Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TEST: Dětské autosedačky se stále zlepšují

aktualizováno 
Správně usazené dítě v dobře zvolené autosedačce se ocitá ve stále větším bezpečí. Evropské autokluby srovnaly 30 výrobků a patnáct z nich označily jako dobré. A poprvé v historii svých testů dokonce jednu ze sedaček ohodnotily jako velmi dobrou – Maxi Cosi Cabriofix se systémem Easyfix.

Jen dětská sedačka zaručí dítěti v autě bezpečí | foto: ADAC

Důležité je, že se nabízejí kvalitní sedačky pro děti všech velikostí od novorozeňat až po školáky.

V testu úspěšné sedačky musí prokázat nejen bezpečnost skýtanou dětem při nehodě, ale také praktické zacházení, pohodlí pro malé cestující, dobré zpracování a jednoduchost při čištění.

Autokluby ale zároveň upozorňují, že sebelepší sedačka nezaručí bezpečí, když ji rodiče v autě nesprávně instalují.

Při rozsáhlém testu autoklubů vyzkoušela každou sedačku pětice různě velkých figurín při crashtestech. Auta přitom narážela do překážek čelně při rychlost 64 km/h a zboku při jízdě "padesátkou“.

Jak se testovalo a hodnotilo

Bezpečnost: Byla testována při nárazových zkouškách s Opelem Astra. Přední náraz byl prováděn v rychlosti 64 km/h, boční při 50 kilometrové rychlosti. Bylo použito pět figurín různých velikostí. Kromě objektivních kritérií se také subjektivně hodnotily míra poškození, podpora hlavy dítěte, způsob uchycení bezpečnostního pásu apod.

Obsluha: Největší důraz byl kladen na jednoduchost a návodnost správné montáže sedačky.

Komfort: V testu se hodnotilo čalounění, tvarování, jak se dítěti v sedačce sedí, podpora nohou a výhled ze sedačky.

Zpracování a údržba: Autokluby hodnotily jednoduchost údržby (čistitelnost) a kvalitu zpracování

Hodnocení ADAC: V závěrečném hodnocení byl největší důraz kladen na bezpečnost a obsluhu sedačky, ostatní parametry byly zohledňovány jen okrajově.

Model/hmotnostní třída bezpečnost obsluha komfort zpracování a údržba hodnocení ADAC
do 13 kg (0+), do asi 1,5 roku
MAXI COSI Cabriofix s Easyfix 1) ++ ++ + + ++
RECARO Young Profi Plus 1) 2) ++ + + + +
MAXI COSI Citi SPS + + + + +
BÉBÉ CONFORT Creatisfix + ++ + + +
CONCORD Ion + + + + +
CHICCO Synthesis X-Plus + + + + +
HTS BeSafe iZi Sleep + + + + +
JANÉ Matrix Cup o - o o -
do 18 kg (0,I), do asi 4 let
TEAMTEX Driver SP o o + o o
AKTA GRACO Duologic + o + + o
9-18 kg (I), od 1 do 4 let
KIDDY Infinity Pro + ++ + + +
MAXI COSI Priorifix 1) + + + o +
CHICCO Key1 Isofix 1) + + + o +
RÖMER Duo Plus 1) + ++ ++ + +
HTS BeSafe iZi Comfort X1 Isofix 1) + + + o +
CONCORD Trimax o + + + o
HTS BeSafe iZi Comfort X1 o + + o o
MAXI COSI Tobi o + ++ + o
RECARO Young Expert Plus 1) 3) o + + + o
CHICCO Key 1 X-Plus o + + o o
9 až 36 kg (I,II,III), 1 až 12 let
Storchenmühle Starlight SP 4) o + + o o
CHICCO Max-3s - + + + -
RECARO Start - + + ++ -
TEAMTEX Newfix SP -- -- o o --
15 až 36 kg (II,III), 4 až 12 let
RÖMER Kidfix + ++ + + +
MAXI COSI Rodi XR + + ++ + +
RÖMER Kid Plus + ++ + ++ +
CONCORD Lift Evo PT + ++ + + +
WAVO Junior + + + + +
CYBEX Solution S o ++ ++ + o
++ velmi dobrý, + dobrý, o uspokojivý, - dostatečný, -- nedostatečný

1) sedačka se systémem uchycení ve vozidle ISOFIX
2) stejná sedačka jako Storchenmühle Twin O Plus
3) stejná sedačka jako Storchenmühle Twin One
4) stejná sedačka jako Recaro Young Sport

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.