Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme gumy na léto: s nejlepšími zabrzdíte o 22 metrů dřív

aktualizováno 
Největší rozdíl mezi dobrou a špatnou gumou poznáte na mokré silnici, zjistil velký test pneumatik německého autoklubu ADAC. V testu byly tentokrát i barumky, vedly si průměrně.

Testy letních pneumatik provádí ADAC v jižní Evropě | foto: ADAC

Nejhorší pneumatiky v testech mohou zavinit i nehodu, zjistil test. Na mokré silnici se auto s nejhorším obutím zastavilo auto o 22 metrů dále než stejný vůz na pláštích, které v testu zvítězily.

Tradiční srovnávací test se zaměřil na čtrnácti- a patnáctipalcová kola. Jeho výsledky přijdou vhod většině českých řidičů, protože pláště těchto rozměrů kupují majitelé fabií a octavií, které patři v Česku k nejběžnějším vozům.

Ve skupině letních pneumatik s rozměrem 175/65 R14 se objevila také v tuzemsku oblíbená Barum Brillantis 2. Mezi 17 porovnávanými plášti skončila uprostřed, její hodnocení zní "uspokojivé". Otrokovickou barumku hodnotí test jako dobrou na suchu, na mokré vozovce má podle testovacích komisařů lehké slabiny.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

Nejlepší pneumatiky dostaly v testu známku o stupeň lepší. Právě pneumatiky s těmito známkami radí ADAC kupovat. Od výrobků s horšími výsledky by se motoristé měli držet dále.

Rozdíl mezi vůbec nejlepší letní pneumatikou ve skupině čtrnáctipalcových plášťů a nejhorší vysvětluje ADAC na brzdné dráze naměřené na mokré silnici.

Nejhorší vs. nejlepší

Když auto obuté do vítězných plášťů už z rychlosti 80 km/h zcela zabrzdilo a stojí, druhý vůz na propadlících stále ještě jede rychlostí skoro 47 km/h.

Auto obuté do vítězných Continentalek ContiPremiumContact 2 zabrzdilo po 58 metrech, vůz s nejhůře hodnocenými pneumatikami Dayton D110 zůstal stát až po 80 metrech.

Testy ADAC a dalších autoklubů hodnotí u letních pneumatik jejich chování na suché silnici, na mokru, měří hluk, rychlost opotřebení i vliv na spotřebu paliva.

Druhou skupinu srovnávaných letních pneumatik vytvořily gumy rozměru 195/65 R15.

Nejvyváženější vlastnosti v této části testu předvedl plášť Vredestein Sportrac 3. Nejhorších výsledků dosáhla trojice Sava Intensa HP, Point S Summerstar 2 a Chengshan CSR 66.

Čínské obutí Chengshan zcela propadlo na mokré silnici, zato v testu rychlosti opotřebení své soupeře na hlavu porazil. To ukazuje na velmi tvrdou gumu, která nebude pravděpodobně moc držet ani za sucha.

Chengshan navíc mate tím, že má sice letní vzorek, na bočnici ale označení M+S určené zimním pneumatikám.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Z D1 u Prahy je chytrá dálnice. Umí řidiče varovat před problémy

Auto komunikace

Na dálnicích u Prahy začal ve zkušebním režimu fungovat inteligentní dopravní systém. Mezi Mirošovicemi a Rudnou byla...

V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř

Ilustrační snímek

Na italských dálnicích je dnes zcela běžná cena za litr benzinu 1,7 eura, to je 45 korun, ověřil reportér iDNES.cz...

Mercedes by mohl v Česku svolat kvůli švindlům s emisemi až 5000 aut

Mercedes-Benz třídy E

Zastoupení značky Mercedes-Benz by mohlo v Česku svolat kvůli nepovolenému softwaru pro regulaci emisí do servisů...

Najdete na iDNES.cz