Italská značka připravila pro svou vlajkovou loď nový motor, elektroniku a pochopitelně i design. Z toho čiší luxus už na první pohled. My jsme navíc dostali k dispozici verzi Touring, která má navíc velký štít, mlhová světla, dvojici kufrů a padací rámy.
Srdcem stroje od nejdéle fungujícího evropského výrobce motocyklů je podélně uložený dvouválec. Ten byl zcela nově vyvinutý právě pro californii. Jeho objem je bezmála 1 400 ccm, má osmiventilovou techniku a výkon necelých sto koní. Zajímavější je ale točivý moment 120Nm, díky kterému má motor neuvěřitelný zátah.
Zvládnout třísetkilový kolos pomáhá celá řada elektronických asistentů. K dispozici je ABS, nastavení palivových map dle aktuálních podmínek (plný výkon, cestování, déšť) a kontrola trakce. Všichni pomocníci se samozřejmě dají vypnout, ale zejména méně zkušeným jezdcům to rozhodně nedoporučujeme, přeci jen výkon i hmotnost californie nejsou zanedbatelné a do problémů se můžete dostat velmi snadno.
Po usednutí do pohodlné sedačky vše padne do ruky a nejen díky plotnám pro nohy je jízda velmi pohodlná. Start motorky doprovází typické škubnutÍ do pravé strany, které ke Guzzi neodmyslitelně patří. Motor má nádherný zvuk a dává o sobě vědět, ne však nepříjemně. Manipulace na místě chce trochu síly a hlavně zkušeností, ale jakmile se s californií rozjedete, všechna váha je pryč a motorka se ovládá naprosto přirozeně.
Slabinou velkých cruiserů bývají brzdy. Na ty se v Guzzi hodne zaměřili a výsledek je úžasný. Na předním kole jsou radiálně uchycené brzdiče Brembo, které byly ještě před pár lety výsadou těch nejrychlejších supersportů. Výsledkem je perfektní brzdný účinek s dobrým dávkováním. No a když to přeženete, je tu citlivě zasahující ABS.
Samotná jízda je především pohodovým zážitkem, velký štít chrání posádku před počasím i hlukem a problém tak nejsou ani dálniční přesuny. Užijete si ale hlavně na okreskách, kde si můžete vychutnat plynulou jízdu a zátah motoru, který se nebojí ani vyšších otáček, špička výkonu je až v 6 500 otáčkách. Podvozku nevadí ani rozbitý asfalt, který vás jen tak nerozhází.
Stěžovat si nebude ani spolujezdec, který má dostatek místa i pohodlí, za svou sedačkou najde velké chromované madlo. No a kufry jsou dost velké, abyste na dovolenou mohli vzít i manželku.
Pokud hledáte osobitý cruiser, který kromě stylu a tradice má i dobré jízdní vlastnosti, budete z californie nadšeni, kam přijedete, vzbudí motorka rozruch, emoce jí rozhodně nechybí. Jedinou překážkou tak může být cena bezmála 470 tisíc, která ale zkrátka odpovídá tomu, co za své peníze dostanete.