Nejdříve se pojďme podívat, co to vlastně Integra je. Na první pohled vypadá jako běžný maxiskútr s velkými koly. Ale pozorovatele zmate absence variátoru u zadního kola, které pohání řetěz.
Tajemství je ukryto pod kapotami a má zkratku DCT. Pod těmito písmeny se ukrývá unikátní dvouspojková převodovka, která přenáší výkon motoru na zadní kolo s maximální efektivitou.
Jezdec však nepřichází o jízdní zážitky, může si totiž převodovku přepnout do manuálního režimu a řadit tlačítky na řídítku. V kombinaci s podvozkem dospělé motorky to je hodně zajímavá kombinace, které propadne nejeden motorkář.
Hned na úvod upoutá omlazený design, který byl u první generace často terčem kritiky. K dispozici jsou nové barevné varianty a je třeba uznat, že trikolora se zlatými koly vypadá perfektně. Krásný je i zvuk většího motoru. Ten narostl na 749 kubíků a momentálně se pyšní výkonem 55 koní.
Změna je cítit i po usednutí do pohodlného sedla. Celá geometrie skútru je podstatně příjemnější i pro vyšší postavy, jezdec má o osm centimetrů více místa pro kolena a větší je i prostor pro nohy na plotnách. Příjemný je i zvětšený prostor pod sedlem, i když ten dál trochu zaostává díky sedmnáctipalcovým kolům. Zkrátka nemůžete mít všechno najednou.
Na nové palubní desce upoutává kontrolka ABS, které je na integře montované ve standardu. U stroje, který bude značnou část života trávit ve městech, jde rozhodně o užitečný bezpečnostní prvek.
Po hladkém startu si můžete užít to, co normální skútr nabídnout nemůže, a sice otočit plynovou rukojetí a prožívat, jak se dvouválec žene do otáček. Pak už jen cvaknout D (drive), nebo S (sport) na automatické převodovce a vzhůru na silnice.
Integra padne do ruky hned po prvních kilometrech a řídí se velmi intuitivně. Lví podíl na tom má podvozek a velká kola, která nerozhází nerovnosti a v zatáčkách pomáhají dobře držet stopu.
Motor má hladký chod bez vibrací a převodovka řadí tak, že to jezdec v podstatě nestačí postřehnout. Integra má vždy připraven ideální rychlostní stupeň pro akceleraci, naopak když plyn jen tak "lechtáte", zařadí vyšší rychlost, a šetří tak palivo. Výsledné číslo je doslova neuvěřitelné: s integrou jsme jezdili za 3,5 litru a to jsme ji na řeckých silnicích rozhodně nešetřili.
Na manuální řazení nakonec skoro nedošlo. Nový software převodovky funguje tak přesně a intuitivně, že vlastně ani nebudete potřebovat do funkce převodovky zasahovat. A nakonec zjistíte, že automat řadí lépe než vy. Pokud byste přece jen po řazení zatoužili, není problém řadit jen manuálně, nebo v případě potřeby "přikázat" automatu, aby zařadil, nebo podřadil.
Hondě se povedlo skloubit to nejlepší ze skútru i motorky do téměř dokonalé symbiózy. Zábavná je jako motorka, ale přitom nabízí i pohodlí, které zažijete jen na maxiskútru. Hodí se na dojíždění do práce, výlety, ale i cestu na dovolenou.
Technické údajeZdvihový objem: 745 ccm |