Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová auta se ode dneška schvalují podle přísnějších testů

  11:30aktualizováno  11:30
Nové modely automobilů musí od počátku září před vstupem na evropské silnice absolvovat nové a spolehlivější emisní testy v reálných podmínkách i v laboratořích. Připomněla to Evropská komise.

Ilustrační foto | foto: DUH

Emise oxidů dusíku a částic, které jsou jednou z hlavních příčin znečištění ovzduší, se budou měřit spolehlivěji za podmínek reálného provozu (takzvaná zkouška RDE). Tento test doplní nový, realističtější laboratorní zkušební postup pro lehká vozidla (označovaný jako WLTP) týkající se všech emisí včetně oxidu uhličitého, oxidů dusíku a dalších látek znečišťujících ovzduší a také spotřeby paliva.

Obě tyto zkoušky jsou od září 2017 povinné pro všechny nové modely automobilů a v letech 2018 až 2019 budou postupně zaváděny pro všechny nové automobily „Při emisním skandálu se ukázalo, že potřebujeme nezávislejší zkoušení automobilů a přísnější dozor nad trhem. V případě protiprávního jednání musí mít navíc komise možnost zasáhnout,“ upozornil dnes místopředseda Evropské komise pro růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen.

Připomněl, že už v lednu 2016 přišla komise s návrhem směřujícím právě tímto směrem. Od té doby se o něm vyjednává a europarlament a členské země by jej podle Katainena měly co nejrychleji přijmout.

Poté, co se v září 2015 provalil skandál, kdy Volkswagen použil software umožňující v testech obcházet emisní normy pro určité látky, vyzvala Evropská komise členské státy unie a orgány odpovědné za dozor nad trhem k šetření ohledně reálných úrovní emisí vozidel na jejich území a zajištění dodržování unijních pravidel.

Komise také nabídla pokyny, které pomohou úřadům v členských zemích posoudit, zda výrobci automobilů používají odpojovací zařízení nebo jiné strategie, díky nimž je při zkouškách vozidel dosahováno nižších emisí.

V prosinci 2016 a květnu 2017 zahájila komise řízení pro nesplnění povinnosti proti osmi členským státům kvůli porušení předpisů EU o schvalování typu. Komise také dál sleduje, zda je unijní právo v této oblasti řádně prosazováno.

Autoři: ,




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.