Diskuze

Levnější už je jen chodit pěšky: elektroskútr jede 100 km za pět korun

Ve skútrech dává elektrický pohon v současnosti největší smysl. Elektroskútr Akumoto 600 umí nabídnout slušné jízdní vlastnosti odpovídající kategorii malých strojů a k tomu bezkonkurenčně výhodný provoz. S dobrým tarifem na elektřinu je to asi nejlevnější způsob dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Leinad

7. 8. 2012 0:05
V ceně není spotřební daň?

A co spotřební daň z uhlí, co solárka s garantovanými výkupy?

Není cena benzinu určena více zákonem nabídky a poptávky, než daněmi? Nejsou benzinové stanice ve zisku?

0 0
možnosti

micna

8. 8. 2012 10:27
Re: V ceně není spotřební daň?

Myslím. že cena benzínu je z větší části tvořena právě daněmi. Nabídka/poptávka určuje cenu suroviny, tj. ropy.

Kdyby na benzín a naftu nebyla uvalena spotřební daň a DPH, tak by litr mohl stát něco kolem 15Kč.

Elektřina se dá vyrobit nejen z uhlí. Teoreticky si ten skutr může uživatel dobíjet třeba svými vlastními FV články.

0 0
možnosti

nick

6. 8. 2012 13:47
A co kolo???

:-(

0 0
možnosti

Quasi

6. 8. 2012 14:36
Re: A co kolo???

nestras

0 0
možnosti

HudsonStan

6. 8. 2012 7:38
lži i Dnes

Tak abych to shrnul.

1) Lion akumulátory se neformují (natož aby se formátovaly) takže naměřených 95km dojezdu bude reálné maximum.

2) 2000 nabíjecích cyklů nevydrží a rozhodně nebudou sloužit 12let. Baterie stárne, tedy ztrácí maximální kapacitu nehledě na to, jestli je nebo není používána. Výrobce akumulátorů běžně udává 3 roky. Nepočítal bych s víc jak 5.

3) Cena za 100km je lživá, protože nepočítá s cenou akumulátorů a jejich výměnou.

Lživá reklama by měla být označena a ne se tvářit jako seriózní "recenze".

3 0
možnosti

danhar1

6. 8. 2012 11:24
Re: lži i Dnes

máte pravdu mám el.kolo a tam se udavá na 100km 5kč motor 250w

0 0
možnosti

Romeo33

5. 8. 2012 21:10
Auto článku by se měl vrátit do první třídy základní školy..

Jedna baterie stojí 20tis. korun. Vydrží 2tis.nabíjecích cyklů. To je cca 10kč na jeden nabíjecí cyklus = cca 120km. Takže by mě zajímalo, kde vypočítal 5kč na 100km, když jen opotřebení samotné baterie vychází cca 10kč/100km. Kde je pak opotřebení skůtru a pak cena za spotřebovanou elektřinu při samotném nabíjení ?

2 0
možnosti

Hagenbaden

6. 8. 2012 10:45
Re: Auto článku by se měl vrátit do první třídy základní školy..

To mate samozrejme pravdu, ale autor psal pouye o palivovych nakladech na provoz. U benzinoveho motoru take nikdo nezapocitava nakladz na olej, filtry, repasy atd. Prakticky vzdy se porovnavaji pouze palivovce naklady. Je to zamozrejme zjednoduseny (nepresny) pohled, ale nikde u clanku o spotrebe spalovaciho motoru nikdo toto zjednoduseni nenapada, tak je to i tady nefer. Nejsem fanda elektrickeho pohonu, ale u tohoto skutru to je podle me skutecne pouzitelne reseni. V aute to nechci ani za zlate prase, ale tohle se mi libi.

3 0
možnosti

Andee in Red Book

5. 8. 2012 20:52
Hm...

Opět standardní elektronesmysl... až bude v ceně spotřební daň, tak říkejte, za kolik to jezdí. Bez toho je to blábol, protože když nebude za co opravovat silnice, tak to může klidně jezdit zadarmo a bude to k ničemu :-PRv

0 0
možnosti

Leinad

7. 8. 2012 0:07
Re: Hm...

Během pár let to stejně dopadne jako v USA - menší (nebo 0) spotřební daň, na každou silnici mýto.

0 0
možnosti

TrueRobos

5. 8. 2012 20:01
Dojezd 92 km na čerstvě zformátovaný aku?

Po roce je to 70%, po dvou až třech letech 50%. Skůtr s dojezdem 46 km, to se OPRAVDU VYPLATÍ. ;-DR^R^

2 0
možnosti

zlatý voči

6. 8. 2012 17:57
Re: Dojezd 92 km na čerstvě zformátovaný aku?

