Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přezouvání na zimu pro sváteční jezdce. Test celoročních gum na octavii

aktualizováno 
Pokud máte plné zuby neustálého přezouvání pneumatik ze zimních na letní a obráceně, je na čase se porozhlédnout po pneumatikách, které umožňují jízdu po celý rok. Experti se k nim stavějí trochu skepticky, ale pokud každý rok neujedete desítky tisíc kilometrů, mohly by se vám vyplatit.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

Má z čeho vybírat řidič, který se rozhodne jezdit v létě i v zimě na stejných pneumatikách, protože používá auto třeba jen na krátké pojížďky po městě? Pro tyto případy se stále vyrábějí pneumatiky, jimž se říká celoroční. A o nichž experti autoklubů tvrdí, že jsou „kočkopsem“, který dobře nezvládá ani jedno roční období.

Pořiďte si zimní pneumatiky on-line

Nakupujte v e-shopech Pneumatiky.cz a NejlevnejsiPneu.cz přes VratnéPeníze.cz a ušetřete na pneumatikách stovky korun. Více ZDE.

Evropské autokluby proto v Německu otestovaly deset celoročních pneu rozměru 195/65 R15 (na auta typu Škody Octavia či Opel Astra) na suchu, mokru a sněhu. Zkoumaly se také hlučnost, spotřeba paliva a cena.

„Nejhůře dopadly gumy Nankang Winter Activa N607+, které vůbec neudržely auto ve stopě na mokré vozovce a byly i hodně drahé na provoz. Výborné parametry měly jen na sněhu a slušné na suchu. Neuděláte chybu, když se jim zcela vyhnete,“ říká Petr Vomáčka z ÚAMK. To je ostatně jednoduché, jako jediné z testu je totiž v Česku prakticky neseženete.

Může se hodit

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Škoda Octavia 1.6 TDI 2015 - Ambition

Cena 496.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Známku čtyři, tedy dostatečně, obdržely pneumatiky Nexen a Sava. „Obě mají slabiny na sněhu a v provozních nákladech. Na suché a mokré vozovce jsou hodnoceny mezi 2 a 3. Ani jednu z nich nedoporučujeme,“ říká Vomáčka.

Trojku dostaly gumy Uniroyal a Nokian, které si slušně vedly na sněhu a mokru, ale horší byly na suchu. Ani náklady na provoz nejsou optimální.

„Další chvalitebnou čtveřici – Hankook, Vredestein, Pirelli a Michelin – můžeme doporučit svátečním řidičům. Vůbec nejlepší byl Goodyear, který výborně obstál na mokré vozovce a slušně si vedl i na sněhu a suchu. Náklady na provoz byly také výborné. Jako jediný obstojí i ve srovnání se zimními a letními gumami,“ uzavírá Vomáčka.

Druhé místo obsadila letošní novinka Michelinu jménem CrossClimate. Výrobce trvá na tom, že to není celoroční pneumatika, ale letní plášť, který je uzpůsobený i pro použití v zimním období (vice čtěte zde).

Test celoročních pneumatik 195/65 R15

Test celoročních pneumatik 195/65 R15





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.