Diskuze

Auris HSD je úsporný. Ale jen když s ním umíte jezdit

Jak v době strašlivě drahého benzinu ušetřit za palivo? Přestavět auto na LPG? Nebo si koupit hybridní vůz, který má kromě spalovacího motoru i elektromotor a měl by tedy být úspornější a taky ekologičtější. Vyzkoušeli jsme první průnik Toyoty do "nižších sfér": Auris Hybrid Synergy Drive.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vladymír

26. 4. 2011 16:49
Úspora

Ten ,kdo chce jezdit úsporně by se měl nejprve naučit.V první řadě je to výběr motorizace a účel k němuž bude vozidlo určeno.Nehonte to jak nadmuté kozy a spotřeba bude příznivá.Hlavně se nenechte nachytat na takové báchorky ,které zaručují větší výkon a menší spotřebu.Až se naučíte jezdit ,tak hybrid nebudete potřebovat. Je pro dost lidí jen lákadlem . Dnešní moderní motory jsou schopné jezdit za málo,jen to chce přijít na to jak.R^

0 0
možnosti

superkutil

27. 4. 2011 13:18
Re: Úspora

Škoda nabízí Oktavia 1.6TDI 77kW green line u které uvádějí spotřebu 4,1 litru. Ale běžný uživatel s ní jezdí na 6,5 - 7 litrů. Prostě není ochotný se řídit PP který doporučuje jezdit v otáčkách mezi 1200-1800ot, protože v tomto rozsahu motor hrozně duní. Hybrid díky tomu, že nemá že nemá klasickou řazenou převodovku dokáže odstranit chyby průměrných řidičů. Ale řízení s využíváním terénních nerovností a s předvídáním řídit nedokáže. :-/

0 0
možnosti

superkutil

26. 4. 2011 16:15
Úspora s benzínem je parodie.

Fyzikální zákony nelze obcházet, účinnost benzínových motorů se už moc nezlepší a tak když potřebuju rozjet auto určité hmotnosti nebo s ním jet do kopce, tak potřebuje určité množství paliva. A ani hybrid ho nespotřebuje míň. Jediný okamžik, kdy hybrid ušetří, je když spalovací motor neběží a to ani na volnoběh. To ale může zastat systém start-stop. Nejvíc se ale ušetří stylem jízdy. Sám mám Mondeo 2.2TDCI 114kW a není problém jezdit za 5,5 litru a při trochu přemýšlení se dá dostat i na 5 litrů.

0 0
možnosti

Barbucha_the_bearspook

26. 4. 2011 17:13
Re: Úspora s benzínem je parodie.

Doufám, že máte velice účinný filtr pevných karcinogenních částic. Jinak bych byl rád, kdyby v rámci zdraví občanů byl zakázán vjezd těchto pojízdných smrtí do měst.

0 0
možnosti

ADix

26. 4. 2011 13:28
...

Ještě pár let vývoje než to bude opravdu EKO a ušetřující kapsu...pokud bych přemýšlel jak ušetřit, tak bych koupil nějaký 1.9TDi na kterým sem pár let z5 měl spotřebu okolo 5.5l/100km (známý i 4.5l/100km) a byl bych spokojený...stejně i provoz nějaký starší oktávky je víc eko než výroba jednoho novýho EKO auta...

0 0
možnosti

Barbucha_the_bearspook

26. 4. 2011 13:35
Re: ...

Jo hezká úspora a ostatní pochcípají na rakovinu. Výfuky těchto verglů bych proháněl přes kabinu coby filtr a pak by teprve zplodiny mohly do ovzduší.

0 0
možnosti

Barbucha_the_bearspook

26. 4. 2011 13:25
Jojo

Koncem léta jsem narychlo řešil nějaké přibližovadlo. Potřeboval jsem něco širšího se slušnou výbavou. Najezdím málo asi 12 - 15 tis. ročně, takže spotřeba paliva nebyla rozhodující. Nakonec jsem skončil u velkého šestiválcového sedanu s objemem 3.5 l, protože jeho pořizovací cena byla o 120 tisíc nižší, než "úsporná" ojetina nižší třídy s podobným věkem. Tak mi zůstalo 120 tisíc korun na to, abych je utratil v benzínu. Za 4 roky, co to budu maximálně provozovat to nejsem schopen utratit.

0 0
možnosti

superkutil

26. 4. 2011 16:17
Re: Jojo

Hybrid není o celkových nákladech ale o ekologickém myšlení a emisích. Pokud by se platila pořádná daň za emise, tak už by se hybrid vyplatil. A stát by z peněz vybraných na dani z emisí mohl dotovat nákup hybridních aut.

