Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme gumy na léto: s nejlepšími zabrzdíte o 22 metrů dřív

aktualizováno 
Největší rozdíl mezi dobrou a špatnou gumou poznáte na mokré silnici, zjistil velký test pneumatik německého autoklubu ADAC. V testu byly tentokrát i barumky, vedly si průměrně.

Testy letních pneumatik provádí ADAC v jižní Evropě | foto: ADAC

Nejhorší pneumatiky v testech mohou zavinit i nehodu, zjistil test. Na mokré silnici se auto s nejhorším obutím zastavilo auto o 22 metrů dále než stejný vůz na pláštích, které v testu zvítězily.

Tradiční srovnávací test se zaměřil na čtrnácti- a patnáctipalcová kola. Jeho výsledky přijdou vhod většině českých řidičů, protože pláště těchto rozměrů kupují majitelé fabií a octavií, které patři v Česku k nejběžnějším vozům.

Ve skupině letních pneumatik s rozměrem 175/65 R14 se objevila také v tuzemsku oblíbená Barum Brillantis 2. Mezi 17 porovnávanými plášti skončila uprostřed, její hodnocení zní "uspokojivé". Otrokovickou barumku hodnotí test jako dobrou na suchu, na mokré vozovce má podle testovacích komisařů lehké slabiny.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

Nejlepší pneumatiky dostaly v testu známku o stupeň lepší. Právě pneumatiky s těmito známkami radí ADAC kupovat. Od výrobků s horšími výsledky by se motoristé měli držet dále.

Rozdíl mezi vůbec nejlepší letní pneumatikou ve skupině čtrnáctipalcových plášťů a nejhorší vysvětluje ADAC na brzdné dráze naměřené na mokré silnici.

Nejhorší vs. nejlepší

Když auto obuté do vítězných plášťů už z rychlosti 80 km/h zcela zabrzdilo a stojí, druhý vůz na propadlících stále ještě jede rychlostí skoro 47 km/h.

Auto obuté do vítězných Continentalek ContiPremiumContact 2 zabrzdilo po 58 metrech, vůz s nejhůře hodnocenými pneumatikami Dayton D110 zůstal stát až po 80 metrech.

Testy ADAC a dalších autoklubů hodnotí u letních pneumatik jejich chování na suché silnici, na mokru, měří hluk, rychlost opotřebení i vliv na spotřebu paliva.

Druhou skupinu srovnávaných letních pneumatik vytvořily gumy rozměru 195/65 R15.

Nejvyváženější vlastnosti v této části testu předvedl plášť Vredestein Sportrac 3. Nejhorších výsledků dosáhla trojice Sava Intensa HP, Point S Summerstar 2 a Chengshan CSR 66.

Čínské obutí Chengshan zcela propadlo na mokré silnici, zato v testu rychlosti opotřebení své soupeře na hlavu porazil. To ukazuje na velmi tvrdou gumu, která nebude pravděpodobně moc držet ani za sucha.

Chengshan navíc mate tím, že má sice letní vzorek, na bočnici ale označení M+S určené zimním pneumatikám.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.