Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test dětských autosedaček: vyhněte se těm univerzálním

  12:01aktualizováno  12:01
Německý autoklub ADAC otestoval 37 dětských autosedaček. Výsledek není vůbec špatný. Dvaadvacet výrobků získalo známku velmi dobrou. Zato univerzální sedačka pro děti od narození do 12 let zcela propadla.

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací. | foto: ADAC

Dalších devět sedaček dostalo trojku, a i když všechny zákonné předpisy splňují, za první skupinou v kvalitě zaostávají. Dvě sedačky Adac oznámkoval čtyřkou a čtyři výrobky zcela propadly. Těm se při výběru raději vyhněte.

Proč? Autosedačka Joolz iZi Go (s isofixovou základnou i bez ní) dostala nedostatečnou kvůli přítomnosti škodlivin. Testy u nich odhalily látky TCPP, které patří mezi rakovinotvorné. V testech bezpečnosti propadly sedačky Casualplay Multipolaris Fix a LCP Kids Saturn iFix.

První z nich nedokázala při simulované srážce udržet devítikilovou figurínu na svém místě. Dítěti, které by v sedačce cestovalo, by tak hrozila vážná zranění. U sedačky LCP Kids Saturn iFix se zase při čelním nárazovém testu bezpečnostní pás nebezpečně zařízl do břicha figuríny. I v této sedačce by dítě mohlo utrpět vážná poranění.

PODROBNÉ VÝSLEDKY

Test dětských autosedaček německého autoklubu ADAC

Přehled kompletních výsledků ZDE

Pouze dostatečnou známku si z testu odnesl výrobek Graco Milestone. Patří mezi univerzální sedačky, které jsou určené pro děti od narození až do 12 let. Pro rodiče lákavá nabídka však skrývá poměrně velké riziko. Sedačka nedopadla dobře při nárazových zkouškách. V autě není její poloha stabilní a také její instalace se podle ADAC neobejde často bez pochybení. V univerzálních autosedačkách navíc není možné přenášet novorozence. Použít je lze jen v autě.

Autoklub připomíná, aby rodiče co možná nejdéle vozili nejmenší děti v protisměrné sedačce (ideálně až do dvou let věku). Riziko poranění se takto v případě nehody znatelně snižuje.

Kde vozit dítě v autě

Dítě může sedět i vpředu

Zákon ukládá povinnost používání dětských autosedaček každým dítětem (menším než 150 cm, lehčím než 36 kg).

Omezení, že dítě smí na přední sedačku až od 12 let, neplatí už od roku 2006. Dnes je možné na přední sedačce přepravovat děti neomezeně, ovšem musí sedět v dětské autosedačce, která je přiměřená jeho věku.

Podle expertů na bezpečnost jsou rizikové podsedáky. Neposkytují totiž dítěti ochranu při bočním nárazu a pokud jsou špatně umístěné, může dítě při prudkém brždění zranit bezpečnostní pás.

Nezajištěné děti v autě umírají při nehodě 7× častěji než děti v autosedačce. Pokud si myslíte, že dítě udržíte v náruči, jste na omylu. Při nárazu ho nikdy neudržíte, ale naopak rozmačkáte tíhou vlastního těla. Například při rychlosti 50 km/h a při váze dítěte 10 kg byste totiž museli udržet ve svých rukou 300 kg.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nové doupě fracka světa aut a módy

Benzinku z padesátých let zrekonstruovali do moderní podoby ateliéru Lapo...

Lapo Elkann, italská celebrita, spoluvlastník Fiatu a prototyp zhýralce otevřel tento týden nové sídlo své značky...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.