0 0
možnosti

l.g

26. 4. 2011 10:34
Kdž si spočítáte

Kolik s tím autem musíte najezdit, aby vám ten ušetřený litrapůl paliva na 100km vynahradil pořizovací náklady o 200 tisíc vyšší, dražší servis a menší zavazadlový prostor, tak zjistíte, že je toen koncept dost mimo.

0 0
možnosti

jachym2

26. 4. 2011 10:09
...

Je třeba to brát jako určitý vývojový stupeň. Vše je v počátcích. Za pět, 10 let může být vše jinak a bez těchto vývojových mezikroků to patrně nejde.

0 0
možnosti

Johnny006

26. 4. 2011 10:03
Jeden čas jsem vážně uvažoval, že v budoucnu koupím hybrida

ale raději zůstanu u LPG 

:-)

0 0
možnosti

Johnny006

26. 4. 2011 10:14
Re: Jeden čas jsem vážně uvažoval, že v budoucnu koupím hybrida

můj obyčejný 20 let starý opel astra 1.6 caravan jezdí už 443000 km ve městě za 8,5l plynu

dálky při úsporné jízdě v létě jsem dosáhl spotřeby lehce nad 7l LPG

:-)

Přitom motor je extrémně jednoduchý, OHC 8v, nepotkatelná konstrukce, zkrátky když tam je olej a voda vydrží všechno :-) takže náklady na údržbu motoru byly podobné jako cena oleje a olejových filtrů. V kufru tohoto vozu jsem nedávno přivezl normální šatní skříň.

0 0
možnosti

Aandy

26. 4. 2011 10:01
A co životnost baterií?

Když si dnes koupím v nižší střední nebo ve střední třídě auto s dieselem, tak ho po čtyřech letech a v cca 140-150.000 km za podmínky kompletní servisní historie prodám za celkem rozumné peníze.

Když bych chtěl prodat hybrid, tak v bazaru shnije, protože kdo bude chtít investovat desetitisíce do nových baterií, protože ty staré budou v takových kilometrech na odpis, popř. jejich kapacita bude výrazně nižší než na začátku?

Proč se nemluví i o takovýchto nákladech?

0 0
možnosti

Fidel666

26. 4. 2011 11:23
Re: A co životnost baterií?

Proč jste tak naivní?????? Hybridní vozy jsou mimo jiné i na snížení CO2. Taková údržba dieselu je dražší než u hybridu a baterie vydrží podle Toyoty déle než vůz. Jinak baterie do Priuse II se po 3 letech dala koupit za 15 tis. Jinak Vlastníl jsem Priuse II ( velice dobře jsem ho prodal na cca 220 tis. km a žádnou baterii jsem neměnil, byl tam stále originál ) a teď jezdím Priusem III ( spotřeba cca 4,5 - 5 l ) deně najedu cca 300 km -  220dálnici, 80 okresky opravdu nejezdím pomalu ( druhý vůz mám Verso 2,0 D-4D 6MT ) a tam jezdím při stejném stylu jízdy za 6,8 l  a to nemluvím že po městě jezdím s Priusem za 4l a s versem za 8,5. Takže nechápu o jakých nákladech píšete. Dále kapacita bazerie se celou životnost skoro nemění. Pokud nemáte žádné zkušenosti tak nekvákejte nesmysli. A jsem na vás zvědavý, až se od tohoto roku zavedou eko zony, které budou od příštího roku zpoplatněny a hybrid bude s tohot vyjmut. atd.

0 0
možnosti

dracekvo

25. 4. 2011 21:19
no

Tyhle auta jsou jen do města. Na dálnici sebou akorát vláčíte těžké baterky pro nic za nic. Pokud to zelení mozci myslí vážně, tak proč ještě nejsou hybridní MHD? Tam je rozjezdů a brždění habaděj. Tam by mix spalovacího a elektromotoru ukázal svojí sílu.

0 0
možnosti

Andee in Red Book

25. 4. 2011 22:21
Re: no

Už to začíná, u nás se testují v Praze a Ostravě...

http://www.hybrid.cz/tagy/elektrobusy

0 0
možnosti

EnderW

25. 4. 2011 20:39
Škoda je Škoda ;)

No než takové "pseudohybridy", to radši o třídu větší - a české TSIčko ;) Navíc u Škodofky je ceníková a prodejní cena většinou dost odlišná, tzn. než tuhle malou pseudo-ekologickou nákupní tašku, tak raději:

http://automodul.idnes.cz/skoda-superb-combi-1-8-tsi-160k-elegance-c224636

[>-] R^ ;-D

0 0
možnosti

superkutil

26. 4. 2011 16:21
Re: Škoda je Škoda ;)

TSI ale ekologické moc není. Průměrná spotřeba 1.8TSI je 8,3 litru a to není žádná sláva. Do Oktávky raději diesel.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!