Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test evropských tunelů dopadl nejhůř za posledních pět let

aktualizováno 
Pravidelný test evropských tunelů letos dopadl nejhůř za posledních pět let. Každý třetí testovaný v hodnocení evropských autoklubů propadl. Do Česka se zástupci motoristických spolků nepodívali.

Cernobbio u jezera Como: Nejnebezpečnější tunel podle testu ADAC | foto: ADAC

popisek TEST ADAC
BEZPEČNOST V TUNELECH

Už počtvrté za sebou největší kritiku sklidila italská dopravní stavba. Letos zklamal tunel Cernobbio u Komského jezera. Je dlouhý 2,4 kilometru a motoristům slouží od roku 1983.

Zcela mu chybí řídicí centrála, telefony pro nouzová volání, nemá k dispozici ani automatický hasicí nebo větrací systém. Kontroloři z autoklubů v něm nenašli značené únikové cesty a narazili na nedostatečný počet nouzových východů.

Jak má tunel správně vypadat, ukazuje nejlepší mezi třicítkou do detailu prozkoumaných tunelů. Je jím předloni otevřený tunel Pont Pla v Andoře.

ADAC test tunelů

Co chybí italskému zástupci v testu, s tím naopak mohou řidiči v andorrském počítat. Ve všech sledovaných kategoriích mu autokluby vystavily výborné vysvědčení.

Jako nedostatečné naopak označily celkem tři italské tunely, tři norské a jeden belgický. Vedle tunelu v Andoře uspěl také chorvatský průjezd Veliki Gložac, dva rakouské tunely, tři švýcarské, jeden v Německu a dva ze Španělska.

Zvláštní pochvalu si od autoklubů vysloužil švýcarský tunel San Bernardino. V roce 1999 sice v testu sklidil velkou kritiku, letos ale patřil k nejlepším. Tento skoro 7 kilometrů dlouhý, mnoha řidiči využívaný tunel prošel totiž modernizací. Stála 240 milionů švýcarských franků.

Do roku 2014, výjimečně nejpozději do roku 2019, musí všechny důležité tunely zemí Evropské unie splnit nastavené minimální standardy. Unie na tyto účely vyhradila sedm miliard eur.

ADAC test tunelů

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.