Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Není krásné, ale je skvělé: Ferrari California

aktualizováno 
Ferrari je jedna ze značek snů. Do její nabídky auto bez střechy neodmyslitelně patří. California je základní model značky. Jenže ve ferrarovštině to znamená 4,5 milionu základní ceny, po úpravách, které letos dostala, skoro pět set koní výkonu a zrychlení na stovku za čtyři sekundy.

California není ostrý sporťák, takový ani postavit nechtěli, je to neskutečně rychlé, obratné a nečekaně pohodlné fáro. Ideálně červené, jak se na ferrari patří. Tenhle spider, jak Italové dvoumístným sporťáčkům říkají, má být autem pro každý den.

Ferrari California

Můžete to brát s rezervou, ale je fakt, že i podle průzkumů Ferrari mezi majiteli, používají californii mnohem častěji než svá další ferrari. Pětina z nich každý den a najedou ročně o třetinu víc než ostatní ferraristé. Není to jen proto, že je nejlevnější a vlastně "nejobyčejnější". Ortodoxní ferraristé nad ním trochu ohrnují nos, buď je to tím, že v něm nikdy nejeli, anebo proto, že v autě s koníkem ve znaku chtějí jen závodit.

Fotogalerie

California je totiž hlavně parádně vyvážené auto. Zatáčky se drží jak přibité, do toho má famózní přesné, citlivé a rychlé řízení, kam otočíte volantem, tam zamíří. Že je to takový rozdíl, poznáte, až z něj přesednete do kteréhokoliv jiného auta.

California je ale taky nečekaně pohodlná, i rozbitou okresku přeletí, nevytřese z vás duši a stejně má řidič dokonalou jistotu vlády nad autem. Holt, sportovní podvozek neznamená prkenně tvrdý podvozek.

Unešeni budete osmiválcovým motorem, je úžasně silný, 490 koní výkonu bryskně reaguje na každé sešlápnutí plynu. Jen nemají hlas, charakterní zpěv italských aut californii chybí, dohání to brumendo výfuků.

Ferrari California

Požadavek na každodenní pohodlnost splní automatická převodovka. Je to dvouspojková sedmistupňová skříň, neohrnujte nad ní nos, řadí parádně rychle a plynule. Sportovnější povahy samozřejmě mohou volit rychlosti ručně, k tomu jsou pod volantem dvě velká pádla, za která stačí vzít. 

Ferrari California v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor: 4 562 x 1 908 x 1 321 x 2 670 mm
  • objem nádrže: 78 l
  • architektura: vpředu podélně uložený motor, pohon zadních kol
  • motor: atmosférický zážehový V8 (90 stupňů), 4 297 ccm
  • max. výkon: 360 kW/490 k
  • max. točivý moment: 505 Nm
  • zrychlení 0-100 km/h: 3,8 s
  • max. rychlost: 311 km/h
  • základní cena: 150 tisíc eur bez DPH (3,75 milionu korun)

Převodovka pak zaváhá jen při opravdu dravé jízdě, kdy se jí snažíte vnutit moc brutální podřazení. Správný okamžik k přeřazení nahoru připomenou řidiči diody vetknuté nahoru do věnce volantu, když září červená, řaďte. Volant zdůrazňuje závodivé srdce ferrari velkým červeným startovacím tlačítkem a nezbytným manettinem. To je ovladač, kterým se mění nastavení celého vozu.

Sedí se jen těsně nad zemí, to se řidiči, který chce vědět, co auto dělá, líbí. Horší je to s vystupováním, hlavně když máte nataženou střechu.

Sedačky vypadají docela obyčejně, ale jsou skvěle pohodlné a dokonale podrží v zatáčkách, ve kterých se california sice nakloní možná trochu víc, než čekáte, ale drží stopu dokonale.

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vybírejte z pestré nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz

Výhrada putuje za modulem komunikačního centra uprostřed přístrojovky zahrnujícího i navigaci. Ta funguje velmi dobře, ale grafika, vzhled a zpracování panelu rozhodně neladí s milionovým autem.

Praktické ferrari

California umí být i praktická. Zaprvé si můžete vybrat, jestli chcete interiér 2 + 2. To znamená pro dva dospělé a dvě děti. Koho by to zajímalo: dítě v dětské sedačce se dozadu vejde. Anebo dvě sedačky a vzadu jen místo pro zavazadla, dají se tam uchytit dva speciální stylové kufříky.

Ferrari California

Je to sice auto se skládací střechou, ale střecha je plechová. Plech namísto plátna uvítají ti, kdo chtějí californií jezdit i v zimě. Důmyslný mechanismus vám ji složí po dílech do kufru za pár sekund, stačí podržet tlačítko. Když necháte střechu nataženou, překvapí vás tohle ferrari velikostí kufru. Žádná nouzovka na kreditku a plavky. Hezky velký prostor s překvapivě nízko položenou podlahou. Lehkost, s jakou se do californie nakládají věci, můžou závidět i některé kombíky.

Plechová střecha má ale i jednu nectnost: auto má díky tomu hodně velký a hranatý "zadek". Ale taková už jsou snad všechna moderní ferrari. Mají maximálně funkční, technicistní design. Ohromující krása to není, ale ten koník na kapotě to spraví... 

Ferrari California

Vylepšení dokonalého

S novým modelovým rokem se california dočkala citelných vylepšení. Pro snížení váhy o 30 kilo a dalších třicet koní výkonu pod kapotou museli konstruktéři udělat víc než se na první pohled může zdát.

Základní ferrari tak má od letoška 490 koní a váží 1 600 kg. Přímovstřikový atmosférický osmiválcový 4,3litr nabral sílu díky nově navrženým výfukovým svodům a úpravou softwaru řídicí jednotky. Tak se také vyhladila křivka točivého momentu, u kterého přibylo 18 Nm (max. 505 Nm při pěti tisících otáčkách). Úprav se dočkala i kliková skříň i písty.

Konstruktéři upravili také hliníkové šasi californie. Na kterém jsou teď použity 4 nové druhy hliníkových slitin ke stávajícím osmi (známých je podle Ferrari 20 takových slitin). Přední podélné nosníky jsou níž, přepracovávaly se spoje, šest kilo ušetřilo nahrazení oceli hliníkem na předním rámu nesoucím motor.

Ferrari California

Díky všem těm úpravám má být california rychlejší při sprintu z nuly na stovku, nově jej zvládá za 3,8 sekundy.

Kdo chce ostřejší verzi, může zvolit paket Handling Speciale. V něm jsou tužší pružiny, strmější převod řízení a magnetoreologické tlumiče dostanou rychlejší řízení, které zkrátí na polovinu změnu tuhosti. Jak už název napovídá, jsou tyto úpravy zaměřené na lepší chování vozu při sportovnější jízdě.






Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.