Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test dětských autosedaček: připlaťte si za isofix

aktualizováno 
Dětské sedačky s pevnějším spojením se sedadlem díky systému isofix předčí ostatní, které se připevňují jen běžnými pásy. V crashtestech vyloženě neuspěly takové, které se snaží postarat o dítě po příliš dlouhou dobu během jeho růstu a mají zastoupit dvě sedačky najednou.

Test dětských autosedaček | foto: ADAC

Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest otestovala 28 sedaček a upozornila na velké rozdíly. Do zkoušek zahrnula výrobky všech velikostí vhodné pro děti od novorozeňat až po školáky.

Test ukázal, že je možné vybrat bezpečnou autosedačku každému. Nejlépe přitom obstály sedačky s připevňovacím systémem isofix. S jeho pomocí se dětský doplněk připevní v autě skoro napevno. Také auto však musí mít ve výbavě k sedadlům upevněná kovová oka jako druhou část isofixu.

Sedačky, které se připevňují běžnými bezpečnostními pásy, jsou na druhou stranu často levnější, univerzálnější a lze je použít ve všech typech aut. Jejich připevnění navíc představuje snadnější úkon.

Na testu se podílel německý autoklub ADAC. Varuje před koupí čtyř sedaček, které v testu odhalily své slabiny. Tři z nich propadly při boční nárazové zkoušce a dítě neochránily, jak by měly. Jedná se o výrobky Eitel Plastic Luftikid, Kids im Sitz Ferrari Teko a IWH Trade Max Vario Max.

Při čelním crashtestu neuspěl Michelin Cockpit. Francouzská společnost ihned na výsledky testu reagovala a svůj produkt slíbila pár dnů po uveřejnění výsledků testu stáhnout z trhu.

Test dětských autosedaček

Naopak nejlépe v testu autosedaček pro nejmenší děti, které se používají od narození dítěte až do doby, kdy jeho hmotnost dosáhne 13 kilogramů, obstál Römer Baby-Safe Isofix plus. Na jedničku prošel nárazovými testy a také v jednoduchosti obsluhy byl bezchybný. Za bezpečnost dostala výbornou také sedačka Jané Strata.

Mezi výrobky určenými pro větší děti od 9 do 18 kilogramů v testu nejlépe dopadl Römer Safefix plus. Je určen jen do aut vybavených systémem isofix.

Zkoušky multifunkčních sedaček, jež slibují ochranu dětem od 9 do 25 nebo dokonce do 36 kilogramů, dopadly špatně pro čtveřici propadlíků v testu. Potvrdilo se tak, že výrobky zastupující více kategorií bývají často méně kvalitní. Výjimkou byl ve zkouškách bezpečný Kiddy Comfort Pro.

Obvykle třetí sedačkou ve vývoji dítěte bývá taková, která je určena pro váhy od 15 do 36 kilogramů. Mezi nimi se v dobrém světle představilo kvarteto Bébé Confort Moby, Cybex Solution X, Casualplay Protector a Kiddy Discovery Pro.

Test hodnotil nejen bezpečí jednotlivých výrobků, ale také pohodlí, které skýtají malým pasažérům. Do hodnocení se promítla i jednoduchost při manipulaci a snadná údržba.

Model/hmotnostní kategorie bezpečnost obsluha komfort údržba hodnocení ADAC
do 13 kilogramů (0+), do 1,5 roku
Römer Baby-Safe Isofix plus ++ ++ + o ++
Graco Logico S HP se základnou + + + o +
Jané Strata ++ + + + +
Chicco Autofix plus se základnou + + + o +
Safety 1st mimas + + + o +
Casualplay baby Zero plus + + + o +
Hauck Zero Plus + + + o +
Römer Baby Safe Plus + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix se základnou + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix o + + o o
do 18 kilogramů (0/I), do asi 4 let
Graco Duologic II + o + o o
9-18 kg (I), 1-4 roky věku
Römer Safefix plus + + + + +
Bébé Confort Axiss o + + + o
9-25 kg (I/II), 1-7 let věku
Michelin Cockpit - + + o -
Eitel Plastic Luftikid - & o + -
9-36 kg (I/II/III), 1-12 let věku
Kiddy Comfort Pro + + + + +
Nania Newline o o o + o
Kids im Sitz Ferrari Teko - o + + -
IWH Trade Max Vario Max - o + + -
15-36 kg (II/III), 4-12 let věku
Bébé Confort Moby + ++ + + +
Cybex Solution X + ++ + + +
Casualplay Protector + + + o +
Kiddy Discovery Pro + + + + +
Jané Indy Plus Team o + + + o
Nania Dreamfix SP o + + + o
Recaro Monza o ++ + + o
HTS Izi UP o + + + o
Storchenmühle Ipai o ++ + + o
hodnocení
++ výborný
+ dobrý
o uspokojivý
& dostatečný
- nedostatečný


Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.