Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už můžete mít obuto na léto. Test pneumatik pro octavie

aktualizováno 
Kvalita letních pneumatik se ukáže hlavně na mokru, radí provozovatel německých stanic technické kontroly. Pro letošní letní sezonu otestoval obutí na octavii a zjistil třeba, že na laciných gumách z Číny nemusíte zabrzdit, jak byste čekali.
Prvního dubna skončila povinnost mít na autě zimní pneumatiky při jízdě za zimních podmínek.

Prvního dubna skončila povinnost mít na autě zimní pneumatiky při jízdě za zimních podmínek. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

"Zatímco dražší značkové výrobky bezpečně auto zpomalí, levná čínská konkurence má mnohem delší brzdnou dráhu," popisuje výsledky testu letních pneumatik rozměru 205/55 R 16 provedené organizací GTÜ Petr Buček, šéfredaktor specializovaného magazínu Autembezpečně.cz

Test letních pneumatik porovnal kvality 15 plášťů různých značek, společně s německým provozovatelem STK na něm pracoval autoklub ACE. Zkoumali pneumatiky, které shánějí třeba majitelé Škod Octavia.

Na přezouvání auta na letní je ještě brzy, od letošní zimy zákony nařizují jezdit až do konce března se zimními pneumatikami, když na silnicích panuje zimní počasí. Ti nejsvědomitější řidiči ale už mohou začít vybírat. Aktuální test je jedním z prvních letošních vůbec.

Srovnávací test vyhrály Continentaly Premium Contact 5, které kralovaly nejen celkovému hodnocení, ale také testům na mokrém povrchu. "Zklamáním je výsledek čínských kol Rotalla, ale také Goodride a High Performer," popisuje Petr Buček. Na mokru mají totiž dlouhou brzdnou dráhu.

Výborně si vedle continentalek vedly také finské pláště Nokian V a Dunlop SP Sport Fast Response.

Průměrně dopadly gumy Firestone. "Test u nich zjistil vysoký valivý odpor a za nejlepšími zaostaly také při zkouškách na suché vozovce," uzavírá Petr Buček.

Guma buď šetří, nebo drží, obojí neumí

Kdo hledí na spotřebu paliva, měl by se zajímat o goodyeary a fuldy. "Podle GTÜ stále trvá situace, kdy není možné úplně na výbornou skloubit vlastnosti pneumatik na mokré vozovce s nízkým valivým odporem, který souvisí se spotřebou paliva vozu," dodává Buček.

Automobilky šetřící každý decilitr paliva vyžadují od pneumatikářů pláště s nízkým valivým odporem. Valivý odpor je tření mezi gumou a silnicí. Čím je vyšší, tím víc roste spotřeba paliva auta. A pneumatiky zaručující nízkou spotřebu chtějí evropští zákonodárci dokonce časem přikázat všem autům. Pneumatiky buď dávají autu výbornou stabilitu na vodou zalité silnici, nebo nejsou tak bezpečné ve velkých loužích, zato snižují spotřebu paliva, zjistilo ve svých předchozích testech GTÜ.

VÝSLEDKY TESTU LETNÍCH PNEUMATIK 2012
PneumatikaMokrá silniceSuchá silnice spotřeba/ekologie Cena* Hodnocení
Continental Premium Contact 57243268 000141
Dunlop SP Sport Fast Response7144257 200140
Fulda EcoControl HP5944366 600139
Hankook Kinergy Eco K4256343336 800139
Nokian V6844277 600139
Semperit Speed-Life6743296 400139
Goodyear Efficient Grip 6741307 200138
Pirelli Cinturato P7 6742247 600133
Kumho Ecsta HM KH315938266 600123
Vredestein Sport Trac 3 5739278 000123
Firestone Firehawk TZ 3006736178 000120
High Performer HS-23937405 500116
Sava Intensa HP5927195 600105
Goodride SA-053729245 20090
Rotalla Radial F1081722466 40085

HODNOCENÍ GTÜ
Velmi doporučuje: nad 139 bodů
Doporučuje: 139–130 b.
Doporučuje s výhradami: 129–110 b.
Nedoporučuje: 109 a míň bodů
Pramen: GTÜ, AutemBezpečně.cz
Poznámka: Hodnocení "Mokrá silnice" má maximum 80 bodů, "Suchá silnice" má nanejvýš 60 bodů, "Ekologie/Spotřeba" 50 bodů.
*Cena odpovídá nabídce českých internetových obchodů a je za celou sadu čtyř pneumatik v Kč s rozměrem 205/55 R 16.





Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.