Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký test dětských autosedaček odhalil ty, které špatně chrání

  15:00aktualizováno  15:00
Německý autoklub ADAC ve spolupráci se švýcarským TCS a rakouským ÖAMTC otestoval 26 dětských autosedaček. Součástí posuzování byly i crashtesty zaměřené na bezpečnost.

Dítě by mělo být vždy přepravováno v autosedačce, která odpovídá jeho hmotnosti a výšce. | foto: ADAC

„Tři testované sedačky vybočily v celkovém hodnocení od ostatních: jedna získala nejlepší možnou známku „velmi dobrou“, dvě propadly a odnesly si „nedostatečnou“,“ komentuje výsledky testů Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz.

Sedmnáct sedaček ohodnotil ADAC jako „dobré“, jedna dostala „dostatečnou“ a dalších pět má průměrnou známku „uspokojivou“. „Test ADAC je mnohem přísnější než zákony stanovené zkoušky, kterými musí projít sedačky před vstupem do prodeje na trhu Evropské unie,“ vysvětluje Buček.

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací

„Zkoušky se kromě crashtestů zkoumajících ochranu při nehodě zaměřily na obsluhu sedaček, jako je instalace v autě, poutání dítěte, nastavení výšky, a také na ochranu před špatnou instalací, čištění a zpracování. Pak také na ergonomii, tedy komfort pro dítě, náročnost na prostor v autě nebo pozici sezení. Poslední část testu se věnovala zkouškám přítomnosti škodlivin v materiálech, z nichž jsou zkoušené autosedačky pro malé cestující vyrobeny,“ cituje z protokolu testu.

Nejlepší hodnocení dostala sedačka Kiddy Evo-Luna i-Size, která jako jediná obdržela jedničku. Sedačka je určená novorozencům od výšky 45 centimetrů. Taková dítěti poslouží zhruba 15 až 18 měsíců, než doroste do výšky 83 cm. Co stojí za jejími výbornými výsledky, napovídá označení i-Size. To říká, že prošla novou homologací, která výrobcům mimo jiné nařizuje, aby udávali výšku dítěte, pro kterou je sedačka vhodná. „Dříve používaná metodika rozdělovala sedačky podle váhy dětí. V současné době si mohou výrobci vybrat, podle které normy dětskou autosedačku nabídnou na trh,“ vysvětluje Petr Buček.

Fotogalerie

Pro děti zhruba do jednoho roku se podle testů ADACU hodí Besafe iZi Go Modular i-Size nebo odvozenina doplněná o isofixovou základnu i-Size base. Základna standardu i-Size zůstává napořád v autě a sedačka se do ní nacvakne.

Pro cestující do jednoho a půl roku věku doporučuje ADAC vedle vítězné Kiddy také Joie i-Gemm, Joie i-Gemm + i-base, Kiddy Evo-Lunafix a Maxi Cosi Citi. Concord Reverso PLUS je podle testů dobrým řešením, které může dítě mít od narození až do čtyř let.

Pro pasažéry ve věku jeden až čtyři roky jsou dobrou volbou Besafe iZi Kid X2 i-Size, Recaro Optiafix, Britax Römer King II a Besafe iZi Modular i-Size + i-Size base.

V kategorii od roku do dvanácti let byla podle ADACu nejlepší Joie Transcend. Pro děti od 4 do 12 let dopadly dobře Britax Römer Kidfix II XP Sict, Britax Römer Kidfix II XP, Joie Duallo, Maxi Cosi Rodifix Airprotect a Britax Römer Discovery SL.

Kiwy SF01 Q-Fix

Kiwy SF01 Q-Fix

KidsEmbrace Friendship

KidsEmbrace Friendship

Kiddy Evo-Luna i-Size

Kiddy Evo-Luna i-Size

„Na velké věkové rozpětí - od narození až do zhruba sedmi let - láká sedačka Chicco Seat-Up 012. Podle testu ADAC dětem zaručuje průměrné bezpečí. Hůře však dopadly zkoušky obsluhy. Výsledkem je celková podprůměrná známka,“ komentuje Petr Buček.

U sedačky KidsEmbrace Friendship se odnímá horní díl, když se do ní usazují větší děti. Crashtest ovšem odhalil, že pak neposkytuje boční ochranu. Stejnou slabinu má také Kiwy SF01 Q-Fix. U ní navíc ADAC odhalil škodlivé látky v materiálech, ze kterých je vyrobena.

Test dětských autosedaček ADAC 2016

Důležité pro bezpečnosti je i to, jak jsou děti v sedačkách oblečené:

Autor:




Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.