Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie asi upustí od krevních zkoušek na alkohol

  7:20aktualizováno  7:20
Německá policie zřejmě v budoucnu upustí od odebírání krve pro potvrzení alkoholu v krvi řidičů a spolehne se na dechové zkoušky. Požadují to policejní odbory, podle nichž by se tím snížila zátěž na policisty. Policejní odbory si dlouhodobě stěžují, že policisté musejí sloužit dlouhé přesčasy a kvůli řešení drobných přestupků se nemohou věnovat důležitějším věcem.
Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery.

Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Podle německých zákonů jsou krevní zkoušky povinné v případě, že policie z dechu řidiče zjistí více než 0,8 promile alkoholu v krvi. „Musíme volat lékaře a všechno kontrolovat. To stojí čas i peníze,“ řekl deníku Bild šéf policejních odborů Rainer Wendt s tím, že krevních testů policie ročně uskuteční kolem 50 000. „Dechová analýza alkoholu je přitom úplně stejně spolehlivá,“ doplnil.

V Německu je legální řídit, když má řidič v krvi méně než 0,5 promile alkoholu. Pokud ale způsobí nehodu s více než 0,3 promile alkoholu, považuje se to za přitěžující okolnost. Když policie řidiče přistihne s více než 0,5 promile alkoholu, hrozí mu pokuta 500 eur (14 000 Kč) a měsíční zákaz řízení.

Kromě zrušení krevních zkoušek policejní odbory také požadují, aby policisté do budoucna nemuseli vyšetřovat přestupky zachycené dopravními kamerami a radary, jako je jízda na červenou a překročení povolené rychlosti. Podle Wendta se nyní vyšetřování takových případů vleče, protože se majitelé vozů vymlouvají s tím, že nevědí, kdo při přestupku řídil. Odbory chtějí, aby byl do budoucna vždy pokutován majitel vozu, pokud sám neoznámí jméno řidiče.

Odbory také volají po úpravě zákonů, aby policie nemusela na silnicích doprovázet nadměrné náklady. „Díky tomu by mohlo být okamžitě uvolněno 5 000 policistů pro smysluplnější práci,“ řekl Wendt.

Autoři: ,




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
PŘÍMÝ PŘENOS: Kotrmelce v bahně a pády z kopce v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos už to je...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.