To se mi hrozně líbí jak jsou tady všichni elektroinženýři, já mám elektroskútr už dva roky,jezdím každý den a zatím žádný úbytek kapacity nepociťuji, stále ujedu stejné množství kilometrů jako předloni. Navíc tyto stroje nepoužívají li-ion ani li-pol články, ale Li-Fe-Po4 tak si o nich neco zjisti než příště vyblinkáš takový nesmysl;-)

1 0
možnosti

pavel-v

5. 8. 2012 17:28
je to jinak

Autor se dopustil drobných "opomenutí". Výrobce sice může udávat nějakých 2000 cyklů, ale spolu s tim udává předpokládanou životnost a ta nebude 12 let. Při intenzivnim používání bych to viděl tak na dejme tomu 6 let. Ale to neni problém protože záruka na baterii bývá půl roku. A počítat do ceny za km jen spotřebu energie je doslova na hlavu.

.

Výměna baterie bude finančně dost náročká a vzhledem k předpokládanému celkovému opotřebení stroje to bude na nový skutr a nebo generálku. 60ti tisícům prostě nevěřim - to je porce i pro japonce a co teprve takovej plasťák?

.

Tak že bych to viděl asi tak: skutr za svuj život ujede 30 000km za pořizovací nemu 60 000 plus něco do oprav tak min 10k. Za 100km se dá 10kč za elektriku. Z toho po přepočtech a výpočtech vychází 2,44kč na kilometr!!!!

1 0
možnosti

Rubik1

5. 8. 2012 18:28
Re: je to jinak

Aby ted to cislo melo nejakou vypovidaci hodnotu, tak pridejte, kolik vam to same vychazi pro klasicky levny skutr s motorem do 50 ccm.

0 0
možnosti

smet

5. 8. 2012 13:52
nevěřim počtu nab. cyklů

protože vim jak dlouho vydrží baterie v ntb nebo mobilu; mam mobil 5 let a baterka vydrží tak půlku co jako nová.

0 0
možnosti

marat12345

5. 8. 2012 13:56
Re: nevěřim počtu nab. cyklů

Hmm, akorát že do nb a mobilů se dává ten nejlevnější šmejd, aby měli výrobci velké marže! Často se dokonce falšuje kapacita, protože ve VOP máš kouzelnou větu že "záleží na způsobu používání zařízení"...!

0 0
možnosti

Tomcaj

5. 8. 2012 13:25
Životnost :-)

Teoteticky by měl být elektromotor spolehlivější než spalovací motor, ovšem záleží z čeho je vyroben... S připočtením komponentů řídící a nabíjecí elektroniky jsme na tom u elektromotoru jak? Spalovací motory jsou po více než století výroby docela vychytané. 

Další věc je zda případné vysoké životnosti motoru budou odpovídat i ostatní komponenty skůtru atd.

Množství nabíjecích cyklů akumulátorů je udáno "až", při vybíjení  k "nule" bude počet cyklů asi řádově nižší. Nákup nového aku bude nejdéle již  po někokika málo letech nutností (pokud bude skůtr opravdu využíván a ne stát jako ozdoba v garáži...). Bez zápočtu nákupu nového aku je jakýkoliv výpočet návratnosti/úspor velmi zavádějící.  V neposlední řadě s tou ekologií je to také trochu demagogie, protože v místě spotřeby sice možná (podle směru větru...) exhalace poklesnou, ale v místě výroby stoupnou...

Páni redaktoři, dejte si studenou sprchu a pak se nad tím ještě znovu zamyslete  než příště něco podobně senzačního zveřejníte.

3 0
možnosti

marat12345

5. 8. 2012 13:46
Re: Životnost :-)

Nějak se ti pletou dojmy a pojmy!

Co to je "vybíjení k nule"???? To je nějaký blábol? Aku má nějaké napětí při nabití a při vybití. Pokud klesne jeho napětí na danou mez, tak ho elektronika odpojí! To je úplný základ všech zapojení, včetně aut, motorek atp!

Elektromotor je věčný, pokud není vyroben naprosto prasácky a jsou splněny podmínky jeho provozu..Jediné co se může opotřebovat jsou ložiska, ale to je 100korunová položka s jednoduchou výměnou. Solidní lithiový aku vydrží opravdu dlouho a jeho kapacita klesá velmi pomalu. Většina lidí ani nemá ponětí co je to za akumulátor a pořád si myslí, že je to nějaké vylepšené olovo, se kterým se nedá vůbec srovnávat!

Co všechno se může vysypat na spalovacím motoru se nedá ani vyjmenovat a taky se to sype! 

A to stěmi exhalacemi nemůžeš myslet vážně! To si pleteš s nějakou fotovoltaikou! Pokud vyrobím dva stejné skůtry a do jednoho dám elektromotor, tak je jasný, kdo bude dál produkovat exhalace!Výrobně je spalovací motor náročnější!

0 0
možnosti

hnusil VI. - věčný bojovník

5. 8. 2012 4:54
format

Lupo, ty jsi tedy formát. Samozvany nejduveryhodnejsi deník a nezná rozdíl mezi formováním a formátováním. Inu experti.

2 0
možnosti

magorum

5. 8. 2012 15:24
Re: format

To, ze se baterie odjakziva formuji (dava se jim forma) a neformatuji, vi dneska velmi malo lidi a tomu zbytku tu blbost nevemete. Od doby rozsireni pocitacu kazdej vsechno formatuje. Za chvili se bude formatovat i lidska osobnost...;-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...