Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přezouvání na zimu pro sváteční jezdce. Test celoročních gum na octavii

aktualizováno 
Pokud máte plné zuby neustálého přezouvání pneumatik ze zimních na letní a obráceně, je na čase se porozhlédnout po pneumatikách, které umožňují jízdu po celý rok. Experti se k nim stavějí trochu skepticky, ale pokud každý rok neujedete desítky tisíc kilometrů, mohly by se vám vyplatit.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

Má z čeho vybírat řidič, který se rozhodne jezdit v létě i v zimě na stejných pneumatikách, protože používá auto třeba jen na krátké pojížďky po městě? Pro tyto případy se stále vyrábějí pneumatiky, jimž se říká celoroční. A o nichž experti autoklubů tvrdí, že jsou „kočkopsem“, který dobře nezvládá ani jedno roční období.

Pořiďte si zimní pneumatiky on-line

Nakupujte v e-shopech Pneumatiky.cz a NejlevnejsiPneu.cz přes VratnéPeníze.cz a ušetřete na pneumatikách stovky korun. Více ZDE.

Evropské autokluby proto v Německu otestovaly deset celoročních pneu rozměru 195/65 R15 (na auta typu Škody Octavia či Opel Astra) na suchu, mokru a sněhu. Zkoumaly se také hlučnost, spotřeba paliva a cena.

„Nejhůře dopadly gumy Nankang Winter Activa N607+, které vůbec neudržely auto ve stopě na mokré vozovce a byly i hodně drahé na provoz. Výborné parametry měly jen na sněhu a slušné na suchu. Neuděláte chybu, když se jim zcela vyhnete,“ říká Petr Vomáčka z ÚAMK. To je ostatně jednoduché, jako jediné z testu je totiž v Česku prakticky neseženete.

Může se hodit

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Cena 496.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Známku čtyři, tedy dostatečně, obdržely pneumatiky Nexen a Sava. „Obě mají slabiny na sněhu a v provozních nákladech. Na suché a mokré vozovce jsou hodnoceny mezi 2 a 3. Ani jednu z nich nedoporučujeme,“ říká Vomáčka.

Trojku dostaly gumy Uniroyal a Nokian, které si slušně vedly na sněhu a mokru, ale horší byly na suchu. Ani náklady na provoz nejsou optimální.

„Další chvalitebnou čtveřici – Hankook, Vredestein, Pirelli a Michelin – můžeme doporučit svátečním řidičům. Vůbec nejlepší byl Goodyear, který výborně obstál na mokré vozovce a slušně si vedl i na sněhu a suchu. Náklady na provoz byly také výborné. Jako jediný obstojí i ve srovnání se zimními a letními gumami,“ uzavírá Vomáčka.

Druhé místo obsadila letošní novinka Michelinu jménem CrossClimate. Výrobce trvá na tom, že to není celoroční pneumatika, ale letní plášť, který je uzpůsobený i pro použití v zimním období (vice čtěte zde).

Test celoročních pneumatik 195/65 R15

Test celoročních pneumatik 195/65 R15





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.