Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test letních pneumatik: guma buď šetří, nebo drží, obojí neumí

aktualizováno 
První test letních pneumatik pro sezonu 2011 si vzal na mušku ekologii a bezpečnost. Německá síť stanic technické kontroly GTÜ otestovala společně s autoklubem ACE sedm sad letních pneumatik, které obouvají třeba majitelé octavií.

Test letních pneumatik | foto: GTÜ

Ideální pneumatika současnosti musí být nejen bezpečná, ale zároveň má mít kladný vliv na spotřebu paliva automobilu, a tím pádem také na životní prostředí. Ekologie si však zatím moc s bezpečností nerozumí, zjistil test GTÜ.

Automobilky šetřící každý decilitr paliva vyžadují od pneumatikářů pláště s nízkým valivým odporem.

Valivý odpor

Jedná se o tření v tomto případě mezi gumou a silnicí. Čím je vyšší, tím roste spotřeba paliva auta.

Pneumatiky zaručující nízkou spotřebu chtějí evropští zákonodárci dokonce časem přikázat všem autům.

Jenže zajistit s takovou pneumatikou zároveň požadavky na dobrou přilnavost je těžké.

Pneumatiky buď dávají autu výbornou stabilitu na vodou zalité silnici, nebo nejsou tak bezpečné ve velkých loužích, zato snižují spotřebu paliva, potvrdil test.

Ve srovnání sedmi sad letních plášťů z aktuální nabídky rozměru 205/55 R16 91 V se s protichůdnými požadavky nejlépe vypořádaly Continentaly PremiumContact 2. V internetových obchodech je v daném rozměru seženete za cenu okolo 1 900 korun.

Srovnávací test měl tři hlavní disciplíny: bezpečnost na suché letní silnici, na mokré vozovce a ekologii spojenou s valivým odporem pneumatik.

Na druhém místě se umístila pneumatika Pirelli Cinturato P7. Následuje trojice se známkou "doporučené": Bridgestone Turanza ER 300 Ecopia, Dunlop SP Sport Fastresponse a Nokian V.

Ještě o kousek horší hodnocení zůstalo GoodYearu Efficient Grip a Michelinu Energy Saver. Ty ztrácely body při testech na mokré vozovce. Při nich se sleduje, jak auto brzdí, jak drží jízdní stopu v zatáčce či jak se vyrovná s aquaplaningem.

Test letních pneumatik GTÜ a ACE

Pneumatika

mokrá silnice (max. 80 bodů) suchá silnice (max. 40 b.) Ekologie / Spotřeba
(max. 40 b.)
Cena* (Kč) Hodnocení
Continental
PremiumContact 2
76 35 31 7600 142 (velmi doporučené)
Pirelli
Cinturato P7
68 35 33 7480 136 (velmi doporučené)
Dunlop SP Sport
Fastresponse
59 37 35 7120 131 (doporučené)
Nokian V 66 30 33 8570 129 (doporučené)
Bridgestone Turanza
ER 300 Ecopia
59 38 26 8080 123 (doporučené
s výhradami)
Goodyear Efficient Grip 52 33 38 7400 123 (doporučené
s výhradami)
Michelin Energy
Saver
48 34 30 8000 112 (doporučené
s výhradami)

Poznámka: cena za celou sadu podle českých on-line obchodů

Pramen: GTÜ, AutemBezpečně.cz

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.