejí auta v povážlivém technickém stavu.

test autopůjčoven

Výsledky testu ADAC - zde

Zájemce o pronájem vozu by se měl dočkat v ideálním případě srozumitelné smlouvy v angličtině, kde se přesně stanovuje rozsah pojištění auta, případná vratná záloha, množství pohonných hmot při vracení vozu a co možná nejpřesnější popis jeho stavu.

Výsledky testu EuroTestu popisují i návštěvu jedné z tureckých půjčoven. Zájemce o auto přivítala hlasitá kytarová muzika, atmosféra se podobala večírku a následovala nabídka dát si společně panáka whiskey. Komunikace v angličtině se ukázala jako nemožná, a otázky kolem pojištění vozu tak nepadaly na úrodnou půdu. Bohužel to nebyla výjimka.

Dejte pozor na pojištění

V některých případech se ukázalo, že je třeba k pronájmu sjednat extra pojištění. Autopůjčovna Avis v portugalském Portimão chtěla za havarijní pojistku dalších 14,40 eur na den. Navíc si za půjčení Fiatu Punto řekla o vratnou zálohu ve výši 1 150 eur. V ostatních půjčovnách průměrně chtěli ve formě zálohy za malé auto 300 eur.

Před podpisem smlouvy je důležité přesně zjistit podmínky povinného ručení, pojištění pro případ nehody i odcizení vozu nebo jeho částí. Pokud se zájemci nezdají, neměl by podepisovat.

Pětina nemá co dělat na silnici

Samostatnou kapitolou jsou nabízená auta. EuroTest odhalil v půjčovnách vozy s vážnými závadami. Dvanáct ze 60 pronajatých označili technici autoklubů za natolik poškozené, že nemají na silnici co pohledávat. V pěti případech ze sedmi půjčených to byla terénní auta. Měla vážně poškozené podvozky, brzdy nebo řízení.

Za auto v dezolátním stavu označili technici Nissana Micru z řecké půjčovny v letovisku Thira na ostrově Santorini. Měla silně zdeformované přední disky, jedna bočnice pneumatiky byla vážně poškozena a na zadním kole chyběla matice.

Jen 14 pronajatých aut ze 60 mělo ve výbavě lékárničku. Většinou chyběl návod k obsluze auta, řada z navštívených půjčoven neuměla poskytnout dětskou autosedačku.

Vzorek pneumatiky jednoho z aut z autopůjčovny

Vzorek pneumatiky jednoho z půjčených aut

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.