Nová auta se ode dneška schvalují podle přísnějších testů

  11:30aktualizováno  11:30
Nové modely automobilů musí od počátku září před vstupem na evropské silnice absolvovat nové a spolehlivější emisní testy v reálných podmínkách i v laboratořích. Připomněla to Evropská komise.

Ilustrační foto | foto: DUH

Emise oxidů dusíku a částic, které jsou jednou z hlavních příčin znečištění ovzduší, se budou měřit spolehlivěji za podmínek reálného provozu (takzvaná zkouška RDE). Tento test doplní nový, realističtější laboratorní zkušební postup pro lehká vozidla (označovaný jako WLTP) týkající se všech emisí včetně oxidu uhličitého, oxidů dusíku a dalších látek znečišťujících ovzduší a také spotřeby paliva.

Obě tyto zkoušky jsou od září 2017 povinné pro všechny nové modely automobilů a v letech 2018 až 2019 budou postupně zaváděny pro všechny nové automobily „Při emisním skandálu se ukázalo, že potřebujeme nezávislejší zkoušení automobilů a přísnější dozor nad trhem. V případě protiprávního jednání musí mít navíc komise možnost zasáhnout,“ upozornil dnes místopředseda Evropské komise pro růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen.

Připomněl, že už v lednu 2016 přišla komise s návrhem směřujícím právě tímto směrem. Od té doby se o něm vyjednává a europarlament a členské země by jej podle Katainena měly co nejrychleji přijmout.

Poté, co se v září 2015 provalil skandál, kdy Volkswagen použil software umožňující v testech obcházet emisní normy pro určité látky, vyzvala Evropská komise členské státy unie a orgány odpovědné za dozor nad trhem k šetření ohledně reálných úrovní emisí vozidel na jejich území a zajištění dodržování unijních pravidel.

Komise také nabídla pokyny, které pomohou úřadům v členských zemích posoudit, zda výrobci automobilů používají odpojovací zařízení nebo jiné strategie, díky nimž je při zkouškách vozidel dosahováno nižších emisí.

V prosinci 2016 a květnu 2017 zahájila komise řízení pro nesplnění povinnosti proti osmi členským státům kvůli porušení předpisů EU o schvalování typu. Komise také dál sleduje, zda je unijní právo v této oblasti řádně prosazováno.

Autoři: ,


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Nejvíc pokut dostávají řidiči Porsche, nejvíc bourají Volva

Ilustrační snímek

Velmi zajímavou statistiku zveřejnil německý srovnávací pojišťovací portál Check24. Porovnal desetitisíce údajů z...

Toyota RAV4 přijíždí do Evropy v novém, zatím jen jako hybrid

Toyota RAV4

K pětadvacátým narozeninám modelu RAV4 si Toyota nadělí již pátou generaci. Ta je od pohledu hranatější, ale také...

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Dovezené automobily čekají na distribuci v britském přístavu Sheernese (říjen...

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že...



Najdete na iDNES.cz