Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.
Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto

Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto | foto: ADAC

Přestože poptávka po celoročních pneumatikách neustává a jednotlivé značky se na ně stále více zaměřují, na sníh a led ADAC stále doporučuje zimní pneumatiky. Při nákupu obutí by pak mělo rozhodovat, na co auto používáte.

„Vývoj celoročních pneumatik jde stále kupředu a lepší se i jejich kvalita, ale v daném ročním období stále nedokážou konkurovat letním a zimním pneumatikám,“ píše ADAC s tím, že by je doporučil pouze ve dvou případech ze sedmi. „Neexistují tedy žádné celoroční pneumatiky, které by obstály bez jediného problému,“ uvádí německý autoklub.

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. Jde tedy vždy o kompromisní řešení.

V porovnání celoročních pneumatik mezi sebou dopadly v testu pláště Michelin CrossClimate XL a Vredestin Quatrac 5. Ty dostaly od německých testerů známku „uspokojivé“ a jejich výsledek je srovnatelný s většinou testovaných značek zimního obutí.

„Všestranná pneumatika na léto i na zimu tak stále v nabídce výrobců chybí,“ komentoval výsledky testů šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček s tím, že vítězné pneumatiky Michelin zaostávají za zimními speciály na zasněžené silnici a vredesteiny jsou jen průměrné na suché a mokré vozovce.

Test pneumatik ADAC 2016

ADAC k testům uvádí, že pro celoroční pneumatiky je testování náročné, protože by měly bezpodmínečně zvládnout jízdu v zimním i letním období. Zbylých pět testovaných značek celoročních pneumatik už ve zkouškách tak uspokojivě neobstálo a pohořelo především na suché vozovce. Všechny testované značky a jejich podrobné hodnocení najdete v tabulce.

Ukazuje se, že ideální kombinace všech vlastností u celoročních gum neexistuje. Řešením jsou pro ty, kdo jezdí opravdu málo a víceméně stále ve stejných podmínkách, takže mohou vybrat takovou celoroční gumu, která dobře splňuje některý z požadovaných parametrů. Typicky například pro ty, kdo toho nejvíce najezdí na sněhu a ledu na horách. „Celoroční pneumatiky Goodyear Vector jsem používal několik sezon na horách, nikdy se mi nestalo, že by zklamaly na sněhu nebo ledu,“ komentuje bývalý lyžařský instruktor Václav Mach a potvrzuje tak výsledky testu, ve kterém tyto pláště excelovaly v zimních podmínkách a naopak propadly v letních disciplinách na suché vozovce. To potvrzuje neslučitelnost rozdílných požadavků kladených na celoroční gumy.

Německý autoklub zkoušel i chování letních pneumatik v zimních podmínkách. Přestože toto obutí obstojí na suché a mokré vozovce, se sněhem a zledovatělou cestou má velké problémy. „Naopak zimní pneumatiky zaostávají v letních podmínkách v jízdních vlastnostech na suché vozovce,“ dodává Buček.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Staré diesely vzrušují australské pavouky, vibracím nedokážou odolat

Prostheclina pallida, australský pavouk z čeledi skákavkovitých.

Když si lidé kupují nový vůz, obvykle berou v úvahu takové faktory, jako jsou cena či spotřeba paliva. Ale přinejmenším...

Exkurze do továrny na převodovky. Ostražitost robotů testují vadné díly

Výroba převodovky ve Vrchlabí

Na začátku jsou kusy oceli a na konci jeden z nejsložitějších dílů v autě. Vítejte ve fabrice na převodovky.

VIDEO: Tesla ještě bloumá vesmírem, Škodu už Mars přivítal

Škoda - Mise na Mars

Celý svět aktuálně sleduje putování elektrického sporťáku Tesly vesmírem na palubě rakety Falcon Heavy. Francouzské...

Najdete na iDNES.cz