Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.
Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto

Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto | foto: ADAC

Přestože poptávka po celoročních pneumatikách neustává a jednotlivé značky se na ně stále více zaměřují, na sníh a led ADAC stále doporučuje zimní pneumatiky. Při nákupu obutí by pak mělo rozhodovat, na co auto používáte.

„Vývoj celoročních pneumatik jde stále kupředu a lepší se i jejich kvalita, ale v daném ročním období stále nedokážou konkurovat letním a zimním pneumatikám,“ píše ADAC s tím, že by je doporučil pouze ve dvou případech ze sedmi. „Neexistují tedy žádné celoroční pneumatiky, které by obstály bez jediného problému,“ uvádí německý autoklub.

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. Jde tedy vždy o kompromisní řešení.

V porovnání celoročních pneumatik mezi sebou dopadly v testu pláště Michelin CrossClimate XL a Vredestin Quatrac 5. Ty dostaly od německých testerů známku „uspokojivé“ a jejich výsledek je srovnatelný s většinou testovaných značek zimního obutí.

„Všestranná pneumatika na léto i na zimu tak stále v nabídce výrobců chybí,“ komentoval výsledky testů šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček s tím, že vítězné pneumatiky Michelin zaostávají za zimními speciály na zasněžené silnici a vredesteiny jsou jen průměrné na suché a mokré vozovce.

Test pneumatik ADAC 2016

ADAC k testům uvádí, že pro celoroční pneumatiky je testování náročné, protože by měly bezpodmínečně zvládnout jízdu v zimním i letním období. Zbylých pět testovaných značek celoročních pneumatik už ve zkouškách tak uspokojivě neobstálo a pohořelo především na suché vozovce. Všechny testované značky a jejich podrobné hodnocení najdete v tabulce.

Ukazuje se, že ideální kombinace všech vlastností u celoročních gum neexistuje. Řešením jsou pro ty, kdo jezdí opravdu málo a víceméně stále ve stejných podmínkách, takže mohou vybrat takovou celoroční gumu, která dobře splňuje některý z požadovaných parametrů. Typicky například pro ty, kdo toho nejvíce najezdí na sněhu a ledu na horách. „Celoroční pneumatiky Goodyear Vector jsem používal několik sezon na horách, nikdy se mi nestalo, že by zklamaly na sněhu nebo ledu,“ komentuje bývalý lyžařský instruktor Václav Mach a potvrzuje tak výsledky testu, ve kterém tyto pláště excelovaly v zimních podmínkách a naopak propadly v letních disciplinách na suché vozovce. To potvrzuje neslučitelnost rozdílných požadavků kladených na celoroční gumy.

Německý autoklub zkoušel i chování letních pneumatik v zimních podmínkách. Přestože toto obutí obstojí na suché a mokré vozovce, se sněhem a zledovatělou cestou má velké problémy. „Naopak zimní pneumatiky zaostávají v letních podmínkách v jízdních vlastnostech na suché vozovce,“ dodává Buček.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.