Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test evropských tunelů dopadl nejhůř za posledních pět let

aktualizováno 
Pravidelný test evropských tunelů letos dopadl nejhůř za posledních pět let. Každý třetí testovaný v hodnocení evropských autoklubů propadl. Do Česka se zástupci motoristických spolků nepodívali.

Cernobbio u jezera Como: Nejnebezpečnější tunel podle testu ADAC | foto: ADAC

popisek TEST ADAC
BEZPEČNOST V TUNELECH

Už počtvrté za sebou největší kritiku sklidila italská dopravní stavba. Letos zklamal tunel Cernobbio u Komského jezera. Je dlouhý 2,4 kilometru a motoristům slouží od roku 1983.

Zcela mu chybí řídicí centrála, telefony pro nouzová volání, nemá k dispozici ani automatický hasicí nebo větrací systém. Kontroloři z autoklubů v něm nenašli značené únikové cesty a narazili na nedostatečný počet nouzových východů.

Jak má tunel správně vypadat, ukazuje nejlepší mezi třicítkou do detailu prozkoumaných tunelů. Je jím předloni otevřený tunel Pont Pla v Andoře.

ADAC test tunelů

Co chybí italskému zástupci v testu, s tím naopak mohou řidiči v andorrském počítat. Ve všech sledovaných kategoriích mu autokluby vystavily výborné vysvědčení.

Jako nedostatečné naopak označily celkem tři italské tunely, tři norské a jeden belgický. Vedle tunelu v Andoře uspěl také chorvatský průjezd Veliki Gložac, dva rakouské tunely, tři švýcarské, jeden v Německu a dva ze Španělska.

Zvláštní pochvalu si od autoklubů vysloužil švýcarský tunel San Bernardino. V roce 1999 sice v testu sklidil velkou kritiku, letos ale patřil k nejlepším. Tento skoro 7 kilometrů dlouhý, mnoha řidiči využívaný tunel prošel totiž modernizací. Stála 240 milionů švýcarských franků.

Do roku 2014, výjimečně nejpozději do roku 2019, musí všechny důležité tunely zemí Evropské unie splnit nastavené minimální standardy. Unie na tyto účely vyhradila sedm miliard eur.

ADAC test tunelů

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Najdete na iDNES.